Tystaste sommardäcken?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Oddball
Teslaägare
Inlägg: 258
Blev medlem: 14 sep 2015 23:19
Ort: Åsa

Re: Tystaste sommardäcken?

Inlägg av Oddball »

Av inläggen i denna tråd att döma så verkar både Achilles och Pirelli P Zero vara trevliga alternativ för örat, men...

när man kollar omdömen så verkar Achilles ha lite svårt med greppet på våt väg och Pirelli verkar ha kort livslängd.

Några erfarenheter/kommentarer angående detta?

Jag vill ju hitta däck som är tysta som morgonfisen, ligger som paddor på vägen och håller märkvärdigt länge :mrgreen:
70D 2015 Svart Côte d'Azur trotter
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Tystaste sommardäcken?

Inlägg av HelectriC »

Oddball skrev:
Av inläggen i denna tråd att döma så verkar både Achilles och Pirelli P Zero vara trevliga alternativ för örat, men...

när man kollar omdömen så verkar Achilles ha lite svårt med greppet på våt väg och Pirelli verkar ha kort livslängd.

Några erfarenheter/kommentarer angående detta?

Jag vill ju hitta däck som är tysta som morgonfisen, ligger som paddor på vägen och håller märkvärdigt länge :mrgreen:
Just vått underlag och Achilles kan jag bara säga att här REGNAR DET MYCKET och jag tycker dom har bättre grepp än många andra däck jag kört. Men visst, de dyra premiummärkena har sensationellt bra grepp, men så går det utöver nedslitning och ljudnivå.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Oddball
Teslaägare
Inlägg: 258
Blev medlem: 14 sep 2015 23:19
Ort: Åsa

Re: Tystaste sommardäcken?

Inlägg av Oddball »

HelectriC skrev:
Oddball skrev:
Av inläggen i denna tråd att döma så verkar både Achilles och Pirelli P Zero vara trevliga alternativ för örat, men...

när man kollar omdömen så verkar Achilles ha lite svårt med greppet på våt väg och Pirelli verkar ha kort livslängd.

Några erfarenheter/kommentarer angående detta?

Jag vill ju hitta däck som är tysta som morgonfisen, ligger som paddor på vägen och håller märkvärdigt länge :mrgreen:
Just vått underlag och Achilles kan jag bara säga att här REGNAR DET MYCKET och jag tycker dom har bättre grepp än många andra däck jag kört. Men visst, de dyra premiummärkena har sensationellt bra grepp, men så går det utöver nedslitning och ljudnivå.
Tack för infon!
70D 2015 Svart Côte d'Azur trotter
Ssweden
Inlägg: 1
Blev medlem: 28 aug 2017 20:56

Re: Tystaste sommardäcken?

Inlägg av Ssweden »

Om det är gummiblandningen som gör att det låter mer hur vet man då vilket däck det är man ska köpa?refererar till https://www.abswheels.se/blog/tystaste-dacket/

Har köpt mina achilles på däckonline och dessa låter knappast högt jämfört med Nankang däcken jag körde med för två år sen. Dessa var tom dyrare om jag minns rätt

Båda är kina däck med likvärdiga mönster. Allvarligt jag hajar verkligen ingenting :geek:

Nybliven tesla ägare som behöver nya TYSTA däck men BILLIGA :-)

Hälsa mig själv välkommen!
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Tystaste sommardäcken?

Inlägg av e5m1r »

Ssweden skrev:
Om det är gummiblandningen som gör att det låter mer hur vet man då vilket däck det är man ska köpa?refererar till https://www.abswheels.se/blog/tystaste-dacket/

Har köpt mina achilles på däckonline och dessa låter knappast högt jämfört med Nankang däcken jag körde med för två år sen. Dessa var tom dyrare om jag minns rätt

Båda är kina däck med likvärdiga mönster. Allvarligt jag hajar verkligen ingenting :geek:

Nybliven tesla ägare som behöver nya TYSTA däck men BILLIGA :-)

Hälsa mig själv välkommen!
Däck är det viktigaste på bilen och att snåla här är bara dumt
Jag säger inte att dyra däck är bättre eller att det inte finns billiga däck som är bra men premium märken har inte råd att leverera skit däck
Jag har ännu i te slitit ut mina däck som följde med bilen men tänker skaffa dunlop sport maxx gt
Har grymt bra erfarenhet av dessa från BMW
Billiga nja men inte svin dyra heller 10-15k bör räcka för 4st
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
REDNEB
Teslaägare
Inlägg: 57
Blev medlem: 14 nov 2014 14:08
Ort: Skövde

Re: Tystaste sommardäcken?

Inlägg av REDNEB »

Otroligt nöjd med mina Pirelli P Zero Nero. Tysta, slitstarka och greppvänliga!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Niclas
Teslaägare
Inlägg: 1407
Blev medlem: 19 maj 2014 11:13
Ort: Uppsala

Re: Tystaste sommardäcken?

Inlägg av Niclas »

Nån som testat Michelin pilot super sport acoustic?
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)

Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Stagwther
Inlägg: 1
Blev medlem: 01 sep 2017 14:22

Re: Tystaste sommardäcken?

Inlägg av Stagwther »

Hej. Äger ingen Tesla tyvärr, men "hänger" här inne ändå av stort intresse, Jag tog hjälp av megahjul.no när jag skulle hitta tysta däck till min Citroen C5 med hydraul fjädring, vill med ha så tyst o bekvämt som möjligt..de i Norge har gjort massa buller tester på sommar däck, jämfört olika,komfort,buller mm. Intressant o givande o köpte sedan ett däck som fick bra resultat. Blev som natt o dag jämfört med original Michelin som satt på bilen, så ett tips är att gå in på deras sida o läsa om däck till elbilar, har en massa bra klipp mm. obs! ej reklam för dem, bara ett litet tips från mig :roll:
Skriv svar