60 kWh uppgradering till 75 kWh nu 23500 kr

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Zoidberg
Teslaägare
Inlägg: 977
Blev medlem: 19 jul 2014 14:45
Ort: Frillesås

Re: 60 kWh uppgradering till 75 kWh nu 23500 kr

Inlägg av Zoidberg »

+46 skrev:
Zoidberg skrev:

Naturligtvis får man väga sina för och nackdelar för varje enskild person.

Men 23500.- kan inte anses dyrt för 15kwh större batteri. Eller?
Även om det bara blir 10-12kwh mer tillgängligt så är 23500.- ingenting jämfört med steget 75D till 90D som i designstudion kostar runda slängar 150.000.- extra.
Lika stor energi-ökning men nästan 6ggr mer i kostnad/kwh.

Men allt är inte bara räckvidd. Med 90 kWh batteriet får man betydligt fler hk och bättre prestanda jämfört med 75 kWh batteriet. Något som Tesla vet att många är beredda att betala extra mycket för.
Mycket sant... hmm, mycket att beakta när man jämför batteri med batteri.
Jag är trotts allt fortfarande sugen på att öppna plånboken och få en glittrande ny 75a på bakluckan.
23.500.- får man inte ens en uppsättning hjul för hos Telsa. Men man kan få extra räckvidd i nivå med vilken modern laddhybrid som helst.
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
+46
Teslaägare
Inlägg: 1785
Blev medlem: 06 jan 2015 17:10

Re: 60 kWh uppgradering till 75 kWh nu 23500 kr

Inlägg av +46 »

Zoidberg skrev:
+46 skrev:
Zoidberg skrev:

Naturligtvis får man väga sina för och nackdelar för varje enskild person.

Men 23500.- kan inte anses dyrt för 15kwh större batteri. Eller?
Även om det bara blir 10-12kwh mer tillgängligt så är 23500.- ingenting jämfört med steget 75D till 90D som i designstudion kostar runda slängar 150.000.- extra.
Lika stor energi-ökning men nästan 6ggr mer i kostnad/kwh.

Men allt är inte bara räckvidd. Med 90 kWh batteriet får man betydligt fler hk och bättre prestanda jämfört med 75 kWh batteriet. Något som Tesla vet att många är beredda att betala extra mycket för.
Mycket sant... hmm, mycket att beakta när man jämför batteri med batteri.
Jag är trotts allt fortfarande sugen på att öppna plånboken och få en glittrande ny 75a på bakluckan.
23.500.- får man inte ens en uppsättning hjul för hos Telsa. Men man kan få extra räckvidd i nivå med vilken modern laddhybrid som helst.
Precis!
Det är en viss skillnad mellan några km extra räckvidd och 50 km längre räckvidd. Hade det varit ett batteri till en hybridbil så skulle dom extra 50 km säkert ha kostat skjortan...
Installerat 13,2 kWp solceller
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8574
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: 60 kWh uppgradering till 75 kWh nu 23500 kr

Inlägg av Pontus »

Niclas skrev:
Pontus skrev:
Mickep skrev:
Så vad är fördelen med att uppgradera? man kommer några km till. Nackdelen är att risken för degradering är större, det går långsammare att ladda upp de upplåsta kw. Tycker att 60 kwh (med 75 kwh batteriet är den optimala designen. Det är just så som jag vill se bilarna i framtiden. Tillverkarna får gärna ljuga kunderna rakt upp i ansiktet, för inläggen ovan visar med all tydlighet att de inte klarar av att hantera det. "jag MÅSTE ha all tillgänglig kwh, aggghhh". Jag tycker att nackdelarna överväger fördelarna att uppgradera.

Jag tycker att 100 modellerna borde ha ett 120 batteri (UTAN att man nämner det för kunderna, för då skulle det bli ett himla liv!)
Men jag har för mig att jag läst att tillgänglig kapacitet som kan användas är ca 100kWh i 100 modellen. Har jag drömt detta?
100-batteriet är eg på 102,5kwh med 98,5 tillgängligt och 4kwh i bricking. Har jag för mig.
Om då 85 har 77,5 kWh användbart batteri så är ju skillnaden att 100 modellen har 27,1% mer användbart batteri än 85 i verkligheten medans på pappret är det bara 17,6%.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: 60 kWh uppgradering till 75 kWh nu 23500 kr

Inlägg av e5m1r »

