Hej! Ska köpa 245/35/21 och funderar kring vad era åsikter är - ska man välja Continentals Silent-modell eller Pirellis motsvarighet? Någon som har praktisk erfarenhet eller har hört/läst något?
Tacksam för all input.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Continental vs Pirelli
Moderator: Redaktion
Re: Continental vs Pirelli
Jag har haft både vanliga Continental 245/21 och ContiSilant. Jag upplevde ContiSilant som något tystare. Nu har jag Michelin de är något mer högljudda än Continental ContiSilant. En klar nackdel med Continental 245 på Teslas 21" turbin är att de exponerar väl mycket fälgkant, noll skydd från däcket. Där är Michelin klart bättre, trots samma officiella bredd.
Finns en del att läsa på
https://www.megahjul.no/nb/content/spor ... sommerdekk
Finns en del att läsa på
https://www.megahjul.no/nb/content/spor ... sommerdekk
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
- Ragnarferdinand
- Teslaägare
- Inlägg: 239
- Blev medlem: 25 apr 2014 21:27
- Ort: Ljugarn
Re: Continental vs Pirelli
Jag har haft Pirelli sedan två månader och är nöjd. Svårt att jämföra, innan körde jag med utslitna Michelin i en vecka. Tycker det går lite mer energi men det beror på så mycket...
P84 - 2014
P84 - 2014
Re: Continental vs Pirelli
Pirellidäcken har rullmotstånd klass C men Continental klass E. Borde göra viss skillnad till Pirellis fördel.
Edit. Jag skulle ha läst på innan.. Tydligen används inte klass D. "Car tyre running friction (CR) in kg/t". 7,8-9,0 kg är klass C och 9,1-10,5 kg är klass E. I praktiken kan ett klass C och E däck skilja på en avrundad decimal. Bara EU kan väl hitta på något så dumt som att ha en skala men hoppa över en av bokstäverna i mitten
Edit. Jag skulle ha läst på innan.. Tydligen används inte klass D. "Car tyre running friction (CR) in kg/t". 7,8-9,0 kg är klass C och 9,1-10,5 kg är klass E. I praktiken kan ett klass C och E däck skilja på en avrundad decimal. Bara EU kan väl hitta på något så dumt som att ha en skala men hoppa över en av bokstäverna i mitten
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Re: Continental vs Pirelli
Michelin PS2 fortfarande bäst sportdäck. Dock högre ljudnivå.
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19529
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Continental vs Pirelli
Hej igen då Hybris!
Är du på träffen idag?
Är du på träffen idag?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Continental vs Pirelli
Michelin PSS är bättre. Och nu har ersättaren PS4S kommit. http://www.tyrereviews.co.uk/Article/Mi ... elease.htmhybris skrev:Michelin PS2 fortfarande bäst sportdäck. Dock högre ljudnivå.