Jag hade 2 olika skador som jag fixade för nån månad sen. En sprucken framruta och omlackning av bakskärm. Försäkrad via protector och jag betalade circa 2x6000 sek i självrisk.
Tyckte det var rätt dyrt...
Jag fattar ingenting. Du betalade 6000:-, någon säger 8000:- och jag betalade nära 17000:-.
Alla pratar väl om Teslas vagnskadegaranti? Den bör ju se identisk ut för alla?
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Jag fattar ingenting. Du betalade 6000:-, någon säger 8000:- och jag betalade nära 17000:-.
Alla pratar väl om Teslas vagnskadegaranti? Den bör ju se identisk ut för alla?
Någon får gärna rätta mig om jag har fel, men har för mig att Tesla/Protector ändrat villkoren för vagnskadegarantin genom åren (och då bara för nya bilar, dvs de villkor som gällde då bilen såldes från Tesla gäller under avtalstiden).
Så har jag för mig att det ligger till iaf.
Model X P100D | Obsidian Black | 22" Onyx | Svarta ventilerade säten | Kolfiber | All utrustning Model S 75D | Deep Blue | 19" Slipstream | Beige interiör | Taklucka | AP2
Ok har nu fått besked från Protector, 8400 inkl moms självrisk
Det är bara det att det är sån liten skada, kan det vara värt
att göra jobbet utanför försäkring? Eller är det så svårt att
få aluminium bra så bättre att låta Tesla auktoriserad verkstad
göra? Till saken är att jag äger bilen privat
Titanium 85D, svarta NG, svart alcantara,pano tak, matt abachi, autopilot,air suspension
Leverans Feb 2016
Ok har nu fått besked från Protector, 8400 inkl moms självrisk
Det är bara det att det är sån liten skada, kan det vara värt
att göra jobbet utanför försäkring? Eller är det så svårt att
få aluminium bra så bättre att låta Tesla auktoriserad verkstad
göra? Till saken är att jag äger bilen privat
Det finns firmor som gör sk "spot repair" om det är en mindre skada. Dvs masserar ut bucklor eller lackar om enbart en mindre yta vilket kostar en bråkdel av en vanlig reparation där man byter ut hela stötfångaren. Jag reparerade en liten buckla på min MS på detta sätt och det blev helt osynligt för ögat. Kostnad 1700 kr. Detta var i Gbg men det finns liknande företag i Stockholm.
2 st Model 3 LR AWD
Reservation Cybertruck Trimotor
Ok har nu fått besked från Protector, 8400 inkl moms självrisk
Det är bara det att det är sån liten skada, kan det vara värt
att göra jobbet utanför försäkring? Eller är det så svårt att
få aluminium bra så bättre att låta Tesla auktoriserad verkstad
göra? Till saken är att jag äger bilen privat
Det finns firmor som gör sk "spot repair" om det är en mindre skada. Dvs masserar ut bucklor eller lackar om enbart en mindre yta vilket kostar en bråkdel av en vanlig reparation där man byter ut hela stötfångaren. Jag reparerade en liten buckla på min MS på detta sätt och det blev helt osynligt för ögat. Kostnad 1700 kr. Detta var i Gbg men det finns liknande företag i Stockholm.
Intressant! Någon som har erfarenhet av det i Stockholm?
Titanium 85D, svarta NG, svart alcantara,pano tak, matt abachi, autopilot,air suspension
Leverans Feb 2016
Protectors självrisk skilljer beroende på när bilen är köpt. Ungefär mitt i 2016 gick självrisken upp från 8xxx till 17xxx.
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
Ok har nu fått besked från Protector, 8400 inkl moms självrisk
Det är bara det att det är sån liten skada, kan det vara värt
att göra jobbet utanför försäkring? Eller är det så svårt att
få aluminium bra så bättre att låta Tesla auktoriserad verkstad
göra? Till saken är att jag äger bilen privat
Det finns firmor som gör sk "spot repair" om det är en mindre skada. Dvs masserar ut bucklor eller lackar om enbart en mindre yta vilket kostar en bråkdel av en vanlig reparation där man byter ut hela stötfångaren. Jag reparerade en liten buckla på min MS på detta sätt och det blev helt osynligt för ögat. Kostnad 1700 kr. Detta var i Gbg men det finns liknande företag i Stockholm.
Hej! Precis vad jag letat efter! Har två lättare skador på lacken (<5cm) framtill och oroat mig för hur detta ska lösas/kosta mig vid ev inlämning av leasingens slut. Vart i Gbg gjorde du din spot repair?
Ägare Model S70D - MC Red - Köpa ny Tesla? Använd http://--- för 8000kr i rabatt!
Ok har nu fått besked från Protector, 8400 inkl moms självrisk
Det är bara det att det är sån liten skada, kan det vara värt
att göra jobbet utanför försäkring? Eller är det så svårt att
få aluminium bra så bättre att låta Tesla auktoriserad verkstad
göra? Till saken är att jag äger bilen privat
Det finns firmor som gör sk "spot repair" om det är en mindre skada. Dvs masserar ut bucklor eller lackar om enbart en mindre yta vilket kostar en bråkdel av en vanlig reparation där man byter ut hela stötfångaren. Jag reparerade en liten buckla på min MS på detta sätt och det blev helt osynligt för ögat. Kostnad 1700 kr. Detta var i Gbg men det finns liknande företag i Stockholm.
Hej! Precis vad jag letat efter! Har två lättare skador på lacken (<5cm) framtill och oroat mig för hur detta ska lösas/kosta mig vid ev inlämning av leasingens slut. Vart i Gbg gjorde du din spot repair?
Samma här! Min självrisk ligger på 13000. Skulle gärna vilja besöka den verkstad du fixade din bil på, bor själv i Gbg