Men de var tvungna att sänka
Blir nog en del avbeställningar oavsett
75 idag kostar som 60 med glastak som för övrigt blivit standard el baklucka med
Så en 60 igår är sämre affär än 75 idag
Det är tom billigare att ta smällen och avboka samt beställa ny 75
Tesla skapar en administrativ mardröm när de gör så här
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Niclas
Teslaägare
Inlägg: 1419
Blev medlem: 19 maj 2014 11:13
Ort: Uppsala

Re: 60 kWh uppgradering till 75 kWh nu 23500 kr

Inlägg av Niclas »

Pontus skrev:
Niclas skrev:
Pontus skrev:
Mickep skrev:
Så vad är fördelen med att uppgradera? man kommer några km till. Nackdelen är att risken för degradering är större, det går långsammare att ladda upp de upplåsta kw. Tycker att 60 kwh (med 75 kwh batteriet är den optimala designen. Det är just så som jag vill se bilarna i framtiden. Tillverkarna får gärna ljuga kunderna rakt upp i ansiktet, för inläggen ovan visar med all tydlighet att de inte klarar av att hantera det. "jag MÅSTE ha all tillgänglig kwh, aggghhh". Jag tycker att nackdelarna överväger fördelarna att uppgradera.

Jag tycker att 100 modellerna borde ha ett 120 batteri (UTAN att man nämner det för kunderna, för då skulle det bli ett himla liv!)
Men jag har för mig att jag läst att tillgänglig kapacitet som kan användas är ca 100kWh i 100 modellen. Har jag drömt detta?
100-batteriet är eg på 102,5kwh med 98,5 tillgängligt och 4kwh i bricking. Har jag för mig.
Om då 85 har 77,5 kWh användbart batteri så är ju skillnaden att 100 modellen har 27,1% mer användbart batteri än 85 i verkligheten medans på pappret är det bara 17,6%.
Ja det stämmer nog
P85D hade 491 km räckvidd
P100D har 613 km räckvidd
dvs 25% längre räckvidd
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)

Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10321
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: 60 kWh uppgradering till 75 kWh nu 23500 kr

Inlägg av Legato »

Är det någon som vet att den lediga kapaciteten låses upp "ovanpå"? Jag hamnade i en intressant diskussion på Facebook med en person som hävdade (med rätta) att det mest logiska nog vore om de låste kapacitet både "nedåt" och "uppåt", dvs att S/X60 skulle ha mer reservkapacitet i batteriet när det är tomt...

Jag har bara läst sedan tidigare att all "ledig" kapacitet är låste "över", men vet man detta med säkerhet?

Ni som uppgraderat idag, fick ni en höjning av er range direkt vid uppdatering, eller krävs det laddning först? Om rangen ökade direkt vid uppdatering så bör det ju varit kapacitet låst "under" :-)
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
janni
Teslaägare
Inlägg: 213
Blev medlem: 25 jan 2017 01:00
Ort: Solna

Re: 60 kWh uppgradering till 75 kWh nu 23500 kr

Inlägg av janni »

Legato skrev:
Är det någon som vet att den lediga kapaciteten låses upp "ovanpå"? Jag hamnade i en intressant diskussion på Facebook med en person som hävdade (med rätta) att det mest logiska nog vore om de låste kapacitet både "nedåt" och "uppåt", dvs att S/X60 skulle ha mer reservkapacitet i batteriet när det är tomt...

Jag har bara läst sedan tidigare att all "ledig" kapacitet är låste "över", men vet man detta med säkerhet?

Ni som uppgraderat idag, fick ni en höjning av er range direkt vid uppdatering, eller krävs det laddning först? Om rangen ökade direkt vid uppdatering så bör det ju varit kapacitet låst "under" :-)
Räckvidden är väl bara en beräknad räckvidd baserat på batteri och en bestämd förbrukning?
Kändes som (innan jag ändra till %) att typical gav den amerikanska beräknade räckvidden och den andra inställningen gav den europeiska, dock hade den lite med verklig räckvidd att göra.
vigge50
Inlägg: 7463
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: 60 kWh uppgradering till 75 kWh nu 23500 kr

Inlägg av vigge50 »

Legato skrev:
Är det någon som vet att den lediga kapaciteten låses upp "ovanpå"? Jag hamnade i en intressant diskussion på Facebook med en person som hävdade (med rätta) att det mest logiska nog vore om de låste kapacitet både "nedåt" och "uppåt", dvs att S/X60 skulle ha mer reservkapacitet i batteriet när det är tomt...

Jag har bara läst sedan tidigare att all "ledig" kapacitet är låste "över", men vet man detta med säkerhet?

Ni som uppgraderat idag, fick ni en höjning av er range direkt vid uppdatering, eller krävs det laddning först? Om rangen ökade direkt vid uppdatering så bör det ju varit kapacitet låst "under" :-)
Såg denna videon nu där en köper uppdateringer och de tar 2-3 minuter innan bilen har uppgraderats. På den ser de ut som att all extra kapacitet ligger över då räkvidden inte ökar efter uppgraderingen och det plötsligt är möjligt att ladda mer.

Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9342
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: 60 kWh uppgradering till 75 kWh nu 23500 kr

Inlägg av bylund »

Legato skrev:
Är det någon som vet att den lediga kapaciteten låses upp "ovanpå"? Jag hamnade i en intressant diskussion på Facebook med en person som hävdade (med rätta) att det mest logiska nog vore om de låste kapacitet både "nedåt" och "uppåt", dvs att S/X60 skulle ha mer reservkapacitet i batteriet när det är tomt...

Jag har bara läst sedan tidigare att all "ledig" kapacitet är låste "över", men vet man detta med säkerhet?

Ni som uppgraderat idag, fick ni en höjning av er range direkt vid uppdatering, eller krävs det laddning först? Om rangen ökade direkt vid uppdatering så bör det ju varit kapacitet låst "under" :-)
Så, om någon uppdaterar, håll ögonen om räckvidden ändras utan att ni laddat mellan då ni hade ett 60-batteri och ni får ert nya glänsande 75-batteri.

Ingen ändring = låsningen i toppen, om de nu inte på något infernaliskt sätt försöker dölja var låsningen ligger genom manipulera siffrorna så att det sakta justeras när man laddar eller något.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: 60 kWh uppgradering till 75 kWh nu 23500 kr

Inlägg av e5m1r »

Legato skrev:
Är det någon som vet att den lediga kapaciteten låses upp "ovanpå"? Jag hamnade i en intressant diskussion på Facebook med en person som hävdade (med rätta) att det mest logiska nog vore om de låste kapacitet både "nedåt" och "uppåt", dvs att S/X60 skulle ha mer reservkapacitet i batteriet när det är tomt...

Jag har bara läst sedan tidigare att all "ledig" kapacitet är låste "över", men vet man detta med säkerhet?

Ni som uppgraderat idag, fick ni en höjning av er range direkt vid uppdatering, eller krävs det laddning först? Om rangen ökade direkt vid uppdatering så bör det ju varit kapacitet låst "under" :-)
Vi vet detta pga laddhastighet på SuC så låsning ligger på toppen
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9342
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: 60 kWh uppgradering till 75 kWh nu 23500 kr

Inlägg av bylund »

bylund skrev:
Legato skrev:
Är det någon som vet att den lediga kapaciteten låses upp "ovanpå"? Jag hamnade i en intressant diskussion på Facebook med en person som hävdade (med rätta) att det mest logiska nog vore om de låste kapacitet både "nedåt" och "uppåt", dvs att S/X60 skulle ha mer reservkapacitet i batteriet när det är tomt...

Jag har bara läst sedan tidigare att all "ledig" kapacitet är låste "över", men vet man detta med säkerhet?

Ni som uppgraderat idag, fick ni en höjning av er range direkt vid uppdatering, eller krävs det laddning först? Om rangen ökade direkt vid uppdatering så bör det ju varit kapacitet låst "under" :-)
Så, om någon uppdaterar, håll ögonen om räckvidden ändras utan att ni laddat mellan då ni hade ett 60-batteri och ni får ert nya glänsande 75-batteri.

Ingen ändring = låsningen i toppen, om de nu inte på något infernaliskt sätt försöker dölja var låsningen ligger genom manipulera siffrorna så att det sakta justeras när man laddar eller något.
Aha, och nu ser jag vigge50:s inlägg att detta redan är gjort :)
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
beef
Teslaägare
Inlägg: 338
Blev medlem: 08 sep 2016 17:39
Ort: Skåne

Re: 60 kWh uppgradering till 75 kWh nu 23500 kr

Inlägg av beef »

jos32 skrev:
Agusten skrev:
Hur mycket förlänger man räckvidden?
Någon som vet?

