S75D BTX8 vs BTX5
Moderator: Redaktion
S75D BTX8 vs BTX5
Hej glada Teslaägare!
Jag fick min 75D levererad den 27:e Juni i år och den är tillverkad i April enligt fordonsregistret.
Har läst på på forumet och i andra länders teslaforum att vissa fått sina 75:or med ett BTX8 (85kwh) batteri så jag bestämde mig för att kolla själv.
Började med att titta i VisibleTesla och kunde mycket riktigt konstatera att även jag hade koden BTX8. Sedan dubbelkollade jag höger hjulhus och etiketten där säger detsamma, alltså 85kwh, 400v.
Är det någon som fått någon klarhet i varför tesla plötsligt stoppat in 85kw batterier i dessa bilar och om det påverkar prestandan? Borde väl också innebära att laddning till 100% inte påverkar batteriet lika mycket.
Jag har fösökt klocka 0-100 men hittar ingen bra app till Android, tips mottages.
Men enligt mina mätningar så har jag nog ordinarie 0-100 tid på strax över 5s.
Hur ser det ut för er, har ni också fått en 85a?
Sorry, många frågor på en gång.
Jag fick min 75D levererad den 27:e Juni i år och den är tillverkad i April enligt fordonsregistret.
Har läst på på forumet och i andra länders teslaforum att vissa fått sina 75:or med ett BTX8 (85kwh) batteri så jag bestämde mig för att kolla själv.
Började med att titta i VisibleTesla och kunde mycket riktigt konstatera att även jag hade koden BTX8. Sedan dubbelkollade jag höger hjulhus och etiketten där säger detsamma, alltså 85kwh, 400v.
Är det någon som fått någon klarhet i varför tesla plötsligt stoppat in 85kw batterier i dessa bilar och om det påverkar prestandan? Borde väl också innebära att laddning till 100% inte påverkar batteriet lika mycket.
Jag har fösökt klocka 0-100 men hittar ingen bra app till Android, tips mottages.
Men enligt mina mätningar så har jag nog ordinarie 0-100 tid på strax över 5s.
Hur ser det ut för er, har ni också fått en 85a?
Sorry, många frågor på en gång.
Model Y Performance 2022
Model 3 Performance 2020, såld
Model S 75D, BTX8, 2017, såld
Model 3 Performance 2020, såld
Model S 75D, BTX8, 2017, såld
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
- Inlägg: 1493
- Blev medlem: 30 jul 2014 07:07
- Ort: Björklinge
Re: S75D BTX8 vs BTX5
Spridda skurar detta med BTX8, det är i framförallt Norge som fått några. Jag har en beställd ej tillverkad där configen visar BTX5. Prestandan ska vara ~4.5 oavsett batteri på bilar tillverkade efter första juli. Finns en app som heter PowerTools som ger hyfsat noggranna tider.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Re: S75D BTX8 vs BTX5
Går spöken i datumen, verkar vara oklart när den nya prestandan introducerades och om det bara är mjukvara. Vissa verkar ha den nya prestandan trots tillverkning i April/Maj men med leverans i Juni/Juli.SR-71-BlackBird skrev:Spridda skurar detta med BTX8, det är i framförallt Norge som fått några. Jag har en beställd ej tillverkad där configen visar BTX5. Prestandan ska vara ~4.5 oavsett batteri på bilar tillverkade efter första juli.
