Provat en P100D

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8502
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Provat en P100D

Inlägg av Pontus »

Var ute igår och körde den, dock med 19" och 0 grader ute. Men den gick ju precis som man ville, snabbt! Sedan märkte man ju en del uppgraderingar sedan min tillverkades. De justerbara nackstöden var ju en sak jag gärna skulle haft på min bil och att dom isolerat bilen lite mer (ännu mer vore dock önskvärt).
Synd att dom tog bort valet mellan att ha eller vara utan mittkonsol (det var ju länge sedan men ändå). Det kändes också som om kvaliteten har ökat något. Men det dubbla mot vad min kostar och ännu mer om man jämför det som tjänstebilar det kommer dröja länge innan jag kan motivera det. Men kul vore det ju om man kunde få låna en bil en vecka om året ;)
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Bogge
Inlägg: 86
Blev medlem: 03 jul 2016 09:57

Re: Provat en P100D

Inlägg av Bogge »

Kvalitén tycker jag kunde va bättre, det är en bil över 1,5 miljoner. Men tekniken (som alla Teslor har) älskar jag!
Efter 750 mil så blir man faktiskt van med kraften av P100D, men som du säger; ska bli kul med plusgrader och sommar däck :)
Model Y Vit Perfomance -22
Model X Blå Perfomance -19
Model S Vit P100D -17
Användarvisningsbild
Zyxilon
Teslaägare
Inlägg: 67
Blev medlem: 13 feb 2017 07:36
Ort: Västerås

Re: Provat en P100D

Inlägg av Zyxilon »

Har aldrig provat en P100D men skulle gärna prova. Tror precis som du säger att man vänjer sig med vad man än har. Tyckte min nya 60 var en raket när jag hämtade ut den för en månad sedan, nu 250 mil senare känns den ganska slö Det jobbiga är väl vilken bil man sedan ska byta till när man väl höjt ribban?


Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
Model S60 2016 | Svart | Svart alcantaraläder | Svarta NG-lädersäten | Panoramatak | CoZero Elbaklucka | Referrallänk: http://---
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Provat en P100D

Inlägg av Svenssons »

Zyxilon skrev:
Har aldrig provat en P100D men skulle gärna prova. Tror precis som du säger att man vänjer sig med vad man än har. Tyckte min nya 60 var en raket när jag hämtade ut den för en månad sedan, nu 250 mil senare känns den ganska slö Bild Det jobbiga är väl vilken bil man sedan ska byta till när man väl höjt ribban? Bild
Roadster 2.0 med Maximum Plaid...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5491
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Provat en P100D

Inlägg av Gustafsson »

Svenssons skrev:
Zyxilon skrev:
Har aldrig provat en P100D men skulle gärna prova. Tror precis som du säger att man vänjer sig med vad man än har. Tyckte min nya 60 var en raket när jag hämtade ut den för en månad sedan, nu 250 mil senare känns den ganska slö Bild Det jobbiga är väl vilken bil man sedan ska byta till när man väl höjt ribban? Bild
Roadster 2.0 med Maximum Plaid...
Får väl bli Roadster 4.0 då, 2.0 var ett tag sedan ...
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Provat en P100D

Inlägg av Svenssons »

Gustafsson skrev:
Svenssons skrev:
Zyxilon skrev:
Har aldrig provat en P100D men skulle gärna prova. Tror precis som du säger att man vänjer sig med vad man än har. Tyckte min nya 60 var en raket när jag hämtade ut den för en månad sedan, nu 250 mil senare känns den ganska slö Bild Det jobbiga är väl vilken bil man sedan ska byta till när man väl höjt ribban? Bild
Roadster 2.0 med Maximum Plaid...
Får väl bli Roadster 4.0 då, 2.0 var ett tag sedan ...
Javisst ja, Tesla använder sig visst av versionsnummer för de olika uppgraderingarna också. Roadster 2 1.0 kanske är mer korrekt men det är ju inte säkert att den kommer kallas Roadster ens. Kan ju bli en Model R istället.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Foluke
Teslaägare
Inlägg: 999
Blev medlem: 05 nov 2015 21:54
Ort: Frufällan

Re: Provat en P100D

Inlägg av Foluke »

Zyxilon skrev:
Har aldrig provat en P100D men skulle gärna prova. Tror precis som du säger att man vänjer sig med vad man än har. Tyckte min nya 60 var en raket när jag hämtade ut den för en månad sedan, nu 250 mil senare känns den ganska slö Bild Det jobbiga är väl vilken bil man sedan ska byta till när man väl höjt ribban? Bild


Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
Varför inte registrera dig som "Teslaägare". Du får tillgång till mer information på forumet!
Model S P85D,
Skriv svar