Jag tror 5 mil

Du borde få 10kw extra vid 100% laddning
Fick ca 5,3 mil mer typical efter uppdateringen.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10321
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: 60 kWh uppgradering till 75 kWh nu 23500 kr

Inlägg av Legato »

e5m1r skrev:
Legato skrev:
Är det någon som vet att den lediga kapaciteten låses upp "ovanpå"? Jag hamnade i en intressant diskussion på Facebook med en person som hävdade (med rätta) att det mest logiska nog vore om de låste kapacitet både "nedåt" och "uppåt", dvs att S/X60 skulle ha mer reservkapacitet i batteriet när det är tomt...

Jag har bara läst sedan tidigare att all "ledig" kapacitet är låste "över", men vet man detta med säkerhet?

Ni som uppgraderat idag, fick ni en höjning av er range direkt vid uppdatering, eller krävs det laddning först? Om rangen ökade direkt vid uppdatering så bör det ju varit kapacitet låst "under" :-)
Vi vet detta pga laddhastighet på SuC så låsning ligger på toppen
Nej. Den skulle hypotetiskt kunna ligga på både botten och toppen och vi skulle ändå kunna ha samma situation på SuCs.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10321
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: 60 kWh uppgradering till 75 kWh nu 23500 kr

Inlägg av Legato »

vigge50 skrev:
Legato skrev:
Är det någon som vet att den lediga kapaciteten låses upp "ovanpå"? Jag hamnade i en intressant diskussion på Facebook med en person som hävdade (med rätta) att det mest logiska nog vore om de låste kapacitet både "nedåt" och "uppåt", dvs att S/X60 skulle ha mer reservkapacitet i batteriet när det är tomt...

Jag har bara läst sedan tidigare att all "ledig" kapacitet är låste "över", men vet man detta med säkerhet?

Ni som uppgraderat idag, fick ni en höjning av er range direkt vid uppdatering, eller krävs det laddning först? Om rangen ökade direkt vid uppdatering så bör det ju varit kapacitet låst "under" :-)
Såg denna videon nu där en köper uppdateringer och de tar 2-3 minuter innan bilen har uppgraderats. På den ser de ut som att all extra kapacitet ligger över då räkvidden inte ökar efter uppgraderingen och det plötsligt är möjligt att ladda mer.

Tack! Därmed bekräftat :-)
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Schelin
Teslaägare
Inlägg: 321
Blev medlem: 04 jan 2015 20:50
Ort: Kungsör

Re: 60 kWh uppgradering till 75 kWh nu 23500 kr

Inlägg av Schelin »

bylund skrev:
Legato skrev:
Är det någon som vet att den lediga kapaciteten låses upp "ovanpå"? Jag hamnade i en intressant diskussion på Facebook med en person som hävdade (med rätta) att det mest logiska nog vore om de låste kapacitet både "nedåt" och "uppåt", dvs att S/X60 skulle ha mer reservkapacitet i batteriet när det är tomt...

Jag har bara läst sedan tidigare att all "ledig" kapacitet är låste "över", men vet man detta med säkerhet?

Ni som uppgraderat idag, fick ni en höjning av er range direkt vid uppdatering, eller krävs det laddning först? Om rangen ökade direkt vid uppdatering så bör det ju varit kapacitet låst "under" :-)
Så, om någon uppdaterar, håll ögonen om räckvidden ändras utan att ni laddat mellan då ni hade ett 60-batteri och ni får ert nya glänsande 75-batteri.

Ingen ändring = låsningen i toppen, om de nu inte på något infernaliskt sätt försöker dölja var låsningen ligger genom manipulera siffrorna så att det sakta justeras när man laddar eller något.
Ingen ändring, fick meddelande nästa direkt efter beställning Bild

Skickat från min F8131 via Tapatalk
Användarvisningsbild
Kirre
Teslaägare
Inlägg: 409
Blev medlem: 07 okt 2015 14:50

Re: 60 kWh uppgradering till 75 kWh nu 23500 kr

Inlägg av Kirre »

Samma här. Räckvidden ökade inte efter uppgraderingen. Dock hade jag precis laddat till min limit 90% innan och direkt efter uppgraderingen började bilen ladda igen. Satt såklart i bilen under hela processen ;)
Faceliftad 75D, Titanium, grå klädsel med svart tak, allt lullull utom ljud. Dock många kablar och adaptrar.
M3 LR AWD, Midnight Silver, AP3/FSD, dragkrok.
MY LR, Pearl White
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: 60 kWh uppgradering till 75 kWh nu 23500 kr

Inlägg av mati »

Ändras dekalen på bakluckan också automatiskt? Eller trillar den gamla bara av och man får sätta dit en ny? ;)
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: 60 kWh uppgradering till 75 kWh nu 23500 kr

Inlägg av Zalman3 »

mati skrev:
Ändras dekalen på bakluckan också automatiskt? Eller trillar den gamla bara av och man får sätta dit en ny? ;)
Får man en S75D dekal?

