Sälja min Sssssssss.....

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
REDNEB
Teslaägare
Inlägg: 57
Blev medlem: 14 nov 2014 14:08
Ort: Skövde

Sälja min Sssssssss.....

Inlägg av REDNEB »

Hello Tesla-lovers..

Nu byter jag snart S:en mot en X... Tänkte kolla med er forum kamrater vart priserna ligger idag. Fick ett soso-bud från Tesla, så jag kommer att sälja den själv. Det är en svart 85D, levererad 20150529. Ganska Basic utrustad för ett lågt förmånsvärde(3950kr brutto). Den har i skrivande stund rullat 6900mil. Bilen är välhållen och fräsch! Utrustning: svart skinn, AP1, köldpaket, Bildelbagagelucka. Jag har kört med 22" vossen VF2:or och original 19" med dubbfritt. Kan tänka mig att de flesta inte är sugna på att åka på 22".

Vad är rimligt att få för den tror ni? Någon som sålt liknande nyss?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
jtesla
Teslaägare
Inlägg: 318
Blev medlem: 13 jan 2015 02:05
Ort: Järfälla

Re: Sälja min Sssssssss.....

Inlägg av jtesla »

Vad fick du för bud från Tesla?

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare
Inlägg: 1101
Blev medlem: 08 aug 2015 13:57
Ort: Uppsala

Re: Sälja min Sssssssss.....

Inlägg av kangru »

Du kan kontakta Stefan på Shiftgear (shiftgear.se) och kolla, han har sålt en del Teslor nu och har en vettig bild av det hela.

Jag har en känsla av att det vanliga taket drar ner priset en aning då man inte kan vara så lång för att få plats både fram och bak. Annars skulle jag gissa att du kan få kanske 750kkr.
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare
Inlägg: 2895
Blev medlem: 06 feb 2015 22:39
Ort: Stockholm

Re: Sälja min Sssssssss.....

Inlägg av apkungen »

Gissar på 700tkr. Det enda jag har att gå på är lite KVD auktioner.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Sälja min Sssssssss.....

Inlägg av HelectriC »

kangru skrev:
Du kan kontakta Stefan på Shiftgear (shiftgear.se) och kolla, han har sålt en del Teslor nu och har en vettig bild av det hela.

Jag har en känsla av att det vanliga taket drar ner priset en aning då man inte kan vara så lång för att få plats både fram och bak. Annars skulle jag gissa att du kan få kanske 750kkr.
Största risken i drag- och takboxland är nog att man missar de som vill kunna ha takbox.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Sälja min Sssssssss.....

Inlägg av Smutt »

kangru skrev:
Du kan kontakta Stefan på Shiftgear (shiftgear.se) och kolla, han har sålt en del Teslor nu och har en vettig bild av det hela.

Jag har en känsla av att det vanliga taket drar ner priset en aning då man inte kan vara så lång för att få plats både fram och bak. Annars skulle jag gissa att du kan få kanske 750kkr.
I bak sitter ju mest barn förstår inte hur det ska dra ner priset? Tesla har det bästa baksäte vi haft avsaknaden av kardantunnel gör det så mycket rymligare
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
Jensa
Teslaägare
Inlägg: 817
Blev medlem: 01 apr 2016 16:26

Re: Sälja min Sssssssss.....

Inlägg av Jensa »

Nja, upp mot 800' borde du ju kunna få. Det är ju ändå en 85D!

Ursäkta lite offtopic, men bilden och skylten på SuC:en "Reserverad P-plats" borde verkligen sitta på alla SuC. Då skulle även "vanligt" folk förstå att man inte kan parkera där!
2016 Model S 75
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Sälja min Sssssssss.....

Inlägg av HelectriC »

Smutt skrev:
kangru skrev:
Du kan kontakta Stefan på Shiftgear (shiftgear.se) och kolla, han har sålt en del Teslor nu och har en vettig bild av det hela.

Jag har en känsla av att det vanliga taket drar ner priset en aning då man inte kan vara så lång för att få plats både fram och bak. Annars skulle jag gissa att du kan få kanske 750kkr.
I bak sitter ju mest barn förstår inte hur det ska dra ner priset? Tesla har det bästa baksäte vi haft avsaknaden av kardantunnel gör det så mycket rymligare
Nja, baksätet duger inte vidare till vuxna oavsett panotak eller inte. Golvet är såpass högt att benen kommer långt upp och inte får stöd under låren. Sen bryr iaf inte jag mig särskilt om hur vuxna har det bak, det sker så sällan att det inte spelar nån roll.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
REDNEB
Teslaägare
Inlägg: 57
Blev medlem: 14 nov 2014 14:08
Ort: Skövde

Re: Sälja min Sssssssss.....

Inlägg av REDNEB »

Tackar.. Jag skippade taket i sista sekund faktiskt. Kommer ni ihåg alla trådar om läckande takluckor:) Har Tesla fått styr på det än? Eller läcker det friskt där ute i landet fortfarande. Hade även ångest med luftfjädring. Men måste säga att jag har varit jäkligt nöjd med stålfjädrarna. Kollar man av blocket, så känns 700 som absolut lägst och 800 som ett dröm mål. Sen vet man aldrig vad dom riktigt går för. Tesla bjöd 680 för den. Med förklaringen att man betalar ganska bra för bilar med 2-3000mil på mätaren. Ska slå Stefan en signal.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Sälja min Sssssssss.....

