Comfort, Standard eller Sport styrning?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Comfort, Standard eller Sport styrning?

Inlägg av HelectriC »

Styrningen är ju dessutom adaptiv, blir hårdare i högre fart och lättare i lägre fart, så jag känner sällan behov att gå ifrån standard.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
ironjack
Teslaägare
Inlägg: 383
Blev medlem: 10 mar 2014 21:18
Ort: Bålsta

Re: Comfort, Standard eller Sport styrning?

Inlägg av ironjack »

HelectriC skrev:
Styrningen är ju dessutom adaptiv, blir hårdare i högre fart och lättare i lägre fart, så jag känner sällan behov att gå ifrån standard.
Va? Det är den väl inte? Jag upplever absolut ingen skillnad i känslan på styrningen, och byter därför manuellt från Standard till Sport så snart jag kommer ut på större landsväg eller motorväg.
Model 3 LR/DM, mars 2019, röd, 19”, svart premiuminteriör, AP.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Comfort, Standard eller Sport styrning?

Inlägg av Bjelke »

Jag tycker inte heller att jag kan märka ngn adaptivitet på styrningen (iaf inte jämfört med andra bilar jag haft med adaptiv), tycker det är stor skillnad i högre farter...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Comfort, Standard eller Sport styrning?

Inlägg av e5m1r »

Jag tycker att den är lite lättare vid parkering än vid körning men inte adaptiv som tex BMW där ratten är stenhård vid hög hastighet
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Comfort, Standard eller Sport styrning?

Inlägg av HelectriC »

ironjack skrev:
HelectriC skrev:
Styrningen är ju dessutom adaptiv, blir hårdare i högre fart och lättare i lägre fart, så jag känner sällan behov att gå ifrån standard.
Va? Det är den väl inte? Jag upplever absolut ingen skillnad i känslan på styrningen, och byter därför manuellt från Standard till Sport så snart jag kommer ut på större landsväg eller motorväg.
Jag tycker min är märkbart lättare vid rangering, så har alltid varit helsäker på att den har adaptiv servo.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare
Inlägg: 1538
Blev medlem: 24 jan 2015 18:49

Re: Comfort, Standard eller Sport styrning?

Inlägg av Feddan »

Comfort. Jag störde mig på att jag fick göra mikrojusteringar med ratten hela tiden vid Sport eller Standard, så jag har kört Comfort sen dess. Var väl två år sedan jag ändrade och har inte tänkt på det alls sen dess.
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Användarvisningsbild
tehjimos
Teslaägare
Inlägg: 1066
Blev medlem: 17 dec 2015 04:22
Ort: Stockholm

Re: Comfort, Standard eller Sport styrning?

Inlägg av tehjimos »

Sport i stort sett alltid, ratten känns så klen annars. Känns som att det är viss adaptiv styrning i ratten, den är betydligt lättare vid parkering än på landsväg.
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
255 000km på mätaren Juli 2023.
instagram.com/tehjimos
Användarvisningsbild
Haglund
Teslaägare
Inlägg: 474
Blev medlem: 10 sep 2015 12:33
Ort: Brämhult

Re: Comfort, Standard eller Sport styrning?

Inlägg av Haglund »

Komfort. Som Danni skrev så skiljer ju bara trögheten. Känslan uteblir oavsett inställning. Synnerligen död styrning på Model S tycker jag.
Nuvarande: Vit Y LR -23
Tidigare: Röd S 75D -18
Tidigare: Svart S 85 -15
Skriv svar