Nu fick jag svar igen från SC. Den RWD-bil som uppgraderades i veckan var ett misstag från deras sida då uppgraderingen inte vänder sig specifikt till RWD-bilar. Teknikerna i Belgien ska nu spärra denna möjlighet helt efter att misstaget uppmärksammats.
Grattis Stefan, du kan nu ha den enda uppkorkade RWD-bilen i hela världen.
är jag verkligen ensam?
Model 3 | LR | AWD | FSD | Midnight Silver Metallic | 19"
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids
Nu fick jag svar igen från SC. Den RWD-bil som uppgraderades i veckan var ett misstag från deras sida då uppgraderingen inte vänder sig specifikt till RWD-bilar. Teknikerna i Belgien ska nu spärra denna möjlighet helt efter att misstaget uppmärksammats.
Grattis Stefan, du kan nu ha den enda uppkorkade RWD-bilen i hela världen.
är jag verkligen ensam?
Fy f*n va bra!!
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Hade lite otur med högt tryck på SC i dag så det tog lite längre tid än vad jag räknat med. Personalen var dock som alltid superhjälpsamma och jag fick till och med ett eget kontor i några timmar
Jippi fick svar idag, det går att slita ur korken i min också. Så på Onsdag blir det gasa
Tesla S75D
Nu fick jag också JAAAAAAAAAAAAA!
Härligt! Ska få min prestandauppdatering imorgon om allt vill sig väl!
Gick det med S60D eller var du tvungen o hosta upp 21600kr?
Fick hosta upp 21.600kr tyvärr. Men det tycker jag lätt att det är värt för den extra prestandan. Sedan får jag ju lite extra räckvidd på köpet.
Model X P100D | Obsidian Black | 22" Onyx | Svarta ventilerade säten | Kolfiber | All utrustning Model S 75D | Deep Blue | 19" Slipstream | Beige interiör | Taklucka | AP2
Jag har kört några 0-100 med Powertools efter uncork. Får bra effekt, 334 kw/447 hk, men bara 5 sek på 0-100. Kör med dubbfria vinterdäck och det har varit kallt och vått i Göteborg... Har haft runt 80% SoC som mest. Hur ser det ut för er andra som har testat? Och hur exakt mäter Powertools tiden tror ni?
Ok, med 92% SuC och varmt batteri gick det som fan. 357kw/478 hk, 0-100 på 4.5 med Powertools med två vuxna i bilen. Kallt ute och vinterdäck... Nacksnärt och illamående efter några omgångar.
Mätte lite med powertols på min nya Tesla Model S 75 RWD. Inte helt nöjd. Får endast 277 kW. Är siffror i paritet med före prestandaökningen.
Antingen påverkar ESP pga dubbdäck så mycket att man inte får ut fullt, men misstänker att den inte har rätt mjukvara. Byggd i oktober.
Mycket segt med tanke på att jag beställde med prestandaökningen i tanke. Annars hade jag gått på 75D. 5.6 till 100 var inget alternativ för min del. För långsamt.
Videon bekräftar egentligen vad jag har känt hela tiden sen jag fick min 75D, den är jäkligt snabb. Men den är beroende av vältempererat batteri och gärna över 60% SoC, då går det undan som fasen. Ska bli kul när det blir lite varmare och sommarsulorna kommer på
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Har kört 75D och den är exakt som 85D och 90D. Helt ok men får inte att jämföra med den helt brutala accelerationen i PD. Insane tappar dock mycket effekt vid lägre SOC. Ludicrous har rejält mer kräm ner till mycket låga SOC.
I högre hastigheter skiljer det lite/mindre mellan alla versioner, vilket ses i videon.
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Tesla kommer inte komma med något erbjudande, du måste efterfråga uncorking. Fast om de är en S60 utan D du har går det inte, du behöver en S60D och göra uppgradering till 75 först.
Jag har en uncorkad Tesla S75D med 85kWh batteri. Tror ni att det blir skillnad mot den vanliga S75D?
Tror inte det men är lite avundsjuk ändå.
Den laddar snabbare på SuC iaf
Inte så snabbt som S60D
Laddade från 20 % till 100 på 35 minuter! (Töcksfors, var ensam där och passade på att testa kapaciteten på hög SoC - samma hastighet hela vägen till 100 %).
Blir lite tveksam till om jag ska betala 20200 NOK för att uncorka.... Bra med lite snabbare ax, men det är ju bara en kul grej? Och räckvidden är inget problem med 60D för min del och mitt användande.... Vi får se när våren kommer ordentligt om det frestar mer....
Tesla Model S60D 2016 - Big Blue
Citroen C-Zero 2015 - Lilla Blå
Jag har en uncorkad Tesla S75D med 85kWh batteri. Tror ni att det blir skillnad mot den vanliga S75D?
Tror inte det men är lite avundsjuk ändå.
Den laddar snabbare på SuC iaf
Inte så snabbt som S60D
Laddade från 20 % till 100 på 35 minuter! (Töcksfors, var ensam där och passade på att testa kapaciteten på hög SoC - samma hastighet hela vägen till 100 %).
Blir lite tveksam till om jag ska betala 20200 NOK för att uncorka.... Bra med lite snabbare ax, men det är ju bara en kul grej? Och räckvidden är inget problem med 60D för min del och mitt användande.... Vi får se när våren kommer ordentligt om det frestar mer....
Det är en fördel med att ha nerstrypt batteri
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn http://---
Min X75D är idag inne för en ganska lång lista med småfix, och en av sakerna som fixas är uncork! Jag har knappt vågat hoppas, så blev väldigt glad när det bekräftades att det gick att göra. Har sett fram emot att testa och se om jag känner någon skillnad, men det är ju helt förstört nu i och med att jag fick en X100D som låenbil. Herreeeee vad den accar! Min kommer ju kännas som en mopedbil i jämförelse efter att ha kört denna.
Min X75D är idag inne för en ganska lång lista med småfix, och en av sakerna som fixas är uncork! Jag har knappt vågat hoppas, så blev väldigt glad när det bekräftades att det gick att göra. Har sett fram emot att testa och se om jag känner någon skillnad, men det är ju helt förstört nu i och med att jag fick en X100D som låenbil. Herreeeee vad den accar! Min kommer ju kännas som en mopedbil i jämförelse efter att ha kört denna.
Det skiljer väl knappt nåt på en X 100D och en uncorkad X 75D i acceleration?
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
På S märks det en skillnad i högre hastigheter, 75an klarar inte av att leverera lika hög effekt så den dör av snabbare. Tycker båda räcker och blir över men man märker det iaf.
100D är betydligt snabbare än 75D uncorkad. Framförallt i högre hastigheter är skillnaden markant. Samma skillnad är det mellan en P100D vs. 100D. I hastigheter över 50km/h är en 100D inte långt efter P-modellen och från 100km/h och uppåt är skillnaden minimal och storleken på batteriet har större betydelse än motoreffekten på bakaxeln. Exempelvis kör en 100D ifrån en P85D om båda bilarna ligger i 100km/h och accelererar fullt.
100D är betydligt snabbare än 75D uncorkad. Framförallt i högre hastigheter är skillnaden markant. Samma skillnad är det mellan en P100D vs. 100D. I hastigheter över 50km/h är en 100D inte långt efter P-modellen och från 100km/h och uppåt är skillnaden minimal och storleken på batteriet har större betydelse än motoreffekten på bakaxeln. Exempelvis kör en 100D ifrån en P85D om båda bilarna ligger i 100km/h och accelererar fullt.