Äntligen blev det en S :)

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

hakanp
Inlägg: 5
Blev medlem: 19 jul 2017 20:37

Äntligen blev det en S :)

Inlägg av hakanp »

Mitt första inlägg och min första Tesla :)

Rekat både Tesla och forumet länge men slog till i fredags då min nuvarande tjänstebils avtal löper ut.

Blev en S75D med Premiumpaket, Auto (inte full), och soltak. Röd exteriör, svart interiör :)

Enligt Tesla så kommer jag sannolikt vara en av de första i Sverige som har den "nya" fjädringen och nya baksätet så det blir riktigt kul!

Ser fram emot några år av rolig körning och att kunna dela med mig här och ta del av all erfarenhet som finns här!
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11829
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Äntligen blev det en S :)

Inlägg av HelectriC »

Nya fjädringen? Menar du luftfjädring? Det är väl samma som i övriga Tesla med luft eller har det kommit någon annan variant?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
hakanp
Inlägg: 5
Blev medlem: 19 jul 2017 20:37

Re: Äntligen blev det en S :)

Inlägg av hakanp »

HelectriC skrev:
Nya fjädringen? Menar du luftfjädring? Det är väl samma som i övriga Tesla med luft eller har det kommit någon annan variant?
Ja precis, luftfjädring. Vet inte om det är någon skillnad mot tidigare mer än att den plockades bort ett tag men nu är tillbaka.
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5492
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Äntligen blev det en S :)

Inlägg av Gustafsson »

Bra köp nu !
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare
Inlägg: 1928
Blev medlem: 11 jun 2015 10:25
Ort: Upplands Väsby

Re: Äntligen blev det en S :)

Inlägg av chpaulin »

Nya baksätet? Vad har jag missat? :)
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11829
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Äntligen blev det en S :)

Inlägg av HelectriC »

chpaulin skrev:
Nya baksätet? Vad har jag missat? :)
Lite mer skålade säten bak, antar att man får lite bättre takhöjd på det viset. Kolla designstudion i vitt, så blir det mest tydligt.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare
Inlägg: 1928
Blev medlem: 11 jun 2015 10:25
Ort: Upplands Väsby

Re: Äntligen blev det en S :)

Inlägg av chpaulin »

HelectriC skrev:
chpaulin skrev:
Nya baksätet? Vad har jag missat? :)
Lite mer skålade säten bak, antar att man får lite bättre takhöjd på det viset. Kolla designstudion i vitt, så blir det mest tydligt.
Ah tufft. Ja det är en förbättring även om jag aldrig sitter bak ;)
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
hakanp
Inlägg: 5
Blev medlem: 19 jul 2017 20:37

Re: Äntligen blev det en S :)

Inlägg av hakanp »

HelectriC skrev:
chpaulin skrev:
Nya baksätet? Vad har jag missat? :)
Lite mer skålade säten bak, antar att man får lite bättre takhöjd på det viset. Kolla designstudion i vitt, så blir det mest tydligt.
Och de vita sätena i Super-Musk-material får nu sällskap av svart i samma material.
Användarvisningsbild
Delta
Teslaägare
Inlägg: 868
Blev medlem: 06 mar 2014 07:44
Ort: Laholm

Re: Äntligen blev det en S :)

Inlägg av Delta »

hakanp skrev:
Mitt första inlägg och min första Tesla :)

Rekat både Tesla och forumet länge men slog till i fredags då min nuvarande tjänstebils avtal löper ut.

Blev en S75D med Premiumpaket, Auto (inte full), och soltak. Röd exteriör, svart interiör :)

Enligt Tesla så kommer jag sannolikt vara en av de första i Sverige som har den "nya" fjädringen och nya baksätet så det blir riktigt kul!

Ser fram emot några år av rolig körning och att kunna dela med mig här och ta del av all erfarenhet som finns här!
Model S är rätta valet. Grattis :)
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Äntligen blev det en S :)

Inlägg av mati »

Välkommen till Tesla-familjen. Och grattis till ett klokt val. :)

(Jag skriver inte längre "sekt" eftersom Tesla själva kallar oss för "familj". Och det låter onekligen trevligare.)
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11829
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Äntligen blev det en S :)

Inlägg av HelectriC »

hakanp skrev:
HelectriC skrev:
chpaulin skrev:
Nya baksätet? Vad har jag missat? :)
Lite mer skålade säten bak, antar att man får lite bättre takhöjd på det viset. Kolla designstudion i vitt, så blir det mest tydligt.
Och de vita sätena i Super-Musk-material får nu sällskap av svart i samma material.
Inte bara svart utan alla "skinn"-inredningar är nu vegan. Enda sättet att INTE få veganmaterialet är genom att välja tygklädsel.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Verdi

Re: Äntligen blev det en S :)

Inlägg av Verdi »

HelectriC skrev:
hakanp skrev:
HelectriC skrev:
chpaulin skrev:
Nya baksätet? Vad har jag missat? :)
Lite mer skålade säten bak, antar att man får lite bättre takhöjd på det viset. Kolla designstudion i vitt, så blir det mest tydligt.
Och de vita sätena i Super-Musk-material får nu sällskap av svart i samma material.
Inte bara svart utan alla "skinn"-inredningar är nu vegan. Enda sättet att INTE få veganmaterialet är genom att välja tygklädsel.
Är ni säkra på det? På den vita klädseln står det om hur bra den är. Det gör det inte på den svarta och den beigea.

