Någon som hört/sett nåt om det nya baksätet?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Någon som hört/sett nåt om det nya baksätet?

Inlägg av HelectriC »

Det borde väl ha blivit levererat några bilar med det nya baksätet snart (iaf i USA)? Har ju gått en stund sen det blev annonserat i designstudion. Jag kan inte hitta något om det någonstans :shock: och om det är några andra ändringar som kom i samma veva? (vegan vet jag om)
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 01 jan 2017 16:41
Ort: Stockholm

Re: Någon som hört/sett nåt om det nya baksätet?

Inlägg av helix »

Inte sett några bilder på nya baksätet förutom den i designstudion, men det lär vara mkt snyggare och bekvämare än den gamla bänken som jag personligen alltid tyckt sett lite lågbudget ut. Nya baksätet har samma design som framstolarna.

En annan uppdatering som är välkommen är att centerkonsolen nu är helt inklädd i samma premiummaterial som dörrsidor/instrumentpanel (om man väljer Premiuminteriör). Det ersätter alltså den plastiga varianten som funnits fram till nu som varit en stor del av interiören som varit i annorlunda material. Här en bild på hur det ser ut med den nya krämfärgade interiören:
Cream - 01.jpg
Skriv svar