Va tycker ni om denna offert?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mgorgis
Teslaägare
Inlägg: 711
Blev medlem: 06 aug 2017 22:12

Va tycker ni om denna offert?

Inlägg av mgorgis »

Jag har fått offert från Sixt och det ser ut som i bilderna, 36 mån eller 48 och utrustning syns i sista bilden. Låter det som en bra kalkyl? jag är anställd i mitt eget AB och försöker dra ner mina kostnader. Största boven är ju förmånsvärdet, trots nettolöneavdrag :)
Sixt36.PNG
Sixt36.PNG
tesla.PNG
Sixt48.PNG
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5969
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Va tycker ni om denna offert?

Inlägg av Remuz »

Förstår att du vill hålla nere kostnaden men jag anser att premiumpaketet är prisvärt.
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
mgorgis
Teslaägare
Inlägg: 711
Blev medlem: 06 aug 2017 22:12

Re: Va tycker ni om denna offert?

Inlägg av mgorgis »

Remuz skrev:
Förstår att du vill hålla nere kostnaden men jag anser att premiumpaketet är prisvärt.
Smaken är som baken :D men i övrigt då? ser det ok ut?
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Va tycker ni om denna offert?

Inlägg av Smutt »

Om du bara ska köra 2000mil per år är då AP prisvärt?
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
mgorgis
Teslaägare
Inlägg: 711
Blev medlem: 06 aug 2017 22:12

Re: Va tycker ni om denna offert?

Inlägg av mgorgis »

Smutt skrev:
Om du bara ska köra 2000mil per år är då AP prisvärt?
Kör faktiskt ännu mindre så APn blir bara en kul grej för att den är just kul :) och ingen annan bil har det....tror jag :?:
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Va tycker ni om denna offert?

Inlägg av Smutt »

AP är en dyr leksak :lol: Personligen skulle jag kört vanlig finansiell leasing är alltid billigast i slutändan
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5969
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Va tycker ni om denna offert?

Inlägg av Remuz »

Det ser rimligt ut. Tror jag själv skulle gå på den 3åriga.

För övrigt så körde jag 1800mil/år innan teslan, iår när jag kört tesla har jag än så länge klämt 1900mil och då är det en hel del kvar av det här året. Jag hamnar nog runt 3000mil iår gissar jag.
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
mgorgis
Teslaägare
Inlägg: 711
Blev medlem: 06 aug 2017 22:12

Re: Va tycker ni om denna offert?

Inlägg av mgorgis »

Smutt skrev:
AP är en dyr leksak :lol: Personligen skulle jag kört vanlig finansiell leasing är alltid billigast i slutändan
Vem bryr sig om priset när det kommer till leksaker? Det gör inte mina barn iaf och jag verkar ha blivit smittad av dem :D
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Va tycker ni om denna offert?

Inlägg av Smutt »

mgorgis skrev:
Smutt skrev:
AP är en dyr leksak :lol: Personligen skulle jag kört vanlig finansiell leasing är alltid billigast i slutändan
Vem bryr sig om priset när det kommer till leksaker? Det gör inte mina barn iaf och jag verkar ha blivit smittad av dem :D
Jag ska också köpa när alla säger att den funkar bra :) men nu känns det som mycket pengar och förmånsvärde
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
mgorgis
Teslaägare
Inlägg: 711
Blev medlem: 06 aug 2017 22:12

Re: Va tycker ni om denna offert?

Inlägg av mgorgis »

Ja det blir lite dyrare då men kanske är värt att vänta ändå hmmm
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5969
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Va tycker ni om denna offert?

Inlägg av Remuz »

mgorgis skrev:
Ja det blir lite dyrare då men kanske är värt att vänta ändå hmmm
Det blir väl 11k dyrare, men du slipper ju förmån ett antal månader (år?). Bör vara lönsamt. AP2 är riktigt kass just nu anser jag...
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
oscfor
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 02 maj 2017 13:17

Re: Va tycker ni om denna offert?

