Läste igenom historien om den rostiga dragkroken och dess aptit på aluminium... Givetvis måste ytorna separeras så att kontakt mellan de olika metallerna undviks men all montering av dragkrokar måste vara stum och utan brickor eller gummimattor emellan. Ingen vederhäftig bilprovning här i Sverige skulle godkänna en montering enligt de instruktioner som ges av Torklift eller av den typ som plåtverkstaden implementerade. Nu kanske det inte spelar någon roll vad gäller cykelhållare på Model S men vad jag förstår så finns samma problem på de fabriksmonterade dragkrokarna på Model X... Den enda vettiga lösningen torde vara att montera dragkrokar tillverkade i aluminium.mati skrev:Typ denna tråd, första sidan.Leo skrev:Var bara väldigt nog då du fäster in stål mot aluminium. Så att de isoleras från varandra. Finns en i USA med drag där aluminiumen korriderat rejält i fästhålen. Vilket upptäcktes vid en krockreparation. Finns länk och bilder i en tråd härifrån på forumet ganska nyligen.
MS med dragkrok
Moderator: Redaktion
- lator
- Teslaägare
- Inlägg: 4193
- Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
- Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.
Re: MS med dragkrok
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Re: MS med dragkrok
Cykelhållarfäste krävs det nog ingen kraftigare montering för att få fast och behöver inte godkännas. För du tänker väl inte DRA något med dragkroken
Nu: BMW i4 eDrive40 700mil, Seat Mii 800mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
- lator
- Teslaägare
- Inlägg: 4193
- Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
- Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.
Re: MS med dragkrok
Näääää....Leo skrev:Cykelhållarfäste krävs det nog ingen kraftigare montering för att få fast och behöver inte godkännas. För du tänker väl inte DRA något med dragkroken
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
- lator
- Teslaägare
- Inlägg: 4193
- Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
- Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.
Re: MS med dragkrok
Den intressanta fortsättningen borde handla om hur Tesla har löst infästningen på Model X.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Re: MS med dragkrok
Kanske inte alls. Jag tänker bara på alla rostiga stålskruvar som satt på tidiga Model S. Någon som vågar kolla?lator skrev:Den intressanta fortsättningen borde handla om hur Tesla har löst infästningen på Model X.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- lator
- Teslaägare
- Inlägg: 4193
- Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
- Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.
Re: MS med dragkrok
Vem blir först mad att tappa draget på sin Model X? Den som kör i "chillmode"!mati skrev:Kanske inte alls. Jag tänker bara på alla rostiga stålskruvar som satt på tidiga Model S. Någon som vågar kolla?lator skrev:Den intressanta fortsättningen borde handla om hur Tesla har löst infästningen på Model X.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19558
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: MS med dragkrok
lator skrev:Näääää....Leo skrev:Cykelhållarfäste krävs det nog ingen kraftigare montering för att få fast och behöver inte godkännas. För du tänker väl inte DRA något med dragkroken
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19