Model Y Performance 2022
Model 3 Performance 2020, såld
Model S 75D, BTX8, 2017, såld
Model 3 Performance 2020, såld
Model S 75D, BTX8, 2017, såld
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
- Inlägg: 1493
- Blev medlem: 30 jul 2014 07:07
- Ort: Björklinge
Re: S75D BTX8 vs BTX5
Absolut, jag har sett dom som fått ökad prestanda på betydligt aldre bilar än dom runt juli, ligg på servicecentret om din bil. Vad har du för drivenheter, heter dom DU00?detay skrev:Går spöken i datumen, verkar vara oklart när den nya prestandan introducerades och om det bara är mjukvara. Vissa verkar ha den nya prestandan trots tillverkning i April/Maj men med leverans i Juni/Juli.SR-71-BlackBird skrev:Spridda skurar detta med BTX8, det är i framförallt Norge som fått några. Jag har en beställd ej tillverkad där configen visar BTX5. Prestandan ska vara ~4.5 oavsett batteri på bilar tillverkade efter första juli.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Re: S75D BTX8 vs BTX5
Hittar inte min DU-kod i VisibleTesla. Tips på var jag kan se den?
Model Y Performance 2022
Model 3 Performance 2020, såld
Model S 75D, BTX8, 2017, såld
Model 3 Performance 2020, såld
Model S 75D, BTX8, 2017, såld
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
- Inlägg: 1493
- Blev medlem: 30 jul 2014 07:07
- Ort: Björklinge
Re: S75D BTX8 vs BTX5
Hittar du ingen kod har du dom tidigare.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Re: S75D BTX8 vs BTX5
Hmm..antar att den ska ligga på samma ställer som BTX8 koden.
Vad innebär det då att det endast är den nya drivenheten som klarar av att leverera den nya prestandan?
Vad innebär det då att det endast är den nya drivenheten som klarar av att leverera den nya prestandan?
Model Y Performance 2022
Model 3 Performance 2020, såld
Model S 75D, BTX8, 2017, såld
Model 3 Performance 2020, såld
Model S 75D, BTX8, 2017, såld
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
- Inlägg: 1493
- Blev medlem: 30 jul 2014 07:07
- Ort: Björklinge
Re: S75D BTX8 vs BTX5
Dom påstår det, men jag skulle ändå ligga på och tjata, om du tycker det är viktigt.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Re: S75D BTX8 vs BTX5
Nästan 1 sekund är viktigt!
Har pratat med dom en gång , tror det var supporten i frankrike och han sa efter lite undersökning att: "Your car is not entitled to the new upgrade"
Men ska ligga på lite mer o se vad som sägs.
Har pratat med dom en gång , tror det var supporten i frankrike och han sa efter lite undersökning att: "Your car is not entitled to the new upgrade"
Men ska ligga på lite mer o se vad som sägs.
Model Y Performance 2022
Model 3 Performance 2020, såld
Model S 75D, BTX8, 2017, såld
Model 3 Performance 2020, såld
Model S 75D, BTX8, 2017, såld
Re: S75D BTX8 vs BTX5
Det är faktiskt en jäkla skillnad i upplevelse. Fick en S 100D som lånebil och den var helt annorlunda att köra än min. Faktiskt inte enbart positivt. Tycker min går mjukare och är snällare vid manövrering på små utrymmen. Inte lika ryckig och nervös på nåt vis. Fast det är säkert ren inbillning från min sida. Eller så är det en vanesak. I vilket fall så skulle jag lätt betala 100 tusen för den snabbare accelerationen. Iofs vänjer man sig vid allt men den bilen var galet mycket roligare att köra. Jag får liksom inga lyckokänslor av accelerationen i min. Det är väl ok antar jag men det är ingen "herrejösses"-känsla.
Tyvärr har även jag fått domen att det inte går att uppgradera. Min är byggd i mars och jag hittar ingen DU-kod i det där programmet. Borde det synas i "overview"?
Tyvärr har även jag fått domen att det inte går att uppgradera. Min är byggd i mars och jag hittar ingen DU-kod i det där programmet. Borde det synas i "overview"?
