Köpa X, referrals

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
aandesh
Teslaägare
Inlägg: 25
Blev medlem: 05 okt 2017 09:11

Köpa X, referrals

Inlägg av aandesh »

Hallå!
Är ny här och kommer lägga en beställning på en X snart och undrar om någon vill ge sin referral så jag får ta del av rabatt och unlimited supercharge!?

Har ni några favoriter kring extrautrustning? Eller bara allmänna tips till en nybörjare i ev världen.
X100D
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Köpa X, referrals

Inlägg av Teslaspolen »

Du får gärna använda våran; har aldrig skyltat med den tidigare, men, någon gång kanske man kan få dela med sig av den? :) http://---

Vad det något speciellt du funderade på över tilläggen? Kan rekommendera att avstå från autopilot om du inte bor i någon storstad där det ofta är köbildningar. Här i Dalarna t.ex är den väldigt onödig till exempel; sedan kan man ju aktivera den i efterhand.

Batteristorlek väljer du efter hur ofta du behöver åka med max räckvidd; är det bara någon enstaka gång du behöver lång räckvidd kanske en lägre batterikapacitet + Supercharger kan fylla in behovet för dig.

Premiumpaketet väljer man om ekonomin tillåter, trevligt att ha. Känns även lite extra bra med HEPA/Bioweapon defence filtret när man åker där det rör sig många fossilbilar; all lukt är som bortblåst!

Skulle även valt 19" hjulen alla gånger. Snyggare, billigare och mer praktiska. Finns vissa som hävdar att 20" är snyggare, men det håller jag personligen inte med om. ;)
Senast redigerad av Teslaspolen, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
Kulingen
Teslaägare
Inlägg: 2184
Blev medlem: 15 jul 2017 22:15
Ort: Västervik

Re: Köpa X, referrals

Inlägg av Kulingen »

aandesh skrev:
Hallå!
Är ny här och kommer lägga en beställning på en X snart och undrar om någon vill ge sin referral så jag får ta del av rabatt och unlimited supercharge!?

Har ni några favoriter kring extrautrustning? Eller bara allmänna tips till en nybörjare i ev världen.
Ta min också :shock:
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn
http://---
Användarvisningsbild
Beigler
Teslaägare
Inlägg: 409
Blev medlem: 09 jul 2016 00:30
Ort: Stocksund

Re: Köpa X, referrals

Inlägg av Beigler »

Instämmer med föregående. Har inte skyltat tidigare och fiskat. Jag har redan en referral som jag fick efter att ha köpt en bil till själv. Nästa referral ger förtur till solceller som jag inte kommer kunna nyttja då mitt hus ligger i ett bevarandeområde med helt andra utseenden än nuvarande tillgängliga solar roofs. Så du får gärna den förturen av mig om du är intresserad och använder min länk. Har jobbat hårt på lexuskörande grannar men ännu inte lyckats få någon att tippa över. *hehe* Hoppas dock snart på att ha fått en av dem att inse fördelarna och då kanske ett par fälgar är inom räckhåll. :-)

Jag har en XP90DL om du vill testköra. Danderyd.

http://---
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Köpa X, referrals

Inlägg av Remuz »

Jag skulle välja premium, ap och tetilklädsel. Kod finns i signaturen (är bara en ref från fälgarna).
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
manks
Teslaägare
Inlägg: 103
Blev medlem: 10 dec 2016 22:06

Re: Köpa X, referrals

Inlägg av manks »

Just my 2 cents!

Ap tycker jag ÄR Tesla, så det hade jag absolut inte valt bort.

Sedan hade jag valt mellan dessa 2 säteskonfigurationer.
7sits går helt bort om man absolut inte behöver alla sittplatserna.

6sits för den luftiga känslan, samt gör 3 radens platser användbara.
5sits för att ha möjlighet att helt fälla andra raden.

Batteristorlek beror helt på körmönster, många klarar sig med minsta batteriet. Men en resande säljare bör nog välja det största.
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare
Inlägg: 3188
Blev medlem: 15 feb 2015 18:58
Ort: Enskede

Re: Köpa X, referrals

Inlägg av Leo »

ALLA 3000ägare har länkar så du kan få hur många du vill..

