Re: 60 kWh uppgradering till 75 kWh nu 23500 kr
Postat: 21 apr 2017 19:20
Momsen framgår på fakturan som vanligt. D v s den duger till verifikation i bokföringen.
Tack!Pelle skrev:Momsen framgår på fakturan som vanligt. D v s den duger till verifikation i bokföringen.
Jodå, momsen är med på kvittot.LarsB skrev:Ni som gjort denna uppgradering, fick ni momsen specad på "kvittot"?
Läste i en annan tråd att momsen inte framgick på kvittot när man uppgraderade till autopilot OTR.
Ja, stämmer bra!halipte skrev:Jensa, gjorde du uppgraderingen via nätet då du fick kvittot du skickade bild på?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
De sista procenten tar ganska lång tid, kommer inte ihåg exakt men 30min kanske?Zalman3 skrev:Laddade min S60D från 13km till 331km på ca 53 minuter.
Såg att jag borde få ca 380km om jag uppgraderar till 75kwh.
Hur lång tid tar det ungefär att ladda från 330 till 380km om jag uppgraderar till 75kwh?
Om man utgår att alla har samma koll som oss på forumet så men det tror jag inte på. Sen vet man inte vad Tesla kommer ta för uppgraderingen längre fram heller.LarsL skrev:Andrahandsvärde är väl tveksamt om det påverkas? Om det alltid går att uppdatera så kan ju vem som helst göra det senare.
Räckviddsökning i all ära men ökad laddhastighet vid SC är betydlig viktigare. Större yta ger betydligt högre laddhastighet, redan 60 klarar avståndet mellan SC. Så det är på långresor som man blir extra glad med större batteriyta, när man laddar hemma så spelar det ingen roll då man bara måste nå närmsta SC om man skall på långresa och skall man köra lokalt så brukar sällan räckvidden vara ett problem.Gustafsson skrev:Risk att många blir besvikna efter uppgradering, de sista procenten tar ju ohemult lång tid att ladda när man är på resande fot. Laddar aldrig min 70D till mer än 80-90% till vardags. Laddar dock ibland fullt strax före långresor, men har slutat med det då det inte behövs. Kostnaden är ju inte så stor längre, men 23 papp är 23 papp för nåt som mest är "feelgood".
Hur skulle laddhastigheten kunna öka ? Det är ju samma batteri som innan. Jag tror nog att det för de flesta kommer att gå lite långsammare eftersom man kommer till SC med mer kvar i batteriet och gärna laddar i mer än man kunde tidigare "för säkerhets skull". Den laddningen är ganska seg.Top12 skrev:Räckviddsökning i all ära men ökad laddhastighet vid SC är betydlig viktigare. Större yta ger betydligt högre laddhastighet, redan 60 klarar avståndet mellan SC. Så det är på långresor som man blir extra glad med större batteriyta, när man laddar hemma så spelar det ingen roll då man bara måste nå närmsta SC om man skall på långresa och skall man köra lokalt så brukar sällan räckvidden vara ett problem.Gustafsson skrev:Risk att många blir besvikna efter uppgradering, de sista procenten tar ju ohemult lång tid att ladda när man är på resande fot. Laddar aldrig min 70D till mer än 80-90% till vardags. Laddar dock ibland fullt strax före långresor, men har slutat med det då det inte behövs. Kostnaden är ju inte så stor längre, men 23 papp är 23 papp för nåt som mest är "feelgood".
Du har en liten poäng faktiskt, men kommer man till (första) SuC med högre SOC går den laddningen snabbare även om själva laddhastigheten är lägre. Dvs man kommer alltid bli klar fortare om man har mer range när man kommer dit.Gustafsson skrev:Hur skulle laddhastigheten kunna öka ? Det är ju samma batteri som innan. Jag tror nog att det för de flesta kommer att gå lite långsammare eftersom man kommer till SC med mer kvar i batteriet och gärna laddar i mer än man kunde tidigare "för säkerhets skull". Den laddningen är ganska seg.
Ja det är ju väldigt beroende av hur man bor hur intressant den här uppgraderingen är, jag har suc i tre väderstreck och åker aldrig norrut så jag står nog överPro-Z skrev:Största fördelen för mig är att jag nu kan göra flera av mina tur och retur resor utan att behöva ladda utanför hemmet med 75 kWh batteriet.
Samt dom få gånger man är på långresa och får för sig att åka utanför dom laddnätverk som finns så finns ändå en lite större buffert nu efter mjukvaruupplåsningen.
Ja, och om den planerade utbyggnaden realiseras blir behovet helt klart ännu lägre.Smutt skrev:Ja det är ju väldigt beroende av hur man bor hur intressant den här uppgraderingen är, jag har suc i tre väderstreck och åker aldrig norrut så jag står nog överPro-Z skrev:Största fördelen för mig är att jag nu kan göra flera av mina tur och retur resor utan att behöva ladda utanför hemmet med 75 kWh batteriet.
Samt dom få gånger man är på långresa och får för sig att åka utanför dom laddnätverk som finns så finns ändå en lite större buffert nu efter mjukvaruupplåsningen.
Enligt vissa går det att låsa upp till 75 på SC enligt andra inte så svårt att säga utan att prova självSnowdiver87 skrev:Hittade en trevlig 60D på blocket.
Vet någon om man fortfarande kan uppgradera till 75 kWh?
https://www.blocket.se/annons/stockholm ... i/93467290
Ok intryck på bilderna dock lite dyr kanske.
Vet någon om det även gick/går att "uncorka" 60 KWh batteriet likt 75KWh varianten?
Tack på förhand!
Med vänlig hälsning,
Mark
Fint med silver och jag gillar verkligen 60-modellen och vetskapen om att den aldrig laddats fullt. Personligen tycker jag dock den är minst 100 kkr för dyr.Snowdiver87 skrev:Hittade en trevlig 60D på blocket.
Vet någon om man fortfarande kan uppgradera till 75 kWh?
https://www.blocket.se/annons/stockholm ... i/93467290
Ok intryck på bilderna dock lite dyr kanske.
Vet någon om det även gick/går att "uncorka" 60 KWh batteriet likt 75KWh varianten?
Tack på förhand!
Med vänlig hälsning,
Mark
Ser fin ut, Tänk på att den inte har AP aktiverat. Det handlaren skriver om "adaptiv farthållare" stämmer alltså inte. För att ha AP aktive ska där vara fler val i AP-menyn. Denna har bara säkerhetsfunktionerna.Snowdiver87 skrev:Hittade en trevlig 60D på blocket.
Vet någon om man fortfarande kan uppgradera till 75 kWh?
https://www.blocket.se/annons/stockholm ... i/93467290
Ok intryck på bilderna dock lite dyr kanske.
Vet någon om det även gick/går att "uncorka" 60 KWh batteriet likt 75KWh varianten?
Tack på förhand!
Med vänlig hälsning,
Mark