8 SC på Arlanda

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Re: 8 SC på Arlanda

Inläggav Teslaägare Bjelke » 14 sep 2017 06:24

Jag har skjutsat folk till/från Arlanda och även många jag känner gör lika, bor man en bit bort så är det bil som gäller typ
(inte så gott om tunnelbanor/lokalbussar var tionde minut/pendeltåg här och Taxi blir ju ganska dyrt) och
långt ifrån alla vill ta sin egen bil om det är typ 25 mil att åka (speciellt när man kommer hem efter en lång resa med flyg,
dessutom mitt i natten), och parkeringarna kring Arlanda är det inte alla som litar på (jag tex)...
Jag har faktiskt sagt nej några ggr att skjutsa folk med Teslan dit just pgav av bristen på laddare...

Men självklart har du rätt i att Taxi lär ha allra störst nytta av laddarna... Och att kommer man norrifrån så kommer ju Uppsala funka bra oxo :)
Även jag har en refferallänk och den är http://ts.la/mikael1178
Använd denna och få 9000kr i rabatt, fri Supercharging och en mini-SuC! :)
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Inläggav Teslaägare dstr » 14 sep 2017 06:55

Bjelke skrev:Jag har skjutsat folk till/från Arlanda och även många jag känner gör lika, bor man en bit bort så är det bil som gäller typ
(inte så gott om tunnelbanor/lokalbussar var tionde minut/pendeltåg här och Taxi blir ju ganska dyrt) och
långt ifrån alla vill ta sin egen bil om det är typ 25 mil att åka (speciellt när man kommer hem efter en lång resa med flyg,
dessutom mitt i natten), och parkeringarna kring Arlanda är det inte alla som litar på (jag tex)...
Jag har faktiskt sagt nej några ggr att skjutsa folk med Teslan dit just pgav av bristen på laddare...

Men självklart har du rätt i att Taxi lär ha allra störst nytta av laddarna... Och att kommer man norrifrån så kommer ju Uppsala funka bra oxo :)

Även om man bor nära Arlanda så är kollektivt ett uselt alternativ. För mig tar det nästan 1h och kostar 150:- enkel resa. Med teslan är det 3 mil och tar 19 minuter. Man får intrycket av att dom vill att man tar bilen eftersom det är billigare med fossilbil.
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare

Inläggav Teslaägare pegs » 14 sep 2017 21:04

Dom är ju inte med på kartan över superchargers, så man kanske kan gissa att det rör sig om taxi-laddare.
Kan förstå att taxi är ett segment med kunder som Tesla vill satsa lite på.
Dels borde Tesla vara en attraktiv bil för taxi-bolag, dels är dom väl som rullande show-room.

Personligen kunde jag inte bry mig mindre om det är en taxi-chaufför, it-konsult eller dammsugarförsäljare som parkerar bredvid när jag laddar, så länge dom visar hänsyn och inte har något emot lite Tesla-skvaller.
S85
Användarvisningsbild
pegs
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Tjell » 14 sep 2017 23:12

Det är ytterst sällan jag tar bilen till ARN, det blir flyg eller tåg annars, och det är nästan alltid för att jobba där då. Det skulle sitta fint med SuC för mig då!

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!
Användarvisningsbild
Tjell
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Verdi » 15 sep 2017 07:38

De borde sätta upå ett gäng på Centralen också.
Model S 75D Midnight Silver, Soltak, Köldpaket, AP2, ljusbruna premiumsäten http://ts.la/mrten7828
Användarvisningsbild
Verdi
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Smutt » 15 sep 2017 07:42

Tycker det är underbart att vi har ett problem med köer i Sollentuna pga Taxi då tar Tesla i med släggan o löser det Arlanda och Strängnäs problemet löst så smutt!
Grå S60 väntar på M3 med present
Användarvisningsbild
Smutt
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Bjelke » 15 sep 2017 09:07

Smutt skrev:Tycker det är underbart att vi har ett problem med köer i Sollentuna pga Taxi...

:lol: ja så kan man ju oxo se på det, det gäller att se positivt på allt :)
(nästan så det är läge för en ny bild av Herr X, typ som den om min syn på hur man får bättre passform på huven :lol: )
Även jag har en refferallänk och den är http://ts.la/mikael1178
Använd denna och få 9000kr i rabatt, fri Supercharging och en mini-SuC! :)
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Inläggav Teslaägare janni » 15 sep 2017 09:50

Bra att det äntligen blir fler alternativ för Taxibilarna, om den endast är för Taxi antar jag att de varit med och finansierat.

Pratat med en del Taxiförare när man varit vid Väsby och laddat och de har länge velat ha upp fler laddare och varit beredda att betala för det.
Skulle behövas nån plats i stan med, typ Årsta. Gissar att markkostnaden är ett problem, men det skulle minska tomkörningarna till Väsby.
Användarvisningsbild
janni
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Gustafsson » 15 sep 2017 09:57

janni skrev:Bra att det äntligen blir fler alternativ för Taxibilarna, om den endast är för Taxi antar jag att de varit med och finansierat.

Pratat med en del Taxiförare när man varit vid Väsby och laddat och de har länge velat ha upp fler laddare och varit beredda att betala för det.
Skulle behövas nån plats i stan med, typ Årsta. Gissar att markkostnaden är ett problem, men det skulle minska tomkörningarna till Väsby.

Alla Teslaägare inklusive taxi är väl redan med och finansierar SuC ? Jag tycker det är kanon om det blir lättare att få plats på infra city (inte varit problem för mig hittills dock). På sikt försvinner ju fri SuC och då bidrar alla med elkostnaden, vilket borde vara den lilla kostnaden i sammanhanget. Svårt att få lönsamhet på kort sikt i enbart elförsäljning.
Skulle dock vara intressant att veta diskussionerna och villkoren bakom denna satsning.
Blå Tesla S 70D-15|Svarta sköna textilsäten|AP1|Premiumpaket|Varm ratt
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Svenssons » 15 sep 2017 11:43

Vad hände med Arlanda-delen på dagens nyhet? Bild och text försvann... Är de kanske inte till för allmänheten?
Tesla Model X Signature #588 VIN S01051 Signature Red med drag och kyla samt ljust koskinn och svart på övrig interiör och fälgar. Started to move away from ICE-age!
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

FöregåendeNästa

Återgå till Model S