Bilen dog på motorvägen!

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
JockeR
Teslaägare
Inlägg: 13
Blev medlem: 15 jan 2017 15:18
Ort: Floda

Re: Bilen dog på motorvägen!

Inlägg av JockeR »

Nu har jag hämtat bilen från SC i Mölndal och mycket riktigt har de bytt den bakre motorn pga ett läckage av kylvätska.

Det var ett ovanligt fel enligt dem och det verkar inte ha något med 12 v batteriet att göra, konstigt nog trots felmeddelandet. Bilen går fint jag är nöjd :)
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Bilen dog på motorvägen!

Inlägg av HelectriC »

Svenssons skrev:
Swede1 skrev:
Intressant, råkat ut för dött 12 v batteri också (bmw) och byte, inprogrammer ing. Märkligt att elbilar har kort livslängd på 12 volt batteri!
Inte särskilt märkligt egentligen att Teslas 12V batteri inte hållet. Känner inte till att det är samma problem på andra elbilar dock.
Har haft samma problem i vår eGolf. 12V laddades inte som sig bör via stora batteriet. Fixades på garantin.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
halipte
Teslaägare
Inlägg: 131
Blev medlem: 27 jan 2017 10:56

Re: Bilen dog på motorvägen!

Inlägg av halipte »

Hej forumet! Eftersom jag har en bra bit till SC - om det här skulle inträffa, att bilen indikerar låg spänning på 12V-batteriet, vågar man sig på att ladda 12V-batteriet? Var sitter batteripolerna på bil med facelift?

Ser att på pre-facelift finns dom bakom noskonen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skriv svar