Re: S75D BTX8 vs BTX5
Du borde iaf kunna ladda fortare på SuC iom 400V.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: S75D BTX8 vs BTX5
Om du är beredd att lägga 100 000 på prestandan borde det väl inte vara några problem att byta in eller sälja 100' under inköpspris? Det borde man ju kunna få i inbyte från Tesla eller hitta någon köpare på blocket? Och sen beställa ny bil.Verdi skrev:Det är faktiskt en jäkla skillnad i upplevelse. Fick en S 100D som lånebil och den var helt annorlunda att köra än min. Faktiskt inte enbart positivt. Tycker min går mjukare och är snällare vid manövrering på små utrymmen. Inte lika ryckig och nervös på nåt vis. Fast det är säkert ren inbillning från min sida. Eller så är det en vanesak. I vilket fall så skulle jag lätt betala 100 tusen för den snabbare accelerationen. Iofs vänjer man sig vid allt men den bilen var galet mycket roligare att köra. Jag får liksom inga lyckokänslor av accelerationen i min. Det är väl ok antar jag men det är ingen "herrejösses"-känsla.
Tyvärr har även jag fått domen att det inte går att uppgradera. Min är byggd i mars och jag hittar ingen DU-kod i det där programmet. Borde det synas i "overview"?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: S75D BTX8 vs BTX5
Den här lagerbilen har BTX8, BR05 och DU00 specat. Dvs, den har den nya bakre effektivare motorn samt ett 85kWh batteri:
https://www.tesla.com/sv_SE/new/5YJSA7E29HF204155
Märkligt att Tesla tryckt ut 85kWh-batteriet under en viss period (produktion april/maj?). Skulle verkligen vara riktigt nice om alla 75:or som beställs nu har mjukvarustrypt 400v 85kWh-batteri även om optionskoderna enligt uppgift pekar i en annan riktning då nybeställningar verkar ha BTX05+BR00. Kan man förlita sig på optionskoderna som finns på MyTesla och har de direkt koppling till produktionen?
https://www.tesla.com/sv_SE/new/5YJSA7E29HF204155
Märkligt att Tesla tryckt ut 85kWh-batteriet under en viss period (produktion april/maj?). Skulle verkligen vara riktigt nice om alla 75:or som beställs nu har mjukvarustrypt 400v 85kWh-batteri även om optionskoderna enligt uppgift pekar i en annan riktning då nybeställningar verkar ha BTX05+BR00. Kan man förlita sig på optionskoderna som finns på MyTesla och har de direkt koppling till produktionen?
Re: S75D BTX8 vs BTX5
HelectriC skrev:Om du är beredd att lägga 100 000 på prestandan borde det väl inte vara några problem att byta in eller sälja 100' under inköpspris? Det borde man ju kunna få i inbyte från Tesla eller hitta någon köpare på blocket? Och sen beställa ny bil.Verdi skrev:Det är faktiskt en jäkla skillnad i upplevelse. Fick en S 100D som lånebil och den var helt annorlunda att köra än min. Faktiskt inte enbart positivt. Tycker min går mjukare och är snällare vid manövrering på små utrymmen. Inte lika ryckig och nervös på nåt vis. Fast det är säkert ren inbillning från min sida. Eller så är det en vanesak. I vilket fall så skulle jag lätt betala 100 tusen för den snabbare accelerationen. Iofs vänjer man sig vid allt men den bilen var galet mycket roligare att köra. Jag får liksom inga lyckokänslor av accelerationen i min. Det är väl ok antar jag men det är ingen "herrejösses"-känsla.
Tyvärr har även jag fått domen att det inte går att uppgradera. Min är byggd i mars och jag hittar ingen DU-kod i det där programmet. Borde det synas i "overview"?
Tesla bjöd 750 tusen för min. Nypris över en miljon. Hade accepterat 850 tusen men 750 tusen var helt åt helvete för dåligt. Blev faktiskt lite sur. 25% värdeminskning på en dryg månad. Vad är det?
Jag fick min levererad den 28 juni. Hade den kommit veckan efter hade jag hoppat av och beställt en ny för info om detta kom väl den 1 juli? Dessutom sa säljaren att man inte behövde premiumpaket längre för att få elbaklucka. Visade sig vid leverans att min inte hade det... Byggd precis innan det blev standard.
Sen dröjde det väl nån vecka innan det kom en till prissänkning och det blev standard med luftfjädring... Och nu kom det nyheter om att man återigen kan få garanterat restvärde. Något som jag verkligen vill ha.
Joråsåatte... Annars är jag nöjd.
Egentligen borde jag väl försöka sälja min på blocket och beställa en ny. Men samtidigt... Väntar på en ny förarstol just nu så det är inte aktuellt förrän den kommit. Får väl lägga ut en annons och se framåt hösten. Problemet är bara att jag tycker det där inbytespriset var svinigt lågt. Det skapar liksom ingen bra känsla som gör att jag vill köpa en till.
Senast redigerad av Verdi, redigerad totalt 1 gånger.
Re: S75D BTX8 vs BTX5
Hur ser du det?helix skrev:Den här lagerbilen har BTX8, BR05 och DU00 specat. Dvs, den har den nya bakre effektivare motorn samt ett 85kWh batteri:
https://www.tesla.com/sv_SE/new/5YJSA7E29HF204155
Märkligt att Tesla tryckt ut 85kWh-batteriet under en viss period (produktion april/maj?). Skulle verkligen vara riktigt nice om alla 75:or som beställs nu har mjukvarustrypt 400v 85kWh-batteri även om optionskoderna enligt uppgift pekar i en annan riktning då nybeställningar verkar ha BTX05+BR00. Kan man förlita sig på optionskoderna som finns på MyTesla och har de direkt koppling till produktionen?
Re: S75D BTX8 vs BTX5
Verdi skrev:HelectriC skrev:Om du är beredd att lägga 100 000 på prestandan borde det väl inte vara några problem att byta in eller sälja 100' under inköpspris? Det borde man ju kunna få i inbyte från Tesla eller hitta någon köpare på blocket? Och sen beställa ny bil.Verdi skrev:Det är faktiskt en jäkla skillnad i upplevelse. Fick en S 100D som lånebil och den var helt annorlunda att köra än min. Faktiskt inte enbart positivt. Tycker min går mjukare och är snällare vid manövrering på små utrymmen. Inte lika ryckig och nervös på nåt vis. Fast det är säkert ren inbillning från min sida. Eller så är det en vanesak. I vilket fall så skulle jag lätt betala 100 tusen för den snabbare accelerationen. Iofs vänjer man sig vid allt men den bilen var galet mycket roligare att köra. Jag får liksom inga lyckokänslor av accelerationen i min. Det är väl ok antar jag men det är ingen "herrejösses"-känsla.
Tyvärr har även jag fått domen att det inte går att uppgradera. Min är byggd i mars och jag hittar ingen DU-kod i det där programmet. Borde det synas i "overview"?
Tesla bjöd 750 tusen för min. Nypris över en miljon. Hade accepterat 850 tusen men 750 tusen var helt åt helvete för dåligt. Blev faktiskt lite sur. 25% värdeminskning på en dryg månad. Vad är det?
Jag fick min levererad den 28 juni. Hade den kommit veckan efter hade jag hoppat av och beställt en ny för info om detta kom väl den 1 juli? Dessutom sa säljaren att man inte behövde premiumpaket längre för att få elbaklucka. Visade sig vid leverans att min inte hade det... Byggd precis innan det blev standard.
Sen dröjde det väl nån vecka innan det kom en till prissänkning och det blev standard med luftfjädring... Och nu kom det nyheter om att man återigen kan få garanterat restvärde. Något som jag verkligen vill ha.
Joråsåatte... Annars är jag nöjd.
Egentligen borde jag väl försöka sälja min på blocket och beställa en ny. Men samtidigt... Väntar på en ny förarstol just nu så det är inte aktuellt förrän den kommit. Får väl lägga ut en annons och se framåt hösten. Problemet är bara att jag tycker det där inbytespriset var svinigt lågt. Det skapar liksom ingen bra känsla.
