Va har ni för färgkombination på eran S ?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Va har ni för färgkombination på eran S ?

Inläggav mgorgis » 11 aug 2017 22:35

Valet står mellan röd lack med krämfärgad inredning eller silver lack och svart inredning....röd är ju jättesnygg men såg idag några stenskott på en av Teslas provbilar och det såg inte alls bra ut trots multicoat lacken.

Svar lack är snyggast enligt mig men så tråkigt när det blir smutsigt så fort, har idag en svart BWM. Vill ha en färg som inte visar smuts fort och inte visar stenskott tydligt och ska dessutom vara en snygg färg! :? :D
mgorgis

Re: Va har ni för färgkombination på eran S ?

Inläggav Niklas Z » 11 aug 2017 23:00

Det är ju jättesvårt att ge andra råd om färger, men här är ett försök.
För mig är interiörens viktigast. Det är den delen av bilen jag ser mest av. Jag skulle välja cremefärgad interiör om jag specade en Model S idag. Därefter skulle jag välja en lack som ger fin kontrast till det (röd, blå eller svart)
Likt dig har jag idag en svart BMW och gillar det. Visst syns smutsen bra, men det är en fördel för då ser man till att tvätta bort den :-) Mer allvarligt så tycker jag att smutsen syns på alla färger. Visst finns det gråa nyanser som kanske döljer smutsen bättre, men de ser ju smutsiga ut även när de nytvättade.
Niklas Z

Inläggav Teslaägare bjelkeman » 11 aug 2017 23:06

Röd ute och svart inne, vilket jag är väldigt nöjd med hur det ser ut. Men... den röda lacken verkar väldigt ömtålig. Flera fula stenskott. Vågar inte tänka på hur den skulle vara utan folieringen.
Model S 75D. Bokad Model 3. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening.
Har kvar referralkoder med gratis Supercharger, skicka PM om du behöver en.
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare

Inläggav Teslaägare MangeT » 11 aug 2017 23:11

Har grått ute och svart inne, även taket. Om jag valde idag hade jag nog provat på vit klädsel då även dörrsidor etc blir vita och det blir ljusare inne i bilen. Kontrast till idag alltså.
MangeT
Model S 60 d ägare!
Om du vill få 8.000kr rabatt vid köp av Tesla så använd denna länk:
http://ts.la/magnus2759
Användarvisningsbild
MangeT
Teslaägare

Inläggav mgorgis » 11 aug 2017 23:23

MangeT skrev:Har grått ute och svart inne, även taket. Om jag valde idag hade jag nog provat på vit klädsel då även dörrsidor etc blir vita och det blir ljusare inne i bilen. Kontrast till idag alltså.

Den vita interiören så sjukt snygg men vi har en 3 åring och en 9 åring (som på intet sätt är försiktigare än 3 åringen :D ) så krämfärg borde vara en kompromiss. Va idag och pratade med en säljare på Tesla och han sa att den vita och krämfärgade "lädern" är inte äkta läder utan någon sorts "lyxmaterial" som används i t.ex. lyxiga privatjet. Hursomhelst så passar inte silver lack till ljus interiör heller....det här är svårt. Grå/silver verkar vara praktiskt men det är kanske som Niklas säger att den ser inte helt ren....no offence till er som har grå/silver :)
mgorgis

Inläggav Teslaägare tehjimos » 11 aug 2017 23:24

hade röd ute, svart inne förut! Otroligt fin kombo, men silvrig är inte illa det heller! Silver är nog desto bättre ur smuts synpunkt. Men röd är långt bättre än svart på att hålla sig "ej synligt smutsig".

Nu är det vit ute, vit inne 8-)
Föredetta bilen: Model S85 -14
Nuvarande : Model X P90D -17 digital chaufför (AP2), stora dunka dunka systemet, istids-paket, bogser-paket, 22" turre-fälgar, gräddglass-vit!

instagram.com/tehjimos för våra äventyr med X:en
Användarvisningsbild
tehjimos
Teslaägare

Inläggav Teslaägare MangeT » 11 aug 2017 23:25

Svåra val. Färg är verkligen personliga val. Gör det som känns rätt helt enkelt. Krämfärgat inne skulle jag tro är bäst på att dölja smuts.
MangeT
Model S 60 d ägare!
Om du vill få 8.000kr rabatt vid köp av Tesla så använd denna länk:
http://ts.la/magnus2759
Användarvisningsbild
MangeT
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Jensa » 11 aug 2017 23:28

Standardsätena är faktiskt riktigt tåliga och lätta att hålla rena. Slitstarkt tyg "delskinn". Svarta så passar bra till alla utekulörer.
2016 Model S 75, vit, panoramatak, kolfiberspoiler

9000 kr rabatt vid nybeställning och fri laddning på Superchargers: http://ts.la/jens1164
Samtidigt sponsrar du min skidsatsning och vägen till seger i Vasaloppet! http://www.teamjens.se
Användarvisningsbild
Jensa
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Leo » 11 aug 2017 23:35

Gillar mörk utanpå och ljus inuti. Så vår mörkblå med beige inuti är kanon. Tycker också att ljus inredning ger luft och rymd inuti och att detaljerna i inredningen syns bättre. Ja svart inredning är mer praktiskt men jag tycker det blir lite "mörk grottkänsla" inuti då.

Har man ljus lack tycker jag dock det ska vara mörk intedning.

Bruksbil/småbarn =praktisk =svart inuti och silver utanpå.
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare

Inläggav mgorgis » 11 aug 2017 23:36

Jo det är riktigt att det är en smaksak, älskade den röda lacken tills jag såg stenskotten på Teslas provbil :( riktigt avtändande

Kanske en röd multicoat med lackbehandling som är mer smutsavvisande och så får man hoppas att det inte blir några stenskott :roll:
mgorgis

Nästa

Återgå till Model S