Park Assist Unavailable

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Tessie
Inlägg: 1
Blev medlem: 21 apr 2017 17:25

Park Assist Unavailable

Inlägg av Tessie »

Min Tesla S 75D 2015 började idag se hinder framför bilen som inte finns. Efter drive-off och några feldetekteringar så kommer texten "Park Assist Unavailable". Har någon på forumet erfarenhet av detta och vad man ev kan göra för att lösa problemet? Det som oroar ngt är att detta felbteendet dök upp några timmar efter att jag låtit tvätta bilen men inledande högtrycksavspolning.... Tacksam för feedback. // Tesalägare sedan tre veckor
Användarvisningsbild
ironjack
Teslaägare
Inlägg: 383
Blev medlem: 10 mar 2014 21:18
Ort: Bålsta

Re: Park Assist Unavailable

Inlägg av ironjack »

Jag har sedan ca en vecka meddelandet "Park Assist Disabled", vet inte om det är samma sak? För min del så har jag troligen fått ett stenskott på en parkeringssensor, känsliga små rackare... Det verkar som att om en sensor inte funkar så stängs hela funktionen av, det drabbar även Auto Lane Change i AP2 för den vill inte byta fil på kommando längre.
Visst, det är bra och säkert att funktionalitet disablas, men måste det vara bara På eller Av? Om en sensor av sex inte funkar borde systemet funka hyfsat ändå, det är lite läskigt att parkera tajt helt utan funktionen när man är van vid den.
Model 3 LR/DM, mars 2019, röd, 19”, svart premiuminteriör, AP.
Skriv svar