Ps. Jag ska få ny förarstol. Så jag hoppas de har lite naturskinn i lager fortfarande. ;)
Användarvisningsbild
rightnow
Teslaägare
Inlägg: 249
Blev medlem: 04 jun 2017 23:18

Re: Äntligen blev det en S :)

Inlägg av rightnow »

Yeap ecoskinm på alla skinn nu.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Äntligen blev det en S :)

Inlägg av Bjelke »

mati skrev:
Välkommen till Tesla-familjen. Och grattis till ett klokt val. :)

(Jag skriver inte längre "sekt" eftersom Tesla själva kallar oss för "familj". Och det låter onekligen trevligare.)
Låter onekligen trevligare :)
Så välkommen till familjen då :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Plutric
Teslaägare
Inlägg: 179
Blev medlem: 30 okt 2016 07:07
Ort: Sölvesborg

Re: Äntligen blev det en S :)

Inlägg av Plutric »

Helt rätt Mati!
Så välkommen till T-familjen! "känn dig som hemma" ;) Allt kommer från o med nu kännas annorlunda men ändå inte.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11829
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Äntligen blev det en S :)

Inlägg av HelectriC »

Verdi skrev:
HelectriC skrev:
hakanp skrev:
HelectriC skrev:
chpaulin skrev:
Nya baksätet? Vad har jag missat? :)
Lite mer skålade säten bak, antar att man får lite bättre takhöjd på det viset. Kolla designstudion i vitt, så blir det mest tydligt.
Och de vita sätena i Super-Musk-material får nu sällskap av svart i samma material.
Inte bara svart utan alla "skinn"-inredningar är nu vegan. Enda sättet att INTE få veganmaterialet är genom att välja tygklädsel.
Är ni säkra på det? På den vita klädseln står det om hur bra den är. Det gör det inte på den svarta och den beigea.

Ps. Jag ska få ny förarstol. Så jag hoppas de har lite naturskinn i lager fortfarande. ;)
Jepp, det enda skinn som numera finns i nya beställningar är ratten (men även den går att specialbeställa utan skinn om man är ultravegan)
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Jensa
Teslaägare
Inlägg: 817
Blev medlem: 01 apr 2016 16:26

Re: Äntligen blev det en S :)

Inlägg av Jensa »

Grattis till ett val du aldrig kommer ångra! Du kommer att se efter tillfällen att få köra lite extra :D Hoppas du använde kod vid beställningen så du även får bl.a fri laddning på Supercharger också!

En spännande men låång väntan nu :roll: :)
2016 Model S 75
hakanp
Inlägg: 5
Blev medlem: 19 jul 2017 20:37

Re: Äntligen blev det en S :)

Inlägg av hakanp »

Jensa skrev:
Grattis till ett val du aldrig kommer ångra! Du kommer att se efter tillfällen att få köra lite extra :D Hoppas du använde kod vid beställningen så du även får bl.a fri laddning på Supercharger också!

En spännande men låång väntan nu :roll: :)
Japp givetvis med kod så SC ingår. Plus att min vän behöver en Tesla Mini till sin dotter :)

Ska bekräfta beställningen imorgon men hoppas på leverans i början av oktober
Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 nov 2016 11:07
Ort: Ingarö

Re: Äntligen blev det en S :)

Inlägg av Kriper »

Grattis till världen bästa bil! Jag har en kod om du behöver.
Var dig själv, alla andra är upptagna

S 100D -17
Användarvisningsbild
Fredric83
Teslaägare
Inlägg: 152
Blev medlem: 03 aug 2017 12:05
Ort: Helsingborg

Re: Äntligen blev det en S :)

Inlägg av Fredric83 »

Lånar tråden lite om det är ok :shock:

Brukar leveransdatum på MS stämma, eller brukar det preliminära datumet flyttas?
De sa ca 12 veckors leverans när jag beställde, kan jag lita på det eller kan/skall jag förvänta mig förseningar?
Model S75 vid namn Morticia. Med AP2.5, nya prestandan och nya baksätet.
Användarvisningsbild
Lessmog
Teslaägare
Inlägg: 1120
Blev medlem: 10 mar 2014 09:53

Re: Äntligen blev det en S :)

Inlägg av Lessmog »

Fredric83 skrev:
Lånar tråden lite om det är ok :shock:

Brukar leveransdatum på MS stämma, eller brukar det preliminära datumet flyttas?
De sa ca 12 veckors leverans när jag beställde, kan jag lita på det eller kan/skall jag förvänta mig förseningar?
Datum kan ändras! Några dagar före leverans ville de ha betalt (för två år sen när jag köpte min) men nummerplåten var försenad så det dröjde lite till. Förargligt om man måste sätta av en dag för att hämta i en annan stad. Hoppas allt flyter på bättre numera!

Lycka till och välkomna!
Användarvisningsbild
eloon
Teslaägare
Inlägg: 118
Blev medlem: 11 aug 2017 19:36

Re: Äntligen blev det en S :)

Inlägg av eloon »

Vad har du för leveransvecka? Rapportera gärna om nya baksätet!
Användarvisningsbild
Fredric83
Teslaägare
Inlägg: 152
Blev medlem: 03 aug 2017 12:05
Ort: Helsingborg

Re: Äntligen blev det en S :)

Inlägg av Fredric83 »

eloon skrev:
Vad har du för leveransvecka? Rapportera gärna om nya baksätet!
Vecka 43-44 är preliminär leverans, Jag kan absolut lämna ett referat av det nya baksätet... har dock inget att jämföra med då detta är min första Tesla.
Model S75 vid namn Morticia. Med AP2.5, nya prestandan och nya baksätet.
Skriv svar