Byte av batteri i Key fob

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Anders SE
Teslaägare
Inlägg: 113
Blev medlem: 09 aug 2016 01:34

Byte av batteri i Key fob

Inlägg av Anders SE »

Hej och trevlig midsommar!

Har bytt batteri i key fob:en, men det är kvar samma meddelande i bilen efter bytet. Är det något som jag behöver klicka i eller liknande? Den borde väl känna av att det är nytt batteri?
IMG_0130.JPG
Tesla Model S 75D 2016
Köp en ny Tesla få 9000kr och grattis SuC http://---
Om det är någon som inte kör Tesla som vill provköra i Uddevalla området, skicka ett pm så löser vi det:)
Användarvisningsbild
Foluke
Teslaägare
Inlägg: 999
Blev medlem: 05 nov 2015 21:54
Ort: Frufällan

Re: Byte av batteri i Key fob

Inlägg av Foluke »

Anders SE skrev:
Hej och trevlig midsommar!

Har bytt batteri i key fob:en, men det är kvar samma meddelande i bilen efter bytet. Är det något som jag behöver klicka i eller liknande? Den borde väl känna av att det är nytt batteri?
Har du satt det upp och ner? :D
När jag bytte funkade det direkt.
Model S P85D,
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Byte av batteri i Key fob

Inlägg av Smutt »

Andra Fobens batteri?
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
12man
Teslaägare
Inlägg: 3030
Blev medlem: 21 jun 2014 13:40
Ort: Norrviken, Sollentuna

Re: Byte av batteri i Key fob

Inlägg av 12man »

bilen håller koll på bägge fobbarna, så om bilen "sett " att fob_1 har dåligt batteri, så måste den fobben användas/visas upp med friskt batteri innan larmet försvinner, dvs bilen fortsätter påpeka detta även om du använder fob_2 med fräscht batteri
been there
ms 76132 "Eleamore"
Användarvisningsbild
Anders SE
Teslaägare
Inlägg: 113
Blev medlem: 09 aug 2016 01:34

Re: Byte av batteri i Key fob

Inlägg av Anders SE »

12man skrev:
bilen håller koll på bägge fobbarna, så om bilen "sett " att fob_1 har dåligt batteri, så måste den fobben användas/visas upp med friskt batteri innan larmet försvinner, dvs bilen fortsätter påpeka detta även om du använder fob_2 med fräscht batteri
been there

Okej! Förmodligen detta som är problemet. Ska testa när jag kommer hem :D
Tack för hjälpen

Mvh Anders
Tesla Model S 75D 2016
Köp en ny Tesla få 9000kr och grattis SuC http://---
Om det är någon som inte kör Tesla som vill provköra i Uddevalla området, skicka ett pm så löser vi det:)
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Inlägg: 2347
Blev medlem: 18 apr 2014 20:25
Ort: Söderköping
Kontakt:

Re: Byte av batteri i Key fob

Inlägg av AGCF »

Jag bytte själv först i en, sen i båda. Lade båda i bilen för att meddelandet skulle försvinna. Funkade inte. Köpte nya batterier igen för att jag fick för mig att det var något fel på dem. Funkade inte heller. Såg sen att jag råkat ha av en av de pyttesmå klamrarna som håller fast batteriet. Lade in eltejp för att trycka ner batteriet men det gick inte heller.

Servicecenter fick byta batterier. Då gick det bra. De sade inget om den avbrutna klammern (ser mer ut som en rest från plastgjutningen).
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
Generalbogge
Teslaägare
Inlägg: 972
Blev medlem: 03 maj 2017 23:35
Ort: Södra Sandby

Re: Byte av batteri i Key fob

Inlägg av Generalbogge »

Har också detta problem för tillfället. Bytte batteri i den fob som jag alltid brukade använda, men det hjälpte inte. Meddelandet kvar. Letade då fram den andra foben, och då försvann det, under en dag ungefär. Sedan kom det på även den. Ska prova att byta batteri även i denna som en sista utväg.
Måste man ha någon speciell sorts 2032 batterier?? Det borde väl fungera med vilken som. Någon som testat att köra länge med detta meddelandet? Undrar hur länge man kan ignorera detta, innan bilen börjar strejka helt. Jag menar, har man helt nytt batteri så borde man ju kunna köra bra länge innan batteriet dör på riktigt, och inte enligt vad Teslan tycker. Fick min bil i början av maj, så tycker också att det är lite konstigt att båda fobarna får slut på batteri samtidigt, speciellt eftersom den ena inte använts speciellt mycket.
Model S 90D -2017 Titanium
Användarvisningsbild
EnTraktor
Teslaägare
Inlägg: 2076
Blev medlem: 18 mar 2015 21:12
Ort: Tyresö
Referralkod: ts.la/mikael25

Re: Byte av batteri i Key fob

Inlägg av EnTraktor »

Alla 2032 batterier borde fungera. Jag var i Kroatien när min fob började klaga och fick inte tag på 2032 så jag stoppade i ett 2025 som jag hittade på en bensinmack. Det funkade oxå.
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
Användarvisningsbild
MangeT
Teslaägare
Inlägg: 1150
Blev medlem: 27 nov 2016 01:05
Ort: Lidingö

Re: Byte av batteri i Key fob

Inlägg av MangeT »

Köpte flerpack batterier på Clas Ohlsson som fungerar. Bytte i bägge och felmeddelandet försvann av sig självt så fort jag började använda foben.
Har Du provat att starta om stora skärmen efter batteribytet?
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare
Inlägg: 1767
Blev medlem: 31 aug 2014 19:21
Ort: Löddeköpinge

Re: Byte av batteri i Key fob

Inlägg av leiflodde »

Har haft samma fel i några veckor och senast på Kastrup bytte de på båda igen och skulle försvinna av sig själva men samma felmeddelande är kvar.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Byte av batteri i Key fob

Inlägg av Bjelke »

leiflodde skrev:
Har haft samma fel i några veckor och senast på Kastrup bytte de på båda igen och skulle försvinna av sig själva men samma felmeddelande är kvar.
Testa att byta hela stora batteriet i bilen oxo, då kanske det funkar :mrgreen:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Lembritt
Teslaägare
Inlägg: 267
Blev medlem: 26 feb 2015 08:36
Ort: Strängnäs

Re: Byte av batteri i Key fob

Inlägg av Lembritt »

Bjelke skrev:
leiflodde skrev:
Har haft samma fel i några veckor och senast på Kastrup bytte de på båda igen och skulle försvinna av sig själva men samma felmeddelande är kvar.
Testa att byta hela stora batteriet i bilen oxo, då kanske det funkar :mrgreen:
:lol: :lol: :lol:
2015 02 - 2019 03: S60 Vit | SÅLD
2019 03 - 2021 01: M3 LR AWD | SÅLD |
2021 01: M3 LR AWD | Pärlvit Multi-Coat | 19" Sport-fälgar | Helsvart interiör | Dragkrok |
Användarvisningsbild
Generalbogge
Teslaägare
Inlägg: 972
Blev medlem: 03 maj 2017 23:35
Ort: Södra Sandby

Re: Byte av batteri i Key fob

Inlägg av Generalbogge »

Har nu bytt batteriet i båda fobarna, gick sedan ut med dem till bilen, och då var meddelandet äntligen borta. Hoppas att det är så imorgon också. Tack för tipset. Nu slapp man strula med att ta sig till SC.
Model S 90D -2017 Titanium
Skriv svar