Inbrott i bilen

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Heiko
Teslaägare
Inlägg: 425
Blev medlem: 10 aug 2016 21:02
Ort: Trelleborg

Re: Inbrott i bilen

Inlägg av Heiko »

HelectriC skrev:
Ser ut som dom har letat efter nåt i bagaget?
När dem insåg att de inte fick upp dörren försökte de se om de kunde komma åt något i bagaget.
Där hade jag bara Type 2 kabeln men kom inte åt denna.
I mellanfacket mellan stolarna men även här fanns inget.
Handskfacket kom de inte åt alls.

Riktiga nötter med andra ord som trodde att man kunde öppna dörren om man slog sönder denna.
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
Heiko
Teslaägare
Inlägg: 425
Blev medlem: 10 aug 2016 21:02
Ort: Trelleborg

Re: Inbrott i bilen

Inlägg av Heiko »

mati skrev:
Jävla pack. Hoppas de gjorde sig riktigt illa när de slog sönder rutan. :evil:
+1
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
Heiko
Teslaägare
Inlägg: 425
Blev medlem: 10 aug 2016 21:02
Ort: Trelleborg

Re: Inbrott i bilen

Inlägg av Heiko »

lem skrev:
Fungerade larmet?
/L
Inga tecken på att larmet gått igång.
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Inbrott i bilen

Inlägg av Bjelke »

Heiko skrev:
lem skrev:
Fungerade larmet?
/L
Inga tecken på att larmet gått igång.
Knepigt, på min går larmet om jag kör med högtrycks-
tvätten med bilen låst... Fast jag har ju det där extra
Security package men det borde vara samma sensorer, kanske minns fel oxo :D
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Heiko
Teslaägare
Inlägg: 425
Blev medlem: 10 aug 2016 21:02
Ort: Trelleborg

Re: Inbrott i bilen

Inlägg av Heiko »

Bjelke skrev:
Heiko skrev:
lem skrev:
Fungerade larmet?
/L
Inga tecken på att larmet gått igång.
Knepigt, på min går larmet om jag kör med högtrycks-
tvätten med bilen låst... Fast jag har ju det där extra
Security package men det borde vara samma sensorer, kanske minns fel oxo :D
Ska höra med Tesla Servicecenter om det fått något larm när de hämtar bilen idag.
Lite synd att man inte hann köra mer med bilen för att testa P85D och dess resurser.
Kanske blir en 100D istället som man skrivit om att man ska ha på sina Tesla Servicecenter 8-)
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Inbrott i bilen

Inlägg av HelectriC »

Det är t.o.m ändå bättre, det ska vara P100D som loaners framöver :D
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Heiko
Teslaägare
Inlägg: 425
Blev medlem: 10 aug 2016 21:02
Ort: Trelleborg

Re: Inbrott i bilen

Inlägg av Heiko »

Fick samtal av fastighetsförvaltaren igår och han berättade att allt finns på film. 8-)
Var förbi och kikade på filmen och väldigt intressant film.
Nötterna har kört in i garaget och tagit en biljett vid bommen och då blir också bilen fotograferad.

Ringde till Polisen och berättade detta och gett dem alla uppgifter.
Polisen fråga om de gått in i bilen men jag sa att de inte gjort detta utan bara krossat rutan och försökt att komma åt saker utifrån.
Enligt Polisen är detta inget inbrott utan försök till inbrott och de kommer inte lägga någon tid på detta. :evil:
Trots bildbevis och filmbevis så gör dem inget åt detta.
Man blir skogstokig!! :cry:
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Inbrott i bilen

Inlägg av e5m1r »

Heiko skrev:
Fick samtal av fastighetsförvaltaren igår och han berättade att allt finns på film. 8-)
Var förbi och kikade på filmen och väldigt intressant film.
Nötterna har kört in i garaget och tagit en biljett vid bommen och då blir också bilen fotograferad.

Ringde till Polisen och berättade detta och gett dem alla uppgifter.
Polisen fråga om de gått in i bilen men jag sa att de inte gjort detta utan bara krossat rutan och försökt att komma åt saker utifrån.
Enligt Polisen är detta inget inbrott utan försök till inbrott och de kommer inte lägga någon tid på detta. :evil:
Trots bildbevis och filmbevis så gör dem inget åt detta.
Man blir skogstokig!! :cry:
De lägger ner i princip allt som inte leder till fängelse straff
Även om bevisen är där
De kallar det för att prioritera Bild
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Heiko
Teslaägare
Inlägg: 425
Blev medlem: 10 aug 2016 21:02
Ort: Trelleborg

Re: Inbrott i bilen

Inlägg av Heiko »

HelectriC skrev:
Det är t.o.m ändå bättre, det ska vara P100D som loaners framöver :D
8-)
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Inbrott i bilen

Inlägg av HelectriC »

e5m1r skrev:
Heiko skrev:
Fick samtal av fastighetsförvaltaren igår och han berättade att allt finns på film. 8-)
Var förbi och kikade på filmen och väldigt intressant film.
Nötterna har kört in i garaget och tagit en biljett vid bommen och då blir också bilen fotograferad.

