Ladda i norra Norrland?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
halipte
Teslaägare
Inlägg: 131
Blev medlem: 27 jan 2017 10:56

Re: Ladda i norra Norrland?

Inlägg av halipte »

Jag har varit i kontakt med ansvarig hos Tesla för laddutbyggnaden. När jag frågade om Töre svarade han så här:

"Hej Hasse
Det är en indikation av där vi tycker den skulle ligga bra.

'Exact timing and specific location may vary'

Tyvärr kan jag inte dela med mig något mer."

Diplomatiskt svar men jag tolkar det ändå som att Tesla skulle föredra Töre om möjligt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
JFAH
Inlägg: 491
Blev medlem: 31 jul 2014 22:04

Re: Ladda i norra Norrland?

Inlägg av JFAH »

Voll1 skrev:
Skal kjøre fra Lofoten til Piteå. Siste lader i Norge er i Bjerkvik. Finner lite langs E10. Behøver noe før Tøre/Råneå. Har hørt at Abisko har en "rød-plugg" som kan benyttes. Men det bør være noen flere? Kiruna og Gällivare (annet enn 230V)? Har dere noen tips om hvilken typ av virksomheter som har slike "røde plugger"? Papp-presser på kjøpesenter? Bensinstasjoner? Pizza? Andre tips?
Abisko har ett rött uttag (jag jagade upp det för något år sedan, men ring innan)! Kiruna har några uttag markerade som chuko (camp ripan) på uppladdning.nu, men jag har varit i kontakt med dem och det skall gå att låna tre fas uttag där också efter vad jag erfarit i varje fall!

Längre söderut så är det lite torka mellan gällivare och töre, men e10 baren i Lansjärv _borde_ ha trefasuttag, liksom Nilles i överkalix det borde gå att slå dem en signal (eniro.se, e10 baren = 092630020, Nilles = 0926-40075) ger . Därefter så har du råneå som har ett typ2 22kw stolpe.

Har du väl kommit till luleå är det grönt.
Skriv svar