Kanske dags för en (till) model S? Status på AP2?
Moderator: Redaktion
Re: Kanske dags för en (till) model S? Status på AP2?
Har kört mer med den nu. Funkar tom på småvägar. Om detta är Ap2 normalt så säger jag att den är snäppet bättre än ap1 nu. Känner mig dock lite tjurig över att min inte funkat så i de 3mån jag haft bilen nu. Har tom börjar kolla på att nedgradera till ap1 för den var så kass.
P85D svart/svart med gratis SuC
Re: Kanske dags för en (till) model S? Status på AP2?
Förstår det. Förstår också hur våra uppfattningar skiljt sig åt så mycket. Den är verkligen bättre!
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Re: Kanske dags för en (till) model S? Status på AP2?
Det var ju intressant. Vad menar du med att den funkar på småvägar? Den minsta vägen som jag får den att fungera någorlunda på är rv 44. Förutsatt att den inte ping-pongar förstås. Det kan den göra lite var som helst numera. Små 70-vägar (om du menar det) fungerar aldrig mer än max 50m. Sen kör den över till andra sidan eller mot diket.
Jag borde kanske också låta SC kolla på min AP.
Jag borde kanske också låta SC kolla på min AP.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Kanske dags för en (till) model S? Status på AP2?
Jag testkörde infra - Sumpan (ingen ap utanför motorvägen). Sedan körde jag Högdalen - Farsta på fagersjövägen helt med ap
P85D svart/svart med gratis SuC
Re: Kanske dags för en (till) model S? Status på AP2?
Whaaat? Eftersom jag inte är hemma i området kollade jag i google maps. Du menar att du kunde aktivera AP på fagersjövägen? Hur är detta möjligt? Är du säker? Den har ju inte ens vägmarkeringar. Och även om den hade haft det hade min bil aldrig någonsin klarat att köra en enda meter på den lilla vägen. Jag kör dagligen på en väg som är större och som har fina vita linjer, nymålade dessutom. Det är totalt omöjligt att ens fundera på att köra med AP där. Bortsett från att det oftast inte ens går att aktivera den.Remuz skrev:Jag testkörde infra - Sumpan (ingen ap utanför motorvägen). Sedan körde jag Högdalen - Farsta på fagersjövägen helt med ap
https://goo.gl/maps/YQNgfXVdg7U2
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Kanske dags för en (till) model S? Status på AP2?
Den vägen kan jag garantera att min skulle klara. Visst, den är bred så den skulle vara lite orolig över att inte känna linjerna samtidigt, men klara det skulle den. Dock inte ett möte, så klart...
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Re: Kanske dags för en (till) model S? Status på AP2?
Jag sällar mig till dem som tycker det går bra att aktivera AP2 på nästan alla vägar så länge de har kantlinjer. När den väl är aktiverad så räcker det dessutom med en kantlinje. Sedan kan den så klart styra fel i knepiga situationer men jag kan oftast förutse dem och blir sällan överraskad. Det jag upplever som obehagligt däremot är när den tvärnitar inför inbillade hinder.
Re: Kanske dags för en (till) model S? Status på AP2?
Sedan 2 uppdateringar tillbaka är jag nöjd med hur bilen kör på små krokiga vägar. Men det kan alltid bli bättre såklart. Inte varit med om några panikbromsningar sedan någon månad heller.
Ska spela in en film om jag hinner när den kör med AP2 på vad jag anser är en riktigt klurig väg.
Det den fortfarande gör fel på är Starka 90 gradiga svängar då den kan krypa ut i fel fil samt på krönen av en backe där den plötsligt får för sig att åka väldigt nära vägkanten. Det är även då jag är som mest beredd på att ingripa.
Ska spela in en film om jag hinner när den kör med AP2 på vad jag anser är en riktigt klurig väg.
Det den fortfarande gör fel på är Starka 90 gradiga svängar då den kan krypa ut i fel fil samt på krönen av en backe där den plötsligt får för sig att åka väldigt nära vägkanten. Det är även då jag är som mest beredd på att ingripa.
Mvh
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
Re: Kanske dags för en (till) model S? Status på AP2?
Ber om ursäkt, vägen mellan Högdalen och Farsta heter magelugnsvägen och går genom fagersjö.
P85D svart/svart med gratis SuC
Re: Kanske dags för en (till) model S? Status på AP2?
Jag tror allt mer att det är nåt fel på min AP. Jag upplever ingen som helst förbättring framför allt av förmågan att hitta vägen. Det går avsevärt sämre än tidigare och det verkar bli sämre med varje ny release som kommer. Vägen som jag länkade till i mitt förra inlägg klarade bilen att köra på någorlunda fram till version 17.17.4. Med mötande bilar och allt. Därefter har det aldrig fungerat mer. Med senaste mjukvaran känns det som att den får allt oftare problem till och med på stora vägar. Det blir mycket jojo och ping pong även där det funkade felfritt fram tills förra uppdateringen.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Kanske dags för en (till) model S? Status på AP2?
Mati, sök SC, min är sån också, men inte på min lånebil jag har nu, där är den grym
P85D svart/svart med gratis SuC
- SolnaGnagarn
- Teslaägare
- Inlägg: 507
- Blev medlem: 28 dec 2016 05:10
- Ort: Solna
Re: Kanske dags för en (till) model S? Status på AP2?
Lånebil igen?Remuz skrev:Mati, sök SC, min är sån också, men inte på min lånebil jag har nu, där är den grym
Model XP90DL
Re: Kanske dags för en (till) model S? Status på AP2?
Okej, ja den är större. Men den saknar ju fortfarande oftast linjer på höger sidan. Min bil hade nog klarat den delvis, men bara där det finns linjer på bägge sidor.Remuz skrev:Ber om ursäkt, vägen mellan Högdalen och Farsta heter magelugnsvägen och går genom fagersjö.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Kanske dags för en (till) model S? Status på AP2?
Jo, stammis på SC. Men efter detta besök är det bara stolarna kvar att fixa. På plussidan är ju Att man får testa massa andra teslor. Än så länge inga fossila lånebilar.SolnaGnagarn skrev:Lånebil igen?Remuz skrev:Mati, sök SC, min är sån också, men inte på min lånebil jag har nu, där är den grym
Model XP90DL
P85D svart/svart med gratis SuC
Re: Kanske dags för en (till) model S? Status på AP2?
Ja, det får bli så. SC håller ändå på och felsöker (på distans) eftersom de främre parkeringssensorerna lägger av titt som tätt. Hittils påstår de att det inte är fel på dem, men bevisligen är det fel, eftersom de ofta inte indikerar när man kör emot en vägg. Det blir väl ett besök på SC framöver. Igen.Remuz skrev:Mati, sök SC, min är sån också, men inte på min lånebil jag har nu, där är den grym
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14