Autoparking och 21 tums Turbinfälgar

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
bjolag
Teslaägare
Inlägg: 14
Blev medlem: 05 mar 2017 18:32
Ort: Göteborg

Autoparking och 21 tums Turbinfälgar

Inlägg av bjolag »

Jag parkerade min S90D, AP2 med autopark-funktionen igår. Det har alltid funkat utan problem tidigare, men inte den här gången (se bild). Spikrak gata och förhållandevis låg trottoarkant, kanske 7-8 cm. Firmaware 17.26.76. Någon som varit med om liknande? I vilket fall som helst är det nog på sin plats med en liten varning för denna funktion
IMG_1993.jpg
Användarvisningsbild
Niclas
Teslaägare
Inlägg: 1417
Blev medlem: 19 maj 2014 11:13
Ort: Uppsala

Re: Autoparking och 21 tums Turbinfälgar

Inlägg av Niclas »

Riktigt trist, hatar fälgskrap.
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)

Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8565
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Autoparking och 21 tums Turbinfälgar

Inlägg av Pontus »

Om det var en lånebil kan det bero på att dom har bredare fälgar än de vanliga bilarna, säger dom på SC i varje fall :?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Autoparking och 21 tums Turbinfälgar

Inlägg av HelectriC »

Pontus skrev:
Om det var en lånebil kan det bero på att dom har bredare fälgar än de vanliga bilarna, säger dom på SC i varje fall :?
Bredare fälgar? Det finns bara två storlekar av turbin, antingen för 245or eller 265or. Båda är Tesla original och passar alla Model S.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Autoparking och 21 tums Turbinfälgar

Inlägg av e5m1r »

Jag har auto dip på backspeglar och övervakar alltid autopark med foten beredd på bromsen tyvärr är det på eget ansvar :(
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
bjornlilja
Teslaägare
Inlägg: 159
Blev medlem: 30 maj 2017 09:37
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Autoparking och 21 tums Turbinfälgar

Inlägg av bjornlilja »

Riktigt surt och tråkigt :(

Absolut eget ansvar men det där tycker man ju inte ska kunna hända. Antingen har bilen koll på kanten eller inte. Finna det något i stenläggningen som kan ha gjort att sensorerna kan ha tolkat en annan rad stenar som trottoarkanten måntro?

Bra med en varning!
Användarvisningsbild
bjolag
Teslaägare
Inlägg: 14
Blev medlem: 05 mar 2017 18:32
Ort: Göteborg

Re: Autoparking och 21 tums Turbinfälgar

Inlägg av bjolag »

Det är ingen lånebil. Det var framhjulet och det ser jag ju inte i backspegeln


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Autoparking och 21 tums Turbinfälgar

Inlägg av bylund »

HelectriC skrev:
Pontus skrev:
Om det var en lånebil kan det bero på att dom har bredare fälgar än de vanliga bilarna, säger dom på SC i varje fall :?
Bredare fälgar? Det finns bara två storlekar av turbin, antingen för 245or eller 265or. Båda är Tesla original och passar alla Model S.
De brukar skämta om det eftersom kunderna som har lånebilar tenderar att repa dem, så det måste vara så att lånebilarna eller dess fälgar är bredare än vad kunderna är vana vid.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Autoparking och 21 tums Turbinfälgar

Inlägg av HelectriC »

bylund skrev:
HelectriC skrev:
Pontus skrev:
Om det var en lånebil kan det bero på att dom har bredare fälgar än de vanliga bilarna, säger dom på SC i varje fall :?
Bredare fälgar? Det finns bara två storlekar av turbin, antingen för 245or eller 265or. Båda är Tesla original och passar alla Model S.
De brukar skämta om det eftersom kunderna som har lånebilar tenderar att repa dem, så det måste vara så att lånebilarna eller dess fälgar är bredare än vad kunderna är vana vid.

Ahh :D
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
bjolag
Teslaägare
Inlägg: 14
Blev medlem: 05 mar 2017 18:32
Ort: Göteborg

Re: Autoparking och 21 tums Turbinfälgar

Inlägg av bjolag »

bjornlilja skrev:
Riktigt surt och tråkigt :(

Absolut eget ansvar men det där tycker man ju inte ska kunna hända. Antingen har bilen koll på kanten eller inte. Finna det något i stenläggningen som kan ha gjort att sensorerna kan ha tolkat en annan rad stenar som trottoarkanten måntro?

Bra med en varning!
Ja, jag kan nog tänka mig att det på något sätt är stenläggningen som spökar här.


Skickat från min iPad med Tapatalk
Skriv svar