8 SC på Arlanda

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Inlägg: 1871
Blev medlem: 02 okt 2015 17:52
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: 8 SC på Arlanda

Inlägg av bjelkeman »

ovelundkvist skrev:
Sant, men Tesla-representantens kommentar var att Väsby, eller Sollentuna som han kallade den, ligger för nära Stockholm.
Det verkar lite ologiskt när man börjar bygga laddare i städer, att man ska ta bort laddare som man byggt redan. Men... :roll:
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4835
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: 8 SC på Arlanda

Inlägg av chaffis75 »

bjelkeman skrev:
ovelundkvist skrev:
Sant, men Tesla-representantens kommentar var att Väsby, eller Sollentuna som han kallade den, ligger för nära Stockholm.
Det verkar lite ologiskt när man börjar bygga laddare i städer, att man ska ta bort laddare som man byggt redan. Men... :roll:
Håller med men en anledning till att ta bort en SUC skulle kunna vara att man inte kan expandera mer där och då kanske man hellre flyttar den till en ny plats. En annan skulle kunna vara att man helt enkelt inte får använda utrymmet längre för jag tror ju inte Tesla äger marken.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: 8 SC på Arlanda

Inlägg av LarsL »

Det är ju dåligt image både för Tesla och närliggande restauranger och affärer att ett ställe blir ett Taxi-fik. Så jag kan mycket väl förstå om de vill stänga ner så att Taxi verkligen försvinner från platsen.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: 8 SC på Arlanda

Inlägg av Bjelke »

Det är typ ett år tills model 3 kan tänkas börja svämma över gatorna så jag har svårt att se att dom skulle börja plocka bort
laddare som ligger skapligt centralt i en miljonstad med sjukt mkt turister stundtals osv, alla kommer inte att kunna ladda
hemma och dom nya mindre laddarna vet jag inte i vilken takt dom kommer att hinna byggas ut...
Men att flytta dom är ju ett alternativ, men kan inte riktigt se nyttan med det...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
joel80
elbilist
Inlägg: 3060
Blev medlem: 04 aug 2015 00:04
Ort: Gävle

Re: 8 SC på Arlanda

Inlägg av joel80 »

Remuz skrev:
Arbetet borde vara den största investeringen så att plocka bort en suc verkar mycket dumt.
Borde inte fasta kostnaderna för elnät bli större rätt snabbt ändå? Det är nog inga små månadskostnaden när man har minst 4x150kw.
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Användarvisningsbild
EnTraktor
Teslaägare
Inlägg: 2076
Blev medlem: 18 mar 2015 21:12
Ort: Tyresö
Referralkod: ts.la/mikael25

Re: 8 SC på Arlanda

Inlägg av EnTraktor »

Jag var precis på Arlanda. Laddarna står på en yta i anslutning till Taxi remoten där även andra laddare finns, t.ex. Vattenfall. Såg inga skyltar som begränsar infart för "vanliga" bilar.

10 stolpar

Bild
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
Användarvisningsbild
bjornlilja
Teslaägare
Inlägg: 159
Blev medlem: 30 maj 2017 09:37
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: 8 SC på Arlanda

Inlägg av bjornlilja »

Vi var helt ensamma en bra stund i Väsby idag, trodde nästan de öppnat Arlanda, men så var det tydligen inte.
Skriv svar