Ja det inbytespriset var ju verkligen något i hästväg. Aldrig hört om så stor värdeminskning på så kort tid!
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: S75D BTX8 vs BTX5
@Verdi
1. Öppna länken: https://www.tesla.com/sv_SE/new/5YJSA7E29HF204155
2. Högerklicka på den stora bilden (bilen i profil) och välj "Öppna i ny flik"
3. I URL:en ser du alla optionskoder
Exempelvis för denna bilen ser det ut såhär:
compositor/model=ms&view=STUD_SIDE&size=1920&bkba_opt=2&file_type=jpg&options=ADPX2,ADX4,ADX6,ADX7,ADX8,AF02,APF1,APH2,APPB,AU01,BCMB,BP00,BR05,BS00,BTX8,CDM0,CF01,CH04,CW02,DCF0,DRLH,DSH7,DU00,DV4W,FG02,FMP6,FR04,HP00,IDCF,INBPB,IX01,LP01,MDLS,ME02,MI01,PF00,PI01,PK00,PPSB,PS01,PSPRX4,PSPX4,PX00,QTPB,REEU,RFFG,SC04,SP01,SR01,SU00,TM00,TP03,TR00,UTAB,WTSG,WXW1,WXW2,WXW3,X001,X003,X007,X011,X014,X021,X025,X027,X028,X031,X037,X039,X044,YFFC
Du kan googla efter alla optionskoder. Exempelvis är SU00 = Ej luftfjädring, SU01 = Luftfjädring, AU01 = Uppgraderad Hi-Fi, osv osv.
Noterade också att samtliga tre 75D som Tesla SE har tillsalu har 85kWh-batteri.
1. Öppna länken: https://www.tesla.com/sv_SE/new/5YJSA7E29HF204155
2. Högerklicka på den stora bilden (bilen i profil) och välj "Öppna i ny flik"
3. I URL:en ser du alla optionskoder
Exempelvis för denna bilen ser det ut såhär:
compositor/model=ms&view=STUD_SIDE&size=1920&bkba_opt=2&file_type=jpg&options=ADPX2,ADX4,ADX6,ADX7,ADX8,AF02,APF1,APH2,APPB,AU01,BCMB,BP00,BR05,BS00,BTX8,CDM0,CF01,CH04,CW02,DCF0,DRLH,DSH7,DU00,DV4W,FG02,FMP6,FR04,HP00,IDCF,INBPB,IX01,LP01,MDLS,ME02,MI01,PF00,PI01,PK00,PPSB,PS01,PSPRX4,PSPX4,PX00,QTPB,REEU,RFFG,SC04,SP01,SR01,SU00,TM00,TP03,TR00,UTAB,WTSG,WXW1,WXW2,WXW3,X001,X003,X007,X011,X014,X021,X025,X027,X028,X031,X037,X039,X044,YFFC
Du kan googla efter alla optionskoder. Exempelvis är SU00 = Ej luftfjädring, SU01 = Luftfjädring, AU01 = Uppgraderad Hi-Fi, osv osv.
Noterade också att samtliga tre 75D som Tesla SE har tillsalu har 85kWh-batteri.
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
- Inlägg: 1493
- Blev medlem: 30 jul 2014 07:07
- Ort: Björklinge
Re: S75D BTX8 vs BTX5
Sälj den på blocket, sålt tre där, samt en BMW 640ix jag råkade ha i fyra veckor i somras.Verdi skrev:HelectriC skrev:Om du är beredd att lägga 100 000 på prestandan borde det väl inte vara några problem att byta in eller sälja 100' under inköpspris? Det borde man ju kunna få i inbyte från Tesla eller hitta någon köpare på blocket? Och sen beställa ny bil.Verdi skrev:Det är faktiskt en jäkla skillnad i upplevelse. Fick en S 100D som lånebil och den var helt annorlunda att köra än min. Faktiskt inte enbart positivt. Tycker min går mjukare och är snällare vid manövrering på små utrymmen. Inte lika ryckig och nervös på nåt vis. Fast det är säkert ren inbillning från min sida. Eller så är det en vanesak. I vilket fall så skulle jag lätt betala 100 tusen för den snabbare accelerationen. Iofs vänjer man sig vid allt men den bilen var galet mycket roligare att köra. Jag får liksom inga lyckokänslor av accelerationen i min. Det är väl ok antar jag men det är ingen "herrejösses"-känsla.