Om man köper en S75 nu, är det egentligen ett 100kwh batteri?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
vigge50
Inlägg: 7463
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: 60 kWh uppgradering till 75 kWh nu 23500 kr

Inlägg av vigge50 »

Zalman3 skrev:
mati skrev:
Ändras dekalen på bakluckan också automatiskt? Eller trillar den gamla bara av och man får sätta dit en ny? ;)
Får man en S75D dekal?

Om man köper en S75 nu, är det egentligen ett 100kwh batteri?
Om du uppgraderar till 75 så byter service center dekalen vid nästa besök.
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: 60 kWh uppgradering till 75 kWh nu 23500 kr

Inlägg av Mickep »

Jag antar att topphastigheten ökade också.
Det är väl bara att säga grattis till de förståndiga 60 köparna som nu får en 75 för en betydligt mindre peng än de som gick all-in på 75 från början. (om dekalen byts ut så kan de lika gärna byta till 85d, så folk tror att man är lite rikare, eller mindre snål än vad man egentligen är)
trycker det nya priset för uppgraderingen är betydligt rimligare än när den först erbjöds (även om den på intet sätt är billigt)

ofantligt häftigt att det gick så snabbt att uppgradera. hoppas verkligen att detta inte var sista gången vi såg mjukvarukappade batterier. (skulle gärna sett sådana på 85-100 kärror också)
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare
Inlägg: 1928
Blev medlem: 11 jun 2015 10:25
Ort: Upplands Väsby

Re: 60 kWh uppgradering till 75 kWh nu 23500 kr

Inlägg av chpaulin »

Jag känner Inter är jag behöver uppgradera nu men kan vara värt att göra det innan man skall sälja :)
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
beef
Teslaägare
Inlägg: 338
Blev medlem: 08 sep 2016 17:39
Ort: Skåne

Re: 60 kWh uppgradering till 75 kWh nu 23500 kr

Inlägg av beef »

chpaulin skrev:
Jag känner Inter är jag behöver uppgradera nu men kan vara värt att göra det innan man skall sälja :)
Känslan att ladda förbi 60-sträcket var värt minst 24500kr. ;)
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare
Inlägg: 1928
Blev medlem: 11 jun 2015 10:25
Ort: Upplands Väsby

Re: 60 kWh uppgradering till 75 kWh nu 23500 kr

Inlägg av chpaulin »

beef skrev:
chpaulin skrev:
Jag känner Inter är jag behöver uppgradera nu men kan vara värt att göra det innan man skall sälja :)
Känslan att ladda förbi 60-sträcket var värt minst 24500kr. ;)
:) Lite sugen är man men jag behöver det inte alls. För se efter första resan i -30 om jag ångrar mig :D
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
Jensa
Teslaägare
Inlägg: 817
Blev medlem: 01 apr 2016 16:26

Re: 60 kWh uppgradering till 75 kWh nu 23500 kr

Inlägg av Jensa »

Verkar som att hela begränsningen låg i toppen. Hade 172km range innan uppgraderingen och något över halva batteriet laddat. Efter hade jag fortfarande 172km range och under halva batteriet laddat :)
2016 Model S 75
Användarvisningsbild
Pro-Z
Teslaägare
Inlägg: 383
Blev medlem: 20 jun 2016 09:47
Ort: Nyköping

Re: 60 kWh uppgradering till 75 kWh nu 23500 kr

Inlägg av Pro-Z »

Nu har även jag uppgraderat. 23.500 kr tyckte jag var överkomligt.
Även om jag högst sällan behöver mer än 60 kWh så känns det bra att ha tillgång till den bufferten samt att värdeökningen bör hålla i sig ett bra tag framöver.
Nu kan man göra en balansering av cellerna också vid tillfälle ;)
Egenföretagare med innehav av:
Model Y - RWD, Premium, Vit, EAP - Årsmodell 2022
Skriv svar