Jag är väl en av dom få. Men för mig är min 85D räckvidd ett problem ganska ofta. Skulle aldrig byta ner mig.
Och med en X känner jag att en 120D skulle vara perfekt.
Har en X100D och skulle inte vilja ha en kWh mindre än så. Säger det efter att idag ha kört 70 mil genom Frankrike i 30-35-gradig värme med full bil i 130-140 km/h. Förbrukning på dryga 300 Wh/km. Alldeles lagom långa pass mellan laddningarna...
120 kWh hade iofs också varit fint, men då blir inte bara körpassen utan också laddstoppen längre...
Ja, extra kapacitet har man ju ingen nytta av om inte laddplatserna sammanfaller med behovet av laddning. Just avslutat en bilsemester på c:a 300 mil. Med facit i handen skulle jag ha avbeställt vår 90D och beställt en likadan 100D. Vår bil funkar perfekt 99% av tiden men det vore så gott att ha lite till och inte behöva fundera så mycket. Kommer det en 120D eller liknande, då är det risk att jag byter trots att planen var att behålla denna länge.
När man läser sådana här rader är jag mycket glad att det är en MX 100D som jag har på väg
Har varit lite kluven om jag verkligen behöver det.
Allt handlar om körmönster. En dagstur tor 25 mil enkel resa utan Suc på vägen och svårt med destinationsladdning är vardagsmat för mig. Då hade jag behövt minst 100kwh. Helst mer
Alla har vi olika körmönster. Nu på sommaren tycker jag mitt 60 kWh batteri är onödigt stort, kör aldrig slut på det vid normal körning och åker vi långt kan jag köra så fort jag vill och ändå utan problem nå fram mellan alla sucs.
På vintern önskar jag dock att jag hade lite mer kräm, då hade 75an varit perfekt (dock ej värd uppdateringen).
Ännu bättre acceleration hade varit kul dock
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Har varit lite skeptisk, men ramlade över den här filmen precis: https://1drv.ms/u/s!Ah2JBeDsOvXniedtlrEdwOtEc3jcNg
Känns som att det inte är någon tvekan om att några fått 85kwh på bilar som precis blivit levererade?
Rör om lite till i grytan. Är det ett helt nytt 85kwh-pack som kommer tillkännages snart, eller är det ett sätt att göra av med gamla pack som refurbas och sonika stryps till 75kwh?
Har varit lite skeptisk, men ramlade över den här filmen precis: https://1drv.ms/u/s!Ah2JBeDsOvXniedtlrEdwOtEc3jcNg
Känns som att det inte är någon tvekan om att några fått 85kwh på bilar som precis blivit levererade?
Rör om lite till i grytan. Är det ett helt nytt 85kwh-pack som kommer tillkännages snart, eller är det ett sätt att göra av med gamla pack som refurbas och sonika stryps till 75kwh?
Wow, intressant!
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Den stora vinsten för mig (och jag gissar fler med mig) är att den är snabbare på suc
Har man väl stannat så spelar väl 10-15 min extra ingen roll?
Det är väldigt olika. Är barnen med är inget stopp mindre än 60min normalt. Kör jag ensam skulle jag helst stanna runt 10min och lite oftare istället. Men alla är olika
Har varit lite skeptisk, men ramlade över den här filmen precis: https://1drv.ms/u/s!Ah2JBeDsOvXniedtlrEdwOtEc3jcNg
Känns som att det inte är någon tvekan om att några fått 85kwh på bilar som precis blivit levererade?
Rör om lite till i grytan. Är det ett helt nytt 85kwh-pack som kommer tillkännages snart, eller är det ett sätt att göra av med gamla pack som refurbas och sonika stryps till 75kwh?
Med ryktena om att 75 ska försvinna så det bara är D-varianterna kvar tror jag att det blir 85D som kommer ersätta 75 helt och då blir det bara 85D och 100D att välja mellan. Hoppas jag då att priset på 85D inte skjuter iväg för mycket
Har varit lite skeptisk, men ramlade över den här filmen precis: https://1drv.ms/u/s!Ah2JBeDsOvXniedtlrEdwOtEc3jcNg
Känns som att det inte är någon tvekan om att några fått 85kwh på bilar som precis blivit levererade?
Rör om lite till i grytan. Är det ett helt nytt 85kwh-pack som kommer tillkännages snart, eller är det ett sätt att göra av med gamla pack som refurbas och sonika stryps till 75kwh?
Med ryktena om att 75 ska försvinna så det bara är D-varianterna kvar tror jag att det blir 85D som kommer ersätta 75 helt och då blir det bara 85D och 100D att välja mellan. Hoppas jag då att priset på 85D inte skjuter iväg för mycket
Verkar vara så ja. Märker också att det står "made in the USA" nu också på batteriet, inte "Assembled in the USA" som innan https://goo.gl/images/FBS6xz. Med andra ord, cellerna är inte gjorda i Japan utan i Nevada? Gör dom 18600 celler ens och vad säger isåfall det?
Har 0 själv så du kan använda alla 5
Hur som helst även om det skulle sitta fint med mini tesla till vår lilla så finns det kanske nån där extra refferal ger mycket mer min länk finns i signaturen
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Ny här på teslaclub då jag beställde en Tesla S75D häromveckan. Denna bil hade varit en visningsbil, fullmatad och sjunkit rejält i pris. Totalt hade den rullat 30km och endast vart för folk att kika på. Läste precis som många andra här om sänkningen på 1-100 och blev besviken då jag inte trodde min bil skulle få detta men fick detta av min säljare:
Alla 75D levererade efter 1:a Juli har den nya accelerationen. Det är bara hårdvaran i de bakhjulsdrivna S75 som ändrats för att de ska få en snabbare acceleration, alltså inte på de fyrhjulsdrivna.