53000 teslor återkallas

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
djFabbe
Teslaägare
Inlägg: 348
Blev medlem: 06 jul 2016 10:45

Re: 53000 teslor återkallas

Inlägg av djFabbe »

Pontus skrev:
Mina bromsar satt hårt efter lite stillestånd i vintras, dock gäller ju intejust dettamin bil.
Dock skulle dom ju gärna få fixa min självstängande laddlucka :)
Min bil är bland de drabbade. Mina p-bromsar sitter ibland rätt hårt och måste köras loss ibland. Det gäller ffa efter biltvätt och bilen fått stå, men kan komma helt utan väta inblandat random också. Undrar om det kan vara relaterat...?
En röd Model 3 Long Range från Mars 2019.

Lyssna på Bilar med sladd - nordens största elbilspoddcast! http://www.bilarmedsladd.se.
Användarvisningsbild
Monark1954
Teslaägare
Inlägg: 1012
Blev medlem: 25 mar 2016 10:02
Ort: Umeå

Re: 53000 teslor återkallas

Inlägg av Monark1954 »

djFabbe skrev:
Pontus skrev:
Mina bromsar satt hårt efter lite stillestånd i vintras, dock gäller ju intejust dettamin bil.
Dock skulle dom ju gärna få fixa min självstängande laddlucka :)
Min bil är bland de drabbade. Mina p-bromsar sitter ibland rätt hårt och måste köras loss ibland. Det gäller ffa efter biltvätt och bilen fått stå, men kan komma helt utan väta inblandat random också. Undrar om det kan vara relaterat...?
Även vi har i kväll fått mejlet från Tesla då vår X är tillverkad under aktuell period.
I bland får jag köra loss bromsarna, gasa och det "klonkar till" när de släpper. Trodde det skulle vara så.
Lika nyfiken på om detta fenomen även finns på bilar tillverkade utanför "inkallelseperioden feb-okt 2016?
Annars är det bara att vänta på utlovat brev med mer instruktioner och samordna den långa resan till SC med andra händelser.
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare
Inlägg: 1742
Blev medlem: 14 aug 2015 20:40
Ort: Karlstad

Re: 53000 teslor återkallas

Inlägg av bullen »

Tars skrev:
bjelkeman skrev:
Då kanska man kan få sin 75D badge tidigt dårå...
Och för att göra allt mycket roligare så kan du sätta ett P innan för att förvirra andra.Bild
P Står i det fallet för Parking brake
Användarvisningsbild
MangeT
Teslaägare
Inlägg: 1150
Blev medlem: 27 nov 2016 01:05
Ort: Lidingö

Re: 53000 teslor återkallas

Inlägg av MangeT »

Min bil är bland de drabbade. Mina p-bromsar sitter ibland rätt hårt och måste köras loss ibland. Det gäller ffa efter biltvätt och bilen fått stå, men kan komma helt utan väta inblandat random också. Undrar om det kan vara relaterat...?[/quote]

Händer mina också men jag har inte fått något mail om att min ska återkallas men just det händer min att efter tvätt måste jag ofta köra loss bilen då p-romsen ej släppt.
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: 53000 teslor återkallas

Inlägg av bylund »

Problemet är väl inte att beläggen kletar fast i skivan utan snarare att något i maskineriet kan gå sönder så att bromsen inte kan släppa alls längre. Fastkletning tror jag inte är en indikation alls på hur maskineriet mår.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: 53000 teslor återkallas

Inlägg av Bjelke »

bylund skrev:
Problemet är väl inte att beläggen kletar fast i skivan utan snarare att något i maskineriet kan gå sönder så att bromsen inte kan släppa alls längre. Fastkletning tror jag inte är en indikation alls på hur maskineriet mår.
Håller med, det tänkte jag oxo iaf...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: 53000 teslor återkallas

Inlägg av mati »

Fastkletning är väl ganska så normalt, eller har jag fel?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: 53000 teslor återkallas

Inlägg av Bjelke »

mati skrev:
Fastkletning är väl ganska så normalt, eller har jag fel?
Väldigt normalt egentligen...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar