Sida 1 av 2

Re: MS med dragkrok

Postat: 13 jan 2018 14:31
av lator
mati skrev:
Leo skrev:
Var bara väldigt nog då du fäster in stål mot aluminium. Så att de isoleras från varandra. Finns en i USA med drag där aluminiumen korriderat rejält i fästhålen. Vilket upptäcktes vid en krockreparation. Finns länk och bilder i en tråd härifrån på forumet ganska nyligen.
Typ denna tråd, första sidan. ;)
Läste igenom historien om den rostiga dragkroken och dess aptit på aluminium... Givetvis måste ytorna separeras så att kontakt mellan de olika metallerna undviks men all montering av dragkrokar måste vara stum och utan brickor eller gummimattor emellan. Ingen vederhäftig bilprovning här i Sverige skulle godkänna en montering enligt de instruktioner som ges av Torklift eller av den typ som plåtverkstaden implementerade. Nu kanske det inte spelar någon roll vad gäller cykelhållare på Model S men vad jag förstår så finns samma problem på de fabriksmonterade dragkrokarna på Model X... :o Den enda vettiga lösningen torde vara att montera dragkrokar tillverkade i aluminium.

Re: MS med dragkrok

Postat: 13 jan 2018 15:11
av Leo
Cykelhållarfäste krävs det nog ingen kraftigare montering för att få fast och behöver inte godkännas. För du tänker väl inte DRA något med dragkroken :D

Re: MS med dragkrok

Postat: 13 jan 2018 15:43
av lator
Leo skrev:
Cykelhållarfäste krävs det nog ingen kraftigare montering för att få fast och behöver inte godkännas. För du tänker väl inte DRA något med dragkroken :D
Näääää.... ;) :lol:
Lem dragkrok Tesla.JPG

Re: MS med dragkrok

Postat: 13 jan 2018 15:44
av lator
Den intressanta fortsättningen borde handla om hur Tesla har löst infästningen på Model X.

Re: MS med dragkrok

Postat: 13 jan 2018 16:14
av mati
lator skrev:
Den intressanta fortsättningen borde handla om hur Tesla har löst infästningen på Model X.
Kanske inte alls. Jag tänker bara på alla rostiga stålskruvar som satt på tidiga Model S. Någon som vågar kolla?

Re: MS med dragkrok

Postat: 13 jan 2018 17:57
av lator
mati skrev:
lator skrev:
Den intressanta fortsättningen borde handla om hur Tesla har löst infästningen på Model X.
Kanske inte alls. Jag tänker bara på alla rostiga stålskruvar som satt på tidiga Model S. Någon som vågar kolla?
Vem blir först mad att tappa draget på sin Model X? Den som kör i "chillmode"! :lol:

Re: MS med dragkrok

Postat: 13 jan 2018 18:14
av Bjelke
lator skrev:
Leo skrev:
Cykelhållarfäste krävs det nog ingen kraftigare montering för att få fast och behöver inte godkännas. För du tänker väl inte DRA något med dragkroken :D
Näääää.... ;) :lol:
:lol: