Comfort, Standard eller Sport styrning?
Moderator: Redaktion
Re: Comfort, Standard eller Sport styrning?
Styrningen är ju dessutom adaptiv, blir hårdare i högre fart och lättare i lägre fart, så jag känner sällan behov att gå ifrån standard.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Comfort, Standard eller Sport styrning?
Va? Det är den väl inte? Jag upplever absolut ingen skillnad i känslan på styrningen, och byter därför manuellt från Standard till Sport så snart jag kommer ut på större landsväg eller motorväg.HelectriC skrev:Styrningen är ju dessutom adaptiv, blir hårdare i högre fart och lättare i lägre fart, så jag känner sällan behov att gå ifrån standard.
Model 3 LR/DM, mars 2019, röd, 19”, svart premiuminteriör, AP.
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19566
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Comfort, Standard eller Sport styrning?
Jag tycker inte heller att jag kan märka ngn adaptivitet på styrningen (iaf inte jämfört med andra bilar jag haft med adaptiv), tycker det är stor skillnad i högre farter...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Comfort, Standard eller Sport styrning?
Jag tycker att den är lite lättare vid parkering än vid körning men inte adaptiv som tex BMW där ratten är stenhård vid hög hastighet
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Re: Comfort, Standard eller Sport styrning?
Jag tycker min är märkbart lättare vid rangering, så har alltid varit helsäker på att den har adaptiv servo.ironjack skrev:Va? Det är den väl inte? Jag upplever absolut ingen skillnad i känslan på styrningen, och byter därför manuellt från Standard till Sport så snart jag kommer ut på större landsväg eller motorväg.HelectriC skrev:Styrningen är ju dessutom adaptiv, blir hårdare i högre fart och lättare i lägre fart, så jag känner sällan behov att gå ifrån standard.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Comfort, Standard eller Sport styrning?
Comfort. Jag störde mig på att jag fick göra mikrojusteringar med ratten hela tiden vid Sport eller Standard, så jag har kört Comfort sen dess. Var väl två år sedan jag ändrade och har inte tänkt på det alls sen dess.
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Re: Comfort, Standard eller Sport styrning?
Sport i stort sett alltid, ratten känns så klen annars. Känns som att det är viss adaptiv styrning i ratten, den är betydligt lättare vid parkering än på landsväg.
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
255 000km på mätaren Juli 2023.
instagram.com/tehjimos
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
255 000km på mätaren Juli 2023.
instagram.com/tehjimos
Re: Comfort, Standard eller Sport styrning?
Komfort. Som Danni skrev så skiljer ju bara trögheten. Känslan uteblir oavsett inställning. Synnerligen död styrning på Model S tycker jag.
Nuvarande: Vit Y LR -23
Tidigare: Röd S 75D -18
Tidigare: Svart S 85 -15
Tidigare: Röd S 75D -18
Tidigare: Svart S 85 -15