Model S kombi

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Model S kombi

Inlägg av Jerker »

Hund i M3.jpg
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Model S kombi

Inlägg av mati »

iAkita skrev:
Oj, det var rejäla schäfrar! Häftigt! Det som skulle ställa till problem för mig är att en av mina hundar är en underbar men stor Amercan Akita på bortåt 60 kg (därav mitt användarnamn). Det skulle kännas hemskt om hon inte kunde sitta eller stå upp, men kanske har jag underskattat höjden på Model S och det fanktiskt skulle funka? Min andra hund är en Eurasier på knappt 30 kg och om det funkar med dina schäfrar så skulle det funka med honom.
Det låter som det borde funka. Hade du sagt att du har två-tre Newfoundlands eller en Grand danois hade jag också varit tveksam, men dina hundar får plats.
Det som är bra med Model S är att det är så lite utrymme mellan baksätets nackstöd och taket (åtminstone i nyare bilar med de större nackstöden) att man kan slippa hundbur. Nackstöden fungerar som ett lastgaller. Det är fysiskt helt omöjligt för hundar i den storleken att ta sig fram i kupén, även vid en eventuell krock. Och så länge man inte har nånting emot att man ibland bara ser två stora hundhuvuden i backspegeln, ett på varje sida, är det inga problem. Men oftast ligger de ner eller tittar ut bakåt, och även det går fint.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Model S kombi

Inlägg av Teslaspolen »



Del ett!
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Model S kombi

Inlägg av Teslaspolen »

En mycket efterlängtad del två på gång snart!

Skriv svar