Tyvärr har även jag fått domen att det inte går att uppgradera. Min är byggd i mars och jag hittar ingen DU-kod i det där programmet. Borde det synas i "overview"?
Tesla bjöd 750 tusen för min. Nypris över en miljon. Hade accepterat 850 tusen men 750 tusen var helt åt helvete för dåligt. Blev faktiskt lite sur. 25% värdeminskning på en dryg månad. Vad är det?
Jag fick min levererad den 28 juni. Hade den kommit veckan efter hade jag hoppat av och beställt en ny för info om detta kom väl den 1 juli? Dessutom sa säljaren att man inte behövde premiumpaket längre för att få elbaklucka. Visade sig vid leverans att min inte hade det... Byggd precis innan det blev standard.
Sen dröjde det väl nån vecka innan det kom en till prissänkning och det blev standard med luftfjädring... Och nu kom det nyheter om att man återigen kan få garanterat restvärde. Något som jag verkligen vill ha.
Joråsåatte... Annars är jag nöjd.
Egentligen borde jag väl försöka sälja min på blocket och beställa en ny. Men samtidigt... Väntar på en ny förarstol just nu så det är inte aktuellt förrän den kommit. Får väl lägga ut en annons och se framåt hösten. Problemet är bara att jag tycker det där inbytespriset var svinigt lågt. Det skapar liksom ingen bra känsla som gör att jag vill köpa en till.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
- Inlägg: 1493
- Blev medlem: 30 jul 2014 07:07
- Ort: Björklinge
Re: S75D BTX8 vs BTX5
Nån som hittat koderna för AP2.5?
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Re: S75D BTX8 vs BTX5
Fungerar det även på "My Tesla"? Min ser ut så här: options=DRLH,FG00,MI01,PI00,COL2-PMNG,RFP2,TP00,WTAS&bkba_opt=1helix skrev:@Verdi
1. Öppna länken: https://www.tesla.com/sv_SE/new/5YJSA7E29HF204155
2. Högerklicka på den stora bilden (bilen i profil) och välj "Öppna i ny flik"
3. I URL:en ser du alla optionskoder
Exempelvis för denna bilen ser det ut såhär:
compositor/model=ms&view=STUD_SIDE&size=1920&bkba_opt=2&file_type=jpg&options=ADPX2,ADX4,ADX6,ADX7,ADX8,AF02,APF1,APH2,APPB,AU01,BCMB,BP00,BR05,BS00,BTX8,CDM0,CF01,CH04,CW02,DCF0,DRLH,DSH7,DU00,DV4W,FG02,FMP6,FR04,HP00,IDCF,INBPB,IX01,LP01,MDLS,ME02,MI01,PF00,PI01,PK00,PPSB,PS01,PSPRX4,PSPX4,PX00,QTPB,REEU,RFFG,SC04,SP01,SR01,SU00,TM00,TP03,TR00,UTAB,WTSG,WXW1,WXW2,WXW3,X001,X003,X007,X011,X014,X021,X025,X027,X028,X031,X037,X039,X044,YFFC
Du kan googla efter alla optionskoder. Exempelvis är SU00 = Ej luftfjädring, SU01 = Luftfjädring, AU01 = Uppgraderad Hi-Fi, osv osv.
Noterade också att samtliga tre 75D som Tesla SE har tillsalu har 85kWh-batteri.