Ringde till Polisen och berättade detta och gett dem alla uppgifter.
Polisen fråga om de gått in i bilen men jag sa att de inte gjort detta utan bara krossat rutan och försökt att komma åt saker utifrån.
Enligt Polisen är detta inget inbrott utan försök till inbrott och de kommer inte lägga någon tid på detta. :evil:
Trots bildbevis och filmbevis så gör dem inget åt detta.
Man blir skogstokig!! :cry:
De lägger ner i princip allt som inte leder till fängelse straff
Även om bevisen är där
De kallar det för att prioritera Bild

Kolla programmet "Dold" på SVT play om blocketbedrägerier. De drabbade har ofta namn, adress, alla möjliga bevis, men polisen gör inget ändå. Dom säger rakt ut att dom inte har resurser. Och så frågar sig vissa varför folk sätter galler för fönster och bygger gated communities. :shock:
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Inbrott i bilen

Inlägg av Jerker »

Om samhället lade om hela sin strategi från att släcka bränder till att förebygga dem i tid så skulle det finnas resurser till att utreda minsta småbrott. När man inte reagerar på småglins till synes oskyldiga "bus" så kommer de att växa upp till grova brottslingar som kostar samhället enorma pengar och skapar stor skada. tyvärr har detta pågått i många år och lär vara svårt att vända nu.
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Inlägg: 2072
Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
Ort: Vid Runn
Referralkod: ts.la/magnus28392

Re: Inbrott i bilen

Inlägg av gellerstam »

Jag fick en smitningsskada på bilen i höstas. Jag har två vittnen, färgskrap från båda bilarna som matchar varandra. Jag kontaktar föraren som erkänner att hen varit på platsen och parkerat bredvid min bil vid tidpunkten men hen nekar till brott. När jag konfronterar henne så vill hon att vi går till polisen! :-) Polisen får allt på ett silver fat! Och vad händer?! Detta läggs i högen med oprioriterade brott, utredaren sa till mig att det kan ta flera år tills ngn tittar på detta, tills de får mer resurser eller väljer att prioritera detta.

OK, jag förstår och uppskattar att polisen prioriterar allvarliga brott! Men när allt kommer serverat och är lätt att verifiera. Då tycker jag att det vore smartare att snabbt fixa detta så de kan stänga ärendet.

Nu bedömde mitt försäkringsbolag mina två vittnen som trovärdigare än hen, så det löste sig rent ekonomiskt för mig iaf. Men hon har ju klarat sig undan en smitning och det suger.....
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
Heiko
Teslaägare
Inlägg: 425
Blev medlem: 10 aug 2016 21:02
Ort: Trelleborg

Re: Inbrott i bilen

Inlägg av Heiko »

"brott lönar sig" :shock:
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Inbrott i bilen

Inlägg av taliz »

Polisen har ju kollapsat. Detsamma gäller vården och skolan. Men folk inser inte hur illa det faktiskt är förrän de själva drabbas.
Jag besökte nyligen min gamla hemstad Malmö och det märks tydligt att det gått utför rejält de senaste 9 åren. Skjutningar, rån, stölder etc stup i kvarten. Det som förr var ok kvarter styrs nu av kriminella. Majoriteten av stan kan nu kvalificeras som "ghetto".
Jag blev dessutom själv hotad av ett ungdomsgäng när jag satt och åt på en restaurang(de skrek okvädesord till flera unga tjejer, och jag sa då till dom. Då skulle dom "kicka mig"... good luck, småglin..).

Nåja, detta är nog inte rätt forum för sånt här...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Emil
Teslaägare
Inlägg: 60
Blev medlem: 01 jan 2017 20:01

Re: Inbrott i bilen

Inlägg av Emil »

Så tråkigt! Ändå lite tur i oturen att det var en lånebil. Den enda natten jag parkerade min Tesla utomhus i Malmö så fick jag ett betongblock slängt rätt in i vindrutan. Blev en månad utan bil och hade det inte varit första dagen (puh) på min Trygg-Hansaförsäkring så hade Protectors självrisk landat på 16 tusen. Har den annars i ett hyreshus-garage, men man är orolig varje gång man går till bilen. Mitt larm gick inte heller :(
Model S 90D | AP2, Midnight Silver, Svarta Next-Gen, Premiumpaket, Panoramatak - Såld
Användarvisningsbild
Heiko
Teslaägare
Inlägg: 425
Blev medlem: 10 aug 2016 21:02
Ort: Trelleborg

Re: Inbrott i bilen

Inlägg av Heiko »

Emil skrev:
Så tråkigt! Ändå lite tur i oturen att det var en lånebil. Den enda natten jag parkerade min Tesla utomhus i Malmö så fick jag ett betongblock slängt rätt in i vindrutan. Blev en månad utan bil och hade det inte varit första dagen (puh) på min Trygg-Hansaförsäkring så hade Protectors självrisk landat på 16 tusen. Har den annars i ett hyreshus-garage, men man är orolig varje gång man går till bilen. Mitt larm gick inte heller :(
Aldrig roligt att råka ut för sådant.
Mindre bra om inte larmet går igång.

De gånger som larmet gått igång på bilen så har jag inte fått något meddelande i telefonen trots att de är aktiverad i appen.
Verkar inte vara helt 100% tillförlitligt.
Tesla Model Y
Skriv svar