Inlägg av oscfor »

Varför vill du köra operationell leasing? Du tar ju förvisso ingen risk, men å andra sidan får du ingen chans att tjäna något på den heller.
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Användarvisningsbild
mgorgis
Teslaägare
Inlägg: 711
Blev medlem: 06 aug 2017 22:12

Re: Va tycker ni om denna offert?

Inlägg av mgorgis »

@Remus: varför slipper jag förmån i månader?

@oscfor: väljer operationell för att det ingår Teslas anual service och försäkring och ingen risk att förlora pengar ifall restvärdet är högre än marknadsvärdet.....

Men det kanske är billigare om man väljer DNBs finansiell leasing?

Det var anledningen till att jag skrev denna tråd, för att se om kalkylen är rimlig:-)
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5969
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Va tycker ni om denna offert?

Inlägg av Remuz »

Om du inte köper ap fören den är bra så slipper du ju förmånen för den tiden (tänk ett år till).
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
oscfor
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 02 maj 2017 13:17

Re: Va tycker ni om denna offert?

Inlägg av oscfor »

Jag förstår. DNB får du väl fortfarande 0,25% ränta på (ev höjt till 0,5). De pratas även om garanterat restvärde. Service och försäkring går ju att köpa på gatan. Gör en kalkyl och jämför!
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Va tycker ni om denna offert?

Inlägg av bylund »

mgorgis skrev:
Smutt skrev:
Om du bara ska köra 2000mil per år är då AP prisvärt?
Kör faktiskt ännu mindre så APn blir bara en kul grej för att den är just kul :) och ingen annan bil har det....tror jag :?:
Du kanske kör mindre än 2000 mil/år idag. Med Teslaeffekten kommer milen att öka ;)
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare
Inlägg: 1742
Blev medlem: 14 aug 2015 20:40
Ort: Karlstad

Re: Va tycker ni om denna offert?

Inlägg av bullen »

mgorgis skrev:
Smutt skrev:
AP är en dyr leksak Bild Personligen skulle jag kört vanlig finansiell leasing är alltid billigast i slutändan
Vem bryr sig om priset när det kommer till leksaker? Det gör inte mina barn iaf och jag verkar ha blivit smittad av dem :D
Skillnaden mellan pojkar och män är priset på leksakerna....
Användarvisningsbild
mgorgis
Teslaägare
Inlägg: 711
Blev medlem: 06 aug 2017 22:12

Re: Va tycker ni om denna offert?

Inlägg av mgorgis »

bylund skrev:
mgorgis skrev:
Smutt skrev:
Om du bara ska köra 2000mil per år är då AP prisvärt?
Kör faktiskt ännu mindre så APn blir bara en kul grej för att den är just kul :) och ingen annan bil har det....tror jag :?:
Du kanske kör mindre än 2000 mil/år idag. Med Teslaeffekten kommer milen att öka ;)
Det tror jag säkert, speciellt med tanke på gratis laddning :D
Jag tror jag bestämt mig (tror iaf) för finansiell och hoppas att restvärdet är lägre än marknadsvärdet då :)
Användarvisningsbild
Benke
Teslaägare
Inlägg: 17
Blev medlem: 28 jun 2017 21:47

Re: Va tycker ni om denna offert?

Inlägg av Benke »

Allt som kan mjukvarubeställas, hade jag tagit senare.

Själv skulle jag sätta ett garanterat värde efter leasingtidens slut. Tre till fyra år, är lång tid. Jag trodde åtminstone för ett år sedan, när jag köpte, att fler billeverantörer skulle vara på banan idag...men ingenting har ju hänt, i stort sett. Om två-tre år kanske marknaden ser helt annorlunda ut. En Model S har ganska många på nacken om tre år.....
Användarvisningsbild
Anders SE
Teslaägare
Inlägg: 113
Blev medlem: 09 aug 2016 01:34

Re: Va tycker ni om denna offert?

