Kanske dags för en (till) model S? Status på AP2?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
oscfor
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 02 maj 2017 13:17

Re: Kanske dags för en (till) model S? Status på AP2?

Inlägg av oscfor »

Den vägen kan jag garantera att min skulle klara. Visst, den är bred så den skulle vara lite orolig över att inte känna linjerna samtidigt, men klara det skulle den. Dock inte ett möte, så klart...
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Användarvisningsbild
Lucidor
Teslaägare
Inlägg: 315
Blev medlem: 07 feb 2015 10:20
Ort: Solna

Re: Kanske dags för en (till) model S? Status på AP2?

Inlägg av Lucidor »

Jag sällar mig till dem som tycker det går bra att aktivera AP2 på nästan alla vägar så länge de har kantlinjer. När den väl är aktiverad så räcker det dessutom med en kantlinje. Sedan kan den så klart styra fel i knepiga situationer men jag kan oftast förutse dem och blir sällan överraskad. Det jag upplever som obehagligt däremot är när den tvärnitar inför inbillade hinder.
Användarvisningsbild
deffe
Teslaägare
Inlägg: 526
Blev medlem: 12 aug 2015 22:33
Ort: Södermanland
Kontakt:

Re: Kanske dags för en (till) model S? Status på AP2?

Inlägg av deffe »

Sedan 2 uppdateringar tillbaka är jag nöjd med hur bilen kör på små krokiga vägar. Men det kan alltid bli bättre såklart. Inte varit med om några panikbromsningar sedan någon månad heller.

Ska spela in en film om jag hinner när den kör med AP2 på vad jag anser är en riktigt klurig väg.

Det den fortfarande gör fel på är Starka 90 gradiga svängar då den kan krypa ut i fel fil samt på krönen av en backe där den plötsligt får för sig att åka väldigt nära vägkanten. Det är även då jag är som mest beredd på att ingripa.
Mvh
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Kanske dags för en (till) model S? Status på AP2?

Inlägg av Remuz »

Ber om ursäkt, vägen mellan Högdalen och Farsta heter magelugnsvägen och går genom fagersjö.
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Kanske dags för en (till) model S? Status på AP2?

Inlägg av mati »

Jag tror allt mer att det är nåt fel på min AP. Jag upplever ingen som helst förbättring framför allt av förmågan att hitta vägen. Det går avsevärt sämre än tidigare och det verkar bli sämre med varje ny release som kommer. Vägen som jag länkade till i mitt förra inlägg klarade bilen att köra på någorlunda fram till version 17.17.4. Med mötande bilar och allt. Därefter har det aldrig fungerat mer. Med senaste mjukvaran känns det som att den får allt oftare problem till och med på stora vägar. Det blir mycket jojo och ping pong även där det funkade felfritt fram tills förra uppdateringen.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Kanske dags för en (till) model S? Status på AP2?

Inlägg av Remuz »

Mati, sök SC, min är sån också, men inte på min lånebil jag har nu, där är den grym
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
SolnaGnagarn
Teslaägare
Inlägg: 507
Blev medlem: 28 dec 2016 05:10
Ort: Solna

Re: Kanske dags för en (till) model S? Status på AP2?

Inlägg av SolnaGnagarn »

Remuz skrev:
Mati, sök SC, min är sån också, men inte på min lånebil jag har nu, där är den grym
Lånebil igen?


Model XP90DL
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Kanske dags för en (till) model S? Status på AP2?

Inlägg av mati »

Remuz skrev:
Ber om ursäkt, vägen mellan Högdalen och Farsta heter magelugnsvägen och går genom fagersjö.
Okej, ja den är större. Men den saknar ju fortfarande oftast linjer på höger sidan. Min bil hade nog klarat den delvis, men bara där det finns linjer på bägge sidor.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Kanske dags för en (till) model S? Status på AP2?

Inlägg av Remuz »

SolnaGnagarn skrev:
Remuz skrev:
Mati, sök SC, min är sån också, men inte på min lånebil jag har nu, där är den grym
Lånebil igen?


Model XP90DL
Jo, stammis på SC. Men efter detta besök är det bara stolarna kvar att fixa. På plussidan är ju Att man får testa massa andra teslor. Än så länge inga fossila lånebilar.
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Kanske dags för en (till) model S? Status på AP2?

Inlägg av mati »

Remuz skrev:
Mati, sök SC, min är sån också, men inte på min lånebil jag har nu, där är den grym
Ja, det får bli så. SC håller ändå på och felsöker (på distans) eftersom de främre parkeringssensorerna lägger av titt som tätt. Hittils påstår de att det inte är fel på dem, men bevisligen är det fel, eftersom de ofta inte indikerar när man kör emot en vägg. Det blir väl ett besök på SC framöver. Igen.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Skriv svar