Navigator funkar inte

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Zyxilon
Teslaägare
Inlägg: 67
Blev medlem: 13 feb 2017 07:36
Ort: Västerås

Navigator funkar inte

Inlägg av Zyxilon »

Märkte idag när jag kom hem med min nya bil att navigatorn inte funkar som den ska. Alltså kartan visar fortfarande att jag är på SC där jag startade min resa. Det händer heller inget om man startar en nu rutt. Vad kan det vara för fel?
Model S60 2016 | Svart | Svart alcantaraläder | Svarta NG-lädersäten | Panoramatak | CoZero Elbaklucka | Referrallänk: http://---
Användarvisningsbild
REDNEB
Teslaägare
Inlägg: 57
Blev medlem: 14 nov 2014 14:08
Ort: Skövde

Re: Navigator funkar inte

Inlägg av REDNEB »

Segt... Antagligen behöver du bara göra en reset. Ring Tesla supporten så guidar dom dig. Det kan även vara huvuddatorn som spökar. Min position superhängde sig på motorvägen utanför Uddevalla. Det blev utbyte av skärm och dator. Sedan dess har det fungerat som det ska.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare
Inlägg: 1494
Blev medlem: 30 jul 2014 07:07
Ort: Björklinge

Re: Navigator funkar inte

Inlägg av SR-71-BlackBird »

Låter som den inte har kontakt med nätet, går det att surfa?
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Användarvisningsbild
Zyxilon
Teslaägare
Inlägg: 67
Blev medlem: 13 feb 2017 07:36
Ort: Västerås

Re: Navigator funkar inte

Inlägg av Zyxilon »

Imorse när jag startade så funkade navin. Mysko. Nu verkar den iaf ha hoppat igång av sig själv.
Model S60 2016 | Svart | Svart alcantaraläder | Svarta NG-lädersäten | Panoramatak | CoZero Elbaklucka | Referrallänk: http://---
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Navigator funkar inte

Inlägg av mati »

Ifall det händer igen kan en omstart lösa det mesta. För en liten omstart, håll scrollknapparna på varsin sida ratten intryckt tills stora skärmen slocknar.
Om inte det löser problemet så gör du en stor reset med knapparna över scrollknapparna. Då bootar båda datorerna om.
Det går att göra medan du kör.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Zyxilon
Teslaägare
Inlägg: 67
Blev medlem: 13 feb 2017 07:36
Ort: Västerås

Re: Navigator funkar inte

Inlägg av Zyxilon »

mati skrev:
Ifall det händer igen kan en omstart lösa det mesta. För en liten omstart, håll scrollknapparna på varsin sida ratten intryckt tills stora skärmen slocknar.
Om inte det löser problemet så gör du en stor reset med knapparna över scrollknapparna. Då bootar båda datorerna om.
Det går att göra medan du kör.
Bra att veta. Tack! Bild
Model S60 2016 | Svart | Svart alcantaraläder | Svarta NG-lädersäten | Panoramatak | CoZero Elbaklucka | Referrallänk: http://---
Skriv svar