"As designed"
Moderator: Redaktion
"As designed"
Blev uppmärksammad av en passagerare (har helt missat det själv) om passningen på instrumentbrädan/dörrar
Förklarade det på tfn till SC inför service, och fick till svar att det var "As designed, alla ser ut så"
Gör dom det?
Bilen: S 90 D uttagen slutet sep 2016 facelift
Förklarade det på tfn till SC inför service, och fick till svar att det var "As designed, alla ser ut så"
Gör dom det?
Bilen: S 90 D uttagen slutet sep 2016 facelift
Re: "As designed"
Ja så ser det ut i min S60 inte premium. Tips låt honom aldrig åka med igen
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Re: "As designed"
Samma i min
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Re: "As designed"
Precis!Smutt skrev:Ja så ser det ut i min S60 inte premium. Tips låt honom aldrig åka med igen
"No more Tesla for you!"
Re: "As designed"
Samma på min, också en 90d från slutet av sept. Rent imponerande god repeterbarhet i sin dåliga passning.
Re: "As designed"
Jag vet inte om jag tycker att det är dålig passning. Det är väl bara som så att höger och vänster dörr är identiska (fast givetvis spegelvända) och att instrumentbrädan är lägre på passagerarsidan jämfört mot förarsidan, den sluttar. Och då är det ju precis som rubriken på tråden säger "As designed".DSV skrev:Samma på min, också en 90d från slutet av sept. Rent imponerande god repeterbarhet i sin dåliga passning.
Model 3 LR AWD, Pearl White, Svart interiör, 19" s-däck, 18" v-däck, dragkrok. Uthämtad 18/12-2019
Re: "As designed"
Räven stod och tittade längtansfull upp mot de vackra, röda rönnbären. Han kunde inte nå dem. "Dom ä sura!" sa han och lommade iväg.
Model S P85D,
Re: "As designed"
Kunde varit bilderna på min också. Äh man ska ändå inte lita på AP och titta framåt på vägen har jag hört.
Nu: BMW i4 eDrive40 700mil, Seat Mii 800mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Re: "As designed"
Min bil är byggd i nov 2016, och den är symmetrisk. Nu vet jag iofs inte hur det ska se ut, men min ser i båda dörrarna ut som andra bilden.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- Tars
- Teslaägare
- Inlägg: 6519
- Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
- Ort: Sigtuna
- Referralkod: ts.la/michael4548
"As designed"
Så har det varit från första början. Hade det på alla mina 3 s.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla....
https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Just nu ingen tesla....
https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Re: "As designed"
Min är uttagen mars 2016 och är oliksidig också. En kompis som var kvalitetsansvarig på nåt ställe på Volvo påpekade detta för mig. Själv bryr jag mig noll om det!
Skickat via min iPhone och Tapatalk
Skickat via min iPhone och Tapatalk
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!
Re: "As designed"
Nä jag bryr mig inte heller, men har läst på forumet och får ibland känslan av att Teslas huvudsakliga svar på konstigheter är "As designed" eller inom spec (har ngn fått se den specen?)
Så tänkte kolla om Tesla körde "standardsvar" eller om det stämde.
Fick reda på att den monteringen berodde på airbagen.
Känns som man borde anpassa airbagen efter instrumentbrädan, inte tvärt om
Så tänkte kolla om Tesla körde "standardsvar" eller om det stämde.
Fick reda på att den monteringen berodde på airbagen.
Känns som man borde anpassa airbagen efter instrumentbrädan, inte tvärt om
Re: "As designed"
Beror ju på storleken av en serie. Gör du bara ett par tiotusen bilar så kanske du måste anpassa dig efter vad airbagtillverkaren har att erbjuda helt enkelt.Greven skrev:Känns som man borde anpassa airbagen efter instrumentbrädan, inte tvärt om
Volvo rör sig i en miljö där det saknas skillnad mellan de olika bilarna. I den miljön är det viktigt att inredningen inte knarrar eller att springorna mellan karrosssdelar är lika. Tesla rör sig inen helt annan miljö där det går att göra världens bästa bil trots dessa brister.
Re: "As designed"
Nja, tordes inte vara några som helst problem att anpassa instrumentbrädan eller infästningar till existerande airbags, om det nu är problemet
Re: "As designed"
Foluke skrev:Räven stod och tittade längtansfull upp mot de vackra, röda rönnbären. Han kunde inte nå dem. "Dom ä sura!" sa han och lommade iväg.
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Re: "As designed"
Bra sammanfattad analys.LarsL skrev:Tesla rör sig inen helt annan miljö där det går att göra världens bästa bil trots dessa brister.
