Heiko skrev:Hade samma problem själv men min Model S och Tesla i Danmark löste detta direkt.
Enligt dem så hade inte radarn i fronten kickat igång när uppdateringen släpptes i januari månad.
Men mjukvaran är väldigt buggig.
Senaste uppdateringen med Autopiloten som numera fungerar på lokala vägar upp till 50km/h är direkt livsfarlig.
Bilen känner inte av svängarna väldans bra och kan ta väldigt stora svängar och kan hamna utanför vägbanan eller komma över mot mötande trafik.
Den adaptiva farthållaren är väldigt lynnig och kan plötslig tvärnita på motorvägen någon halvsekund och kan skrämma livet på vem som helst som sitter i bilen.
Gällande den adaptiva farthållaren så är den ganska känslig för olika objekt på vägen, vid sidan av vägen samt ovanför vägen.
Om ni kör autopilot eller farthållare och bilen beter sig riktigt farligt så rapportera till
autopilotfeedback@tesla.com
Ange ditt VIN, datum och klockslag samt vad som hände.
Jag upplever att ofta så bromsar bilen in när jag vill köra om någon, känns liksom som en ryckig omkörning.
Jag har också haft några situationer där bilen tvärnitar på E4 eller E18 i Stockholmsområdet när jag passerar de anpassningsbara hastighetsskyltarna som hänger ovanför vägbanan.
Läste någonstans att en person rapporterat in ett liknande problem, dagen efter så passerade bilen utan problem samma "hinder".
Frågan är om det är AI/neurala nätverket som uppdaterats automatiskt eller om det krävs en manuell hantering nu så här inledningsvis med tekniken?
En cool grej kring autopiloten är ju faktiskt att (när den fungerar) så sänker den farten inför en kommande sväng/kurva. Dock håller jag med om att den inte riktigt har lärt sig hur vägen fungerar. Mittlinjen bör tolkas av bilen som en linje som EJ bör beträdas, och inte som nu att mittlinjen är någon form av signal att så länge den är med i kameravyn så är allt bra