Bra fart i Solna

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10283
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Bra fart i Solna

Inlägg av Legato »

Bjelke skrev:
Legato skrev:
dstr skrev:
Legato skrev:
Fattar fortfarande inte att Google inte använder Waze data till Google Maps. Det är helt absurt att de köpte Waze för en massa miljarder och sedan inte använder datan. Gjorde man det och la till i GM och Waze att användarna även skulle rapportera ändrad hastighet så borde problemet vara nära nog löst.
Fast det gör dom. Rätt flitigt. Jag har sett "Reported by waze" flera gånger.
Aha, vad bra om de börjat göra det. De tar dock inte in all data (eller gjorde iaf inte för nån månad sen), jag testade rent praktiskt i Stockholms innerstad då en vän påstod att Maps hade all Waze-data, men lik förbannat fastnade jag vid en förbjuden/omöjlig passage som Waze kände till.

Men då kan man ju iaf hoppas att de successivt börjar använda all Waze-data nu då!
Kan det ha varit södertunneln kanske? För där ballade min iaf ur totalt för två veckor sedan...
Nej men nära... Skeppsbron där det sedan länge är avstängt för biltrafik. Där tyckte Google Maps det gick utmärkt att köra. Det går ju tyvärr inte ens om man vill bryta mot lagen pga fysiska hinder i vägen :shock:
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10283
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Bra fart i Solna

Inlägg av Legato »

dstr skrev:
Legato skrev:
dstr skrev:
Legato skrev:
Fattar fortfarande inte att Google inte använder Waze data till Google Maps. Det är helt absurt att de köpte Waze för en massa miljarder och sedan inte använder datan. Gjorde man det och la till i GM och Waze att användarna även skulle rapportera ändrad hastighet så borde problemet vara nära nog löst.
Fast det gör dom. Rätt flitigt. Jag har sett "Reported by waze" flera gånger.
Aha, vad bra om de börjat göra det. De tar dock inte in all data (eller gjorde iaf inte för nån månad sen), jag testade rent praktiskt i Stockholms innerstad då en vän påstod att Maps hade all Waze-data, men lik förbannat fastnade jag vid en förbjuden/omöjlig passage som Waze kände till.

Men då kan man ju iaf hoppas att de successivt börjar använda all Waze-data nu då!
Det är ngt år sen. Minst.

Men du sitter väl inte och letar efter det i Teslan? Teslas navigering är INTE google maps, enbart kartan.

Navigeringen är offline från Navigon.
Well, som sagt inte all data i så fall. Nej, jag körde Google Maps i luren, var faktiskt inte ens i Teslan.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Lessmog
Teslaägare
Inlägg: 1120
Blev medlem: 10 mar 2014 09:53

Re: Bra fart i Solna

Inlägg av Lessmog »

Legato skrev:
Bjelke skrev:
Legato skrev:
dstr skrev:
Legato skrev:
Fattar fortfarande inte att Google inte använder Waze data till Google Maps. Det är helt absurt att de köpte Waze för en massa miljarder och sedan inte använder datan. Gjorde man det och la till i GM och Waze att användarna även skulle rapportera ändrad hastighet så borde problemet vara nära nog löst.
Fast det gör dom. Rätt flitigt. Jag har sett "Reported by waze" flera gånger.
Aha, vad bra om de börjat göra det. De tar dock inte in all data (eller gjorde iaf inte för nån månad sen), jag testade rent praktiskt i Stockholms innerstad då en vän påstod att Maps hade all Waze-data, men lik förbannat fastnade jag vid en förbjuden/omöjlig passage som Waze kände till.

Men då kan man ju iaf hoppas att de successivt börjar använda all Waze-data nu då!
Kan det ha varit södertunneln kanske? För där ballade min iaf ur totalt för två veckor sedan...
Nej men nära... Skeppsbron där det sedan länge är avstängt för biltrafik. Där tyckte Google Maps det gick utmärkt att köra. Det går ju tyvärr inte ens om man vill bryta mot lagen pga fysiska hinder i vägen :shock:
För något år sen läste jag om dessa fysiska hinder som bara skulle släppa igenom bussar -- att bussarna slet av däcken på dem! Halvt rätt, högst! :lol:
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8564
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Bra fart i Solna

Inlägg av Pontus »

Pontus skrev:
Min visar också 130 där sedan några veckor tillbaka och även 100 på norrgående delen lite längre norr ut där det i varje fall tidigare varit 80, har sagt till mig själv säkert 10x att nästa gång ska jag kolla om dom ändrat skyltningen. Kanske imorgon :)
Idag var det 70 förbi hela Solna, säkert bara för att jag letade efter orsaken :(
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Skriv svar