Jag tror det kommer att förbli så minst 3 år till. Jag tror att de gamla ICE-tillverkarna ligger minst så mycket efter med:
Batteriteknik och produktionskapacitet.
Planering och utveckling. De härmar i bästa fall Tesla nu.
Vilja.
Laddnätverk.
Tesla sitter ju inte direkt nöjda heller. De verkar ju i dagsläget ha mer långtgående planer än man hör från de gamla Ice tillsammans.
Kinesiska tillverkare har ju historiskt inta haft den där superkvaliteten. Det kan nog komma så småningom, men inte på 3år. Om 15 år är det kanske inte ett val. Alla bruksbilar görs i Kina.
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
Re: "As designed"
Kineserna tror jag kommer stort. De har redan bilar med 60kWh till konkurrenskraftiga priser. Det som saknas nu är krocksäkerhet, ingen i väst köper en bil som är farlig helt enkelt. Men när de löst det så kommer de på bredfront med diverse glipor och springor
Re: "As designed"
Jag erkänner. Jag ser inget problem i ovanstående bilder. Men jag kanske är blind eller inte tillräckligt perfektionistisk...
Re: "As designed"
Om det ska vara liksidigt ska det vara ratt på passagerar sidan också Ps mina sidor är olika, inget jag tänkte på innan jag läste denna tråd men inget som gör något heller
Skickat från min F8131 via Tapatalk
Skickat från min F8131 via Tapatalk
Re: "As designed"
Bortsett från olika kameravinklar är sidorna ganska lika i min bil. Inget jag skulle märka i alla fall.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: "As designed"
Ser du ingen skillnad? Så där ser min bil ut också. Exakt! Störde mig lite på det på vägen hem. Men nu känns det faktiskt mycket bättre när i stort sett alla verkar ha samma "fel".mati skrev:Bortsett från olika kameravinklar är sidorna ganska lika i min bil. Inget jag skulle märka i alla fall.
- ellerstrom
- Teslaägare
- Inlägg: 650
- Blev medlem: 01 dec 2016 13:14
- Ort: Höllviken
Re: "As designed"
Jag är ganska säker på att det är en designmiss (eller ett designval) av Tesla då alla bilar jag vet ser ut så (min inkluderad). Tror att dörrarna är likadana, fast spegelvända, och att det är instrumentbrädan som inte har samma mått på höger och vänster.
Dessutom lurar vinkeln från förarsätet en lite, det blir mindre skillnad om man sitter i mitten bak och tittar (iaf på min).
Dessutom lurar vinkeln från förarsätet en lite, det blir mindre skillnad om man sitter i mitten bak och tittar (iaf på min).
Model X P100D | Obsidian Black | 22" Onyx | Svarta ventilerade säten | Kolfiber | All utrustning
Model S 75D | Deep Blue | 19" Slipstream | Beige interiör | Taklucka | AP2
Re: "As designed"
Samma på alla tre Model S jag haft/har. Bästa bilen jag haft trots det.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Re: "As designed"
Jag bryr mig inte om det är lite osymmetriskt. Ratten sitter ju inte heller i mitten, det är alltså inte symmetriskt i alla fall, hur man än vänder på det.Verdi skrev:Ser du ingen skillnad? Så där ser min bil ut också. Exakt! Störde mig lite på det på vägen hem. Men nu känns det faktiskt mycket bättre när i stort sett alla verkar ha samma "fel".mati skrev:Bortsett från olika kameravinklar är sidorna ganska lika i min bil. Inget jag skulle märka i alla fall.
Det som stör mig betydligt mer är allt gnissel och skrammel som kommer från instrumentbrädan och förardörren. DET är irriterande.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19569
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: "As designed"
Samma här....mati skrev:Jag bryr mig inte om det är lite osymmetriskt. Ratten sitter ju inte heller i mitten, det är alltså inte symmetriskt i alla fall, hur man än vänder på det.Verdi skrev:Ser du ingen skillnad? Så där ser min bil ut också. Exakt! Störde mig lite på det på vägen hem. Men nu känns det faktiskt mycket bättre när i stort sett alla verkar ha samma "fel".mati skrev:Bortsett från olika kameravinklar är sidorna ganska lika i min bil. Inget jag skulle märka i alla fall.
Det som stör mig betydligt mer är allt gnissel och skrammel som kommer från instrumentbrädan och förardörren. DET är irriterande.
Jag hade inte ens sett det förrens det skrevs om det här
Dom andra sakerna är som sagt bra mkt "värre".
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19