Eftermontera dimljus fram

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Zyxilon
Teslaägare
Inlägg: 67
Blev medlem: 13 feb 2017 07:36
Ort: Västerås

Eftermontera dimljus fram

Inlägg av Zyxilon »

Någon som vet om det är möjligt? På min nya bil saknar jag dimljus fram. Är det nån som har erfarenhet av att montera dimljus i efterhand?
Det jag undrar är:
Finns kablar framdraget till dimljusen?
Själva insatserna finns att köpa bla på ebay men det sitter andra paneler intill dimljusen med kromade ribbor. Går dessa att få tag på?
Model S60 2016 | Svart | Svart alcantaraläder | Svarta NG-lädersäten | Panoramatak | CoZero Elbaklucka | Referrallänk: http://---
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Eftermontera dimljus fram

Inlägg av HelectriC »

Zyxilon skrev:
Någon som vet om det är möjligt? På min nya bil saknar jag dimljus fram. Är det nån som har erfarenhet av att montera dimljus i efterhand?
Det jag undrar är:
Finns kablar framdraget till dimljusen?
Själva insatserna finns att köpa bla på ebay men det sitter andra paneler intill dimljusen med kromade ribbor. Går dessa att få tag på?
De kromade ribborna har dock inget med dimljusen att göra. Har för mig att de kom med teknikpaketet på sin tid. Jag har inte dimljus, men kromade ribbor.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Gretsch
Teslaägare
Inlägg: 246
Blev medlem: 20 okt 2015 09:56
Ort: Varberg

Re: Eftermontera dimljus fram

Inlägg av Gretsch »

Jag lät Tesla eftermontera dimljus för mig då jag inte har premiumpaketet . Det var inga problem kommer inte ihåg vad det kostade , men kontakta Tesla så hjälper dom dig.
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5491
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Eftermontera dimljus fram

Inlägg av Gustafsson »

Jag skulle vilja koppla ihop dimljusen med helljuset. Nu fipplar jag på skärmen ideligen. "Knappen" sitter lagom långt bort för att irritera..De ger rätt mycket mer ljus nära bilen och åt sidorna. Använder dem mycket. Lättare att se ner i dikesrenen efter vilt med dem på inte minst. Nån som "tjuvkopplat" reläer i Teslan?
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Eftermontera dimljus fram

Inlägg av Smutt »

Gretsch skrev:
Jag lät Tesla eftermontera dimljus för mig då jag inte har premiumpaketet . Det var inga problem kommer inte ihåg vad det kostade , men kontakta Tesla så hjälper dom dig.
Såg du mer framåt på halvljus när du sen kunde köra dimljusen samtidigt?
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Skriv svar