6 sätes modell info, för er som funderar

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

NinjaNiklas

6 sätes modell info, för er som funderar

Inlägg av NinjaNiklas »

Vi har en 6 sätes å två barn.
Idag drog vi in i bilen 2 barn 3 vuxna, en bärbag(golf) en vagnbag(golf) en barnvagn med liggdel(emmaljunga nxt90) å vi satt som kungar å drottningar. Glöm inte en ganska så stor ihopfälld vagn till vagnbagen. Samt tbh å väskor etc.

Ett av sätena på bakre var fällt.

Tilläggas bör göras att vi hade bärbagen mellan sätena i mittraden lutandes mot framkonsolen.

Jag skriver detta mest för er som är oroliga att det i te får plats saker i en 6sätes. (Har ej 6 sätes med konsol på mittraden)
Senast redigerad av NinjaNiklas, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: 6 säten å för er som funtar

Inlägg av HelectriC »

Möjligt jag inte hängt med i språkutvecklingen, men vad betyder titeln på tråden? Jag förstår inte :?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Inlägg: 2793
Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
Ort: Mälardalen
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Re: 6 säten å för er som funtar

Inlägg av NEO »

HelectriC skrev:
Möjligt jag inte hängt med i språkutvecklingen, men vad betyder titeln på tråden? Jag förstår inte :?
Bergensere ...

"6 säters model x och för er som funderar på att köpa en"
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: 6 säten å för er som funtar

Inlägg av HelectriC »

MDurante skrev:
HelectriC skrev:
Möjligt jag inte hängt med i språkutvecklingen, men vad betyder titeln på tråden? Jag förstår inte :?
Bergensere ...

"6 säters model x och för er som funderar på att köpa en"
har inte hört ”funtar” förr. Har väl bott för länge utanför Sverige antar jag :(
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: 6 säten å för er som funtar

Inlägg av Teslaspolen »

Funtar måste vara dialektalt. Har aldrig hört det förut. "Funtad" finns, med det betyder ungefär "korkad"...
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: 6 säten å för er som funtar

Inlägg av bylund »

Teslaspolen skrev:
Funtar måste vara dialektalt. Har aldrig hört det förut. "Funtad" finns, med det betyder ungefär "korkad"...
Nja, det betyder väl snarare skapad, beskaffad, konstruerad, så om någon är korkad eller galen kan man ifrågasätta hur den är funtad.

Att funta något betyder (eller betydde snarare) att skapa något, och lever väl bara kvar i uttrycket om personers psykologiska egenskaper.

Då funta börjar bli ledigt kan man med andra ord introducera det som slang för att fundera.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
NinjaNiklas

Re: 6 säten å för er som funtar

Inlägg av NinjaNiklas »

Funtar... funderar? :)

Sen kan man ju undra hur ngn e funtad, men det e ju en annan sak.
NinjaNiklas

Re: 6 sätes modell info, för er som funderar

Inlägg av NinjaNiklas »

Ändrade trådens header :)
Skriv svar