Inlägg av Surfaren »

Jag tänkte skriva låg 700 (dvs 700-750) och antog att Tesla erbjuder en bit under 700. Då var jag inte ute och cyklade helt iaf.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
jonas
Teslaägare
Inlägg: 1036
Blev medlem: 09 okt 2014 12:12
Ort: Linköping

Re: Sälja min Sssssssss.....

Inlägg av jonas »

Tror spontant att leasbara bilar värderas lite högre än icke leasbara. Detta verkar vara ej leasbar såca 700 är nog rimligt.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Sälja min Sssssssss.....

Inlägg av e5m1r »

REDNEB skrev:
Tackar.. Jag skippade taket i sista sekund faktiskt. Kommer ni ihåg alla trådar om läckande takluckor:) Har Tesla fått styr på det än? Eller läcker det friskt där ute i landet fortfarande. Hade även ångest med luftfjädring. Men måste säga att jag har varit jäkligt nöjd med stålfjädrarna. Kollar man av blocket, så känns 700 som absolut lägst och 800 som ett dröm mål. Sen vet man aldrig vad dom riktigt går för. Tesla bjöd 680 för den. Med förklaringen att man betalar ganska bra för bilar med 2-3000mil på mätaren. Ska slå Stefan en signal.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ny lucka sen sommaren 2015 och generellt inga problem med den
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Bjorn N
Inlägg: 123
Blev medlem: 09 sep 2016 09:33

Re: Sälja min Sssssssss.....

Inlägg av Bjorn N »

Möjligen kan väl det vanliga taket dra ner priset bara för att man inte kan ha takräcke, vilket ju egentligen är helt sjukt. Om det inte var för det skulle jag aldrig betala för sollucka (rent hypotetiskt, jag har ju inte ens köpt en Tesla än...). Men om jag lyckas trolla med sifforna tillräckligt köper en Model S någon gång i framtiden så måste den kunna ha tackräcke.
Användarvisningsbild
provoman
Teslaägare
Inlägg: 194
Blev medlem: 21 maj 2015 22:32

Re: Sälja min Sssssssss.....

Inlägg av provoman »

@REDNEB: Skickade ett par frågor i pm till dig men du kanske inte läser mail.

Dessa frågor var:

Vilka dimensioner har du på fälgar o. däck förutom 22" då? (olika fram/bak?)
Har du stött på några problem med dessa större dimensioner på bilen?

Funderar själv på att lägga på Vossen fälgar och det skulle vara toppen med lite feedback.

Tack på förhand
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare
Inlägg: 1101
Blev medlem: 08 aug 2015 13:57
Ort: Uppsala

Re: Sälja min Sssssssss.....

Inlägg av kangru »

Bjorn N skrev:
Möjligen kan väl det vanliga taket dra ner priset bara för att man inte kan ha takräcke, vilket ju egentligen är helt sjukt. Om det inte var för det skulle jag aldrig betala för sollucka (rent hypotetiskt, jag har ju inte ens köpt en Tesla än...). Men om jag lyckas trolla med sifforna tillräckligt köper en Model S någon gång i framtiden så måste den kunna ha tackräcke.
Det går att Använd seasuckers för takräcke på en sådan bil.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Sälja min Sssssssss.....

Inlägg av HelectriC »

kangru skrev:
Bjorn N skrev:
Möjligen kan väl det vanliga taket dra ner priset bara för att man inte kan ha takräcke, vilket ju egentligen är helt sjukt. Om det inte var för det skulle jag aldrig betala för sollucka (rent hypotetiskt, jag har ju inte ens köpt en Tesla än...). Men om jag lyckas trolla med sifforna tillräckligt köper en Model S någon gång i framtiden så måste den kunna ha tackräcke.
Det går att Använd seasuckers för takräcke på en sådan bil.
Dock ej till takbox, bara räcken.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4336
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Sälja min Sssssssss.....

Inlägg av dstr »

REDNEB skrev:
Tackar.. Jag skippade taket i sista sekund faktiskt. Kommer ni ihåg alla trådar om läckande takluckor:) Har Tesla fått styr på det än? Eller läcker det friskt där ute i landet fortfarande.
Jag hoppade också över takluckan, delvis pga problemen med läckage. Det kom en helt ny taklucka senare, så det är åtgärdat på senare modeller.

Jag skulle nog inte köpa en bil med gamla takluckan. Hur blir det med mögel? Hur mycket kostar det att få den justerad igen, efter att garantin gått ut?
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Sälja min Sssssssss.....

Inlägg av HelectriC »

dstr skrev:
REDNEB skrev:
Tackar.. Jag skippade taket i sista sekund faktiskt. Kommer ni ihåg alla trådar om läckande takluckor:) Har Tesla fått styr på det än? Eller läcker det friskt där ute i landet fortfarande.
Jag hoppade också över takluckan, delvis pga problemen med läckage. Det kom en helt ny taklucka senare, så det är åtgärdat på senare modeller.

Jag skulle nog inte köpa en bil med gamla takluckan. Hur blir det med mögel? Hur mycket kostar det att få den justerad igen, efter att garantin gått ut?
Med tanke på hur många det verkar vara som värderar dragkrok högre än allt annat, så ska du inte se bort ifrån att flertalet värderar möjligheten till takbox högre än lite mögel :D
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
provoman
Teslaägare
Inlägg: 194
Blev medlem: 21 maj 2015 22:32

Re: Sälja min Sssssssss.....

Inlägg av provoman »

Eftersom REDNEB inte kan eller har intresse att besvara mina frågor varesig via pm eller input här kanske någon annan har svar på mina frågor ang. montera Vossen 22" på en model S.

Frågorna kan läsas i mina tidigare inlägg i denna tråd.
Skriv svar