Systems are powering up?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
halipte
Teslaägare
Inlägg: 131
Blev medlem: 27 jan 2017 10:56

Re: Systems are powering up?

Inlägg av halipte »

Jag kunde köra efter 25-30 sekunder trots att meddelandet var kvar. Däremot fungerande inte displayerna som sagt, stora skärmen var helt svart.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare
Inlägg: 1538
Blev medlem: 24 jan 2015 18:49

Re: Systems are powering up?

Inlägg av Feddan »

Tars skrev:
Dyra böter då....
Får hoppas det var en 30 eller 40-sträcka. Nästan helst 40 för 30 brukar det bara vara vid speciellt område, t.ex. skola :?

30 miles per hour =
48.28032 kilometers per hour

40 miles per hour =
64.37376 kilometers per hour
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Användarvisningsbild
Guldis-54
Teslaägare
Inlägg: 264
Blev medlem: 12 aug 2016 13:57
Ort: Uppsala

Re: Systems are powering up?

Inlägg av Guldis-54 »

Guldis-54 skrev:
bjelkeman skrev:
Guldis-54 skrev:
Händer mig ett par ggr i veckan men meddelandet försvinner efter 5-10 sec.
Alltid vid uppstart på morgonen om jag inte minns fel.
Fartkameran är nog ett annat problem... :)
Intressant. Mig veterligen har jag aldrig sett det meddelandet. Är den satt i energisparläge?
Nej, det ska den inte vara, men ska kolla imorgon, för att se att så inte är fallet.
Jo, den står i energisparläge, men i morse körde jag ut den med summon från garaget. Den startade dock direkt, så vad som stod i displayen vid uppstart kan jag inte svara på. :(
Ska till SC Upp Väsby imorgon bitti för lite garantijobb och försöka komma ihåg att höra med dem om detta. Om de har någon bra förklaring.
S90D, 2016,Folierad Titanium brushed (Obsidian Black)Såld 4/9-23
MYRWD, 2023 Quick Silver
Användarvisningsbild
halipte
Teslaägare
Inlägg: 131
Blev medlem: 27 jan 2017 10:56

Re: Systems are powering up?

Inlägg av halipte »

Guldis-54 skrev:
Guldis-54 skrev:
bjelkeman skrev:
Guldis-54 skrev:
Händer mig ett par ggr i veckan men meddelandet försvinner efter 5-10 sec.
Alltid vid uppstart på morgonen om jag inte minns fel.
Fartkameran är nog ett annat problem... :)
Intressant. Mig veterligen har jag aldrig sett det meddelandet. Är den satt i energisparläge?
Nej, det ska den inte vara, men ska kolla imorgon, för att se att så inte är fallet.
Jo, den står i energisparläge, men i morse körde jag ut den med summon från garaget. Den startade dock direkt, så vad som stod i displayen vid uppstart kan jag inte svara på. :(
Ska till SC Upp Väsby imorgon bitti för lite garantijobb och försöka komma ihåg att höra med dem om detta. Om de har någon bra förklaring.
Hej Guldis! Vad sa SC?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
janni
Teslaägare
Inlägg: 213
Blev medlem: 25 jan 2017 01:00
Ort: Solna

Re: Systems are powering up?

Inlägg av janni »

Fartkameran kan nog berott på blyfot, brukade själv lätt drabbas av det i ung ålder även om det fortfarande händer.
Min kompis frågade sin far en gång (i samband med att man just fått körkort) varför det kom ett högt pip från bilen ibland varpå han blev informerad om att det var hastighetsvarningen som var inställd på 140km/h =)
Användarvisningsbild
Guldis-54
Teslaägare
Inlägg: 264
Blev medlem: 12 aug 2016 13:57
Ort: Uppsala

Re: Systems are powering up?

Inlägg av Guldis-54 »

Ja, det var ju det där med att kommaihåg :oops:

Blev prat om lite annat ang adaptivt bl a.
Den 85:a, Loaner, som jag hade till låns uppfattar jag som om att den låste på framförvarande bil nästan jämt samt att den hittade resticted speed på bl a ett ställe där jag ofta kör och min reagerar inte på att jag har för hög hastighet (över 50km/h) med autosteer. Det gjorde lånebilen, men inte min, ställde om sig till 50km/h som är gällande hastighet.
SC kollade om vi hade samma programvara och det var den senaste i båda bilarna. Skillnaden är att Loanern inte är en facelift, vilken min är och då sitter radarn olika, men när det gäller hastighetskollen så är det ju inte radarn som känner av hastigheten, eller....?

Återkommer ang powering up, då jag måste kontakta SC igen, imorgon.
S90D, 2016,Folierad Titanium brushed (Obsidian Black)Såld 4/9-23
MYRWD, 2023 Quick Silver
Användarvisningsbild
janni
Teslaägare
Inlägg: 213
Blev medlem: 25 jan 2017 01:00
Ort: Solna

Re: Systems are powering up?

Inlägg av janni »

Guldis-54 skrev:
Ja, det var ju det där med att kommaihåg :oops:

Blev prat om lite annat ang adaptivt bl a.
Den 85:a, Loaner, som jag hade till låns uppfattar jag som om att den låste på framförvarande bil nästan jämt samt att den hittade resticted speed på bl a ett ställe där jag ofta kör och min reagerar inte på att jag har för hög hastighet (över 50km/h) med autosteer. Det gjorde lånebilen, men inte min, ställde om sig till 50km/h som är gällande hastighet.
SC kollade om vi hade samma programvara och det var den senaste i båda bilarna. Skillnaden är att Loanern inte är en facelift, vilken min är och då sitter radarn olika, men när det gäller hastighetskollen så är det ju inte radarn som känner av hastigheten, eller....?

Återkommer ang powering up, då jag måste kontakta SC igen, imorgon.
Ja den är lite lurig, min ställer bara ner hastigheten exempelvis från 60 till 40 då den tycker att det är ett område där man ska köra långsamt.
Dock bryr den sig inte om de går från 110 till 90 eller 70 till 90 utan tuffar på i tidigare hastighet, verkar inte ändra automatiskt från 50 och uppåt.
Vet inte om det är jag som inte förstår mig på den eller om det bara är så, tycker att man borde kunna ställa in den att alltid följa skyltarna + eventuell inställd justering oavsett hastighetsbegränsning.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Systems are powering up?

Inlägg av bylund »

Det kan ju vara olika gamla kartor i bilarna, med olika åsikt om det är en väg där begränsningar ska råda eller ej.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Guldis-54
Teslaägare
Inlägg: 264
Blev medlem: 12 aug 2016 13:57
Ort: Uppsala

Re: Systems are powering up?

Inlägg av Guldis-54 »

Var på SC Väsby i morse och kom ihåg frågan :o

När den står i läget "Energy saving" så kommer detta meddelande upp när bilen stått enlängre tid, i mitt fall sedan kvällen till morgonen, men försvinner normalt efter 10-15 sec.
S90D, 2016,Folierad Titanium brushed (Obsidian Black)Såld 4/9-23
MYRWD, 2023 Quick Silver
Skriv svar