Det är ju väldigt mycket mindre info än den där demobilen.
Re: S75D BTX8 vs BTX5
Ja kanske det. Kan ju även locka med 0,25% räntan. (som för övrigt inte verkar vara borttagen än, vilket i sig är ett jävla skämt...)SR-71-BlackBird skrev:Sälj den på blocket, sålt tre där, samt en BMW 640ix jag råkade ha i fyra veckor i somras.
Men hur mycket kan jag få? S 75D -17 som gått 850 mil, ljusbrunt skinn, köldpaket, midnight silver... Nypris var 1 073 000:- brutto på den tiden. (före miljöbonus osv)
Senast redigerad av Verdi, redigerad totalt 1 gånger.
Re: S75D BTX8 vs BTX5
Din bil borde ha nya HW2.5 eftersom den tillverkas efter Model 3 med nya HW annonserats. Känns som det gjordes en hel del uppdateringar 22:e juli. Nya baksätet, veganklädsel och troligtvis mkt mer. Snackas ju också om ny växelspak á la Model 3.SR-71-BlackBird skrev:Nån som hittat koderna för AP2.5?
Min gissning är att det är fler ändringar som Tesla inte vill kommunicera för att kunna sälja lagerbilar och inte få avbokningar närmaste månaden innan de första bilarna med nya uppdateringarna når slutkund. Kanske också ny hårdvara för 17"-skärmen eftersom Model 3 fått snabbare GPU/CPU än X/S.
Time will tell som vanligt med Tesla
Re: S75D BTX8 vs BTX5
Vad har du för VIN? Behöver bara första-serien. T.ex 180XXX.detay skrev:Hej glada Teslaägare!
Jag fick min 75D levererad den 27:e Juni i år och den är tillverkad i April enligt fordonsregistret.
Har läst på på forumet och i andra länders teslaforum att vissa fått sina 75:or med ett BTX8 (85kwh) batteri så jag bestämde mig för att kolla själv.
Började med att titta i VisibleTesla och kunde mycket riktigt konstatera att även jag hade koden BTX8. Sedan dubbelkollade jag höger hjulhus och etiketten där säger detsamma, alltså 85kwh, 400v.
Är det någon som fått någon klarhet i varför tesla plötsligt stoppat in 85kw batterier i dessa bilar och om det påverkar prestandan? Borde väl också innebära att laddning till 100% inte påverkar batteriet lika mycket.
Jag har fösökt klocka 0-100 men hittar ingen bra app till Android, tips mottages.
Men enligt mina mätningar så har jag nog ordinarie 0-100 tid på strax över 5s.
Hur ser det ut för er, har ni också fått en 85a?
Sorry, många frågor på en gång.
Re: S75D BTX8 vs BTX5
beef skrev:Vad har du för VIN? Behöver bara första-serien. T.ex 180XXX.detay skrev:Hej glada Teslaägare!
Jag fick min 75D levererad den 27:e Juni i år och den är tillverkad i April enligt fordonsregistret.
Har läst på på forumet och i andra länders teslaforum att vissa fått sina 75:or med ett BTX8 (85kwh) batteri så jag bestämde mig för att kolla själv.
Började med att titta i VisibleTesla och kunde mycket riktigt konstatera att även jag hade koden BTX8. Sedan dubbelkollade jag höger hjulhus och etiketten där säger detsamma, alltså 85kwh, 400v.
Är det någon som fått någon klarhet i varför tesla plötsligt stoppat in 85kw batterier i dessa bilar och om det påverkar prestandan? Borde väl också innebära att laddning till 100% inte påverkar batteriet lika mycket.
Jag har fösökt klocka 0-100 men hittar ingen bra app till Android, tips mottages.
Men enligt mina mätningar så har jag nog ordinarie 0-100 tid på strax över 5s.
Hur ser det ut för er, har ni också fått en 85a?
Sorry, många frågor på en gång.
Jag har 180680. Vad betyder det?