Inlägg av Anders SE »

Jag hade nog valt till premiumpaketet och tagit bort AP, den går ju att köpa till i efterhand om och när den blir bättre. Eller både AP och premium och lagt den på 48 månader, jag resonerade som så att tar du 48 månader så kan du om du vill byta bil om kanske 2 år och ev ny köpare kan leasa vidare den med 2 års restvärdesgaranti.
Tesla Model S 75D 2016
Köp en ny Tesla få 9000kr och grattis SuC http://---
Om det är någon som inte kör Tesla som vill provköra i Uddevalla området, skicka ett pm så löser vi det:)
Användarvisningsbild
improwise
Teslaägare
Inlägg: 630
Blev medlem: 05 aug 2015 13:26

Re: Va tycker ni om denna offert?

Inlägg av improwise »

Anders SE skrev:
Jag hade nog valt till premiumpaketet och tagit bort AP, den går ju att köpa till i efterhand om och när den blir bättre. Eller både AP och premium och lagt den på 48 månader, jag resonerade som så att tar du 48 månader så kan du om du vill byta bil om kanske 2 år och ev ny köpare kan leasa vidare den med 2 års restvärdesgaranti.
Rätt smart tänkt måste jag säga, och då slipper man dessutom momsproblematiken som uppstår ifall man köper ut den i förtaget (och inte driver taxirörelse eller liknande).
Användarvisningsbild
Jensa
Teslaägare
Inlägg: 817
Blev medlem: 01 apr 2016 16:26

Re: Va tycker ni om denna offert?

Inlägg av Jensa »

Tycker verkligen du ska välja finansiell leasing, speciellt nu när restvärdesgarantin har kommit tillbaka. Försäkring och serviceavtal får du ju också med i en finansiell leasing genom Sixt. Räkna på att du kommer att köra mer i en Tesla, det bara blir så :D

Säg att kostnaden blir 11.000 kr/mån inkl halv moms. Med privat inbetalning till ditt bolag blir kostnaden kvar för bolaget 6.050 kr.

Dvs. 4.950 kr privat och 6.050 kr på företaget. Tycker det låter helt ok! Tänk på att du sparar minst 1.500 kr på drivmedel varje månad också!
2016 Model S 75
Användarvisningsbild
oscfor
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 02 maj 2017 13:17

Re: Va tycker ni om denna offert?

Inlägg av oscfor »

Förstår inte varför man vill välja Sixt. Via DNB är ju räntan 0,25%. 2% högre ränta hos någon annan gör ju ca 1500:- per månad i högre kostnad.
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Användarvisningsbild
Jensa
Teslaägare
Inlägg: 817
Blev medlem: 01 apr 2016 16:26

Re: Va tycker ni om denna offert?

Inlägg av Jensa »

Med tanke på förmånsvärdet kan det ju vara bra att uppgradera till AP senare. Då får du betydligt lägre förmånsvärde och lägre leasingavgift. Vill du senare uppgradera kan du göra det när som helst! och höja förmånsvärdet då. Ser att 9000 rabatt inte är med i offerten. Tala om för Sixt att lägga in en referral kod så du får rabatten och inte minst fri supercharging!
2016 Model S 75
Användarvisningsbild
improwise
Teslaägare
Inlägg: 630
Blev medlem: 05 aug 2015 13:26

Re: Va tycker ni om denna offert?

Inlägg av improwise »

Jensa skrev:
Med tanke på förmånsvärdet kan det ju vara bra att uppgradera till AP senare. Då får du betydligt lägre förmånsvärde och lägre leasingavgift. Vill du senare uppgradera kan du göra det när som helst! och höja förmånsvärdet då. Ser att 9000 rabatt inte är med i offerten. Tala om för Sixt att lägga in en referral kod så du får rabatten och inte minst fri supercharging!
Man får väl samma förmånsvärde, eller tom högre nu när jag tänker efter, så vida man inte "glömmer" att rapportera det till Skatteverket så klart?
Skriv svar