Köpte själv en lagerbil X. Hade jag specat själv hade det blivit svart tygklädsel. Håller enligt många bättre än skinn/låtsasskinn. Väljer du svart skinn så kolla hur du vill ha dekorlisterna då trä är standard. Vit inredning säger många är faktiskt är hållbart och snyggt men det blir dessutom väldigt "kliniskt" strikt inuti. Men ljust och fint men verkligen "knallvitt"

Blåmetallic då jag personligen gillar det. Inget premiumpaket då det i princip mest är bättre stereo som är något som de flesta värdesätter. Självöppnande dörrar är ju trevligt men öppnas de vid FEL tillfälle så kan det gå riktigt illa. Så många har ändå den funktionen avstängd. Kupefilter trevligt i skitiga storstäder med mycket SMOG men i Sverige så är det sällan ett stort problem.

Ville ha 6 sits för gott om plats och vi har två barn. Då går det dessutom i skidor mellan bakstolarna och barnen kan ta med varsin kompis. Dessutom riktigt sköna separata bakstolar. Annars hade jag valt 7-sits för 2:a handsvärdets skull och möjlighet att åka fler. Då går det dessutom att fälla ner alla stolar vilket INTE går på 6-sits. 5-sist hade jag hoppat över helt om jag inte absolut ville spara pengarna eller behövde det extra lastutrymmet som sista radens stolar tar.

AP skulle jag personligen väntat med om jag inte VERKLIGEN vill ha det och provkört så att jag tycker att det fungerar tillräckligt bra. Skulle hoppa det mest för ett lägre förmånsvärde.

Drag och luftfjädring är väl standard numera? Annars är det precis sådant jag skulle valt. Definitivt drag i alla fall.

Serviceavtal är det ingen större mening med.

Vinterdäck kan man enklast/smidigast köpa från Tesla även om de kostar några kronor extra. Personligen köpte jag 20" vinterdäck (istället för 19") så har jag 8 st likadana om jag råkar skrapa någon fälg.

Kör idag P85 med AP1 läder luftfjädring osv. Min nya blir en X100D som har premiumpaket, svart skinnstolar, 6 sits, AP osv.

Vill du använda min länk så är det även första gången jag skyltar med den så här är den. http://---
Nu: BMW i4 eDrive40 700mil, Seat Mii 800mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Inlägg: 2347
Blev medlem: 18 apr 2014 20:25
Ort: Söderköping
Kontakt:

Re: Köpa X, referrals

Inlägg av AGCF »

Jag beställde precis en X75D

Valde:
6 sits
Svart interiör
Kolfiberdekor
Blå lack
AP

Valde bort
Premium eftersom jag aldrig använt stolsvärmen bak och det andra kunde jag vara utan.
Full självkörningsförmåga eftersom det ändå inte finns än.

Min kod står i signaturen

Har en model S med 85 kWh batteri i dag men eftersom jag bara en gång på tre år utmyttjat hela batteriet så klarar jag mig med 75 tänker jag.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
Zoidberg
Teslaägare
Inlägg: 977
Blev medlem: 19 jul 2014 14:45
Ort: Frillesås

Re: Köpa X, referrals

Inlägg av Zoidberg »

AGCF skrev:
Jag beställde precis en X75D

Valde:
6 sits
Svart interiör
Kolfiberdekor
Blå lack
AP

Valde bort
Premium eftersom jag aldrig använt stolsvärmen bak och det andra kunde jag vara utan.
Full självkörningsförmåga eftersom det ändå inte finns än.

Min kod står i signaturen

Har en model S med 85 kWh batteri i dag men eftersom jag bara en gång på tre år utmyttjat hela batteriet så klarar jag mig med 75 tänker jag.
Jag beställde först en X75D
AP, 6 sits, Blå... ganska snikutrustad men fullt duglig.

Men så fann jag en röd X75D på teslas demo-sida.
AP, 6 sits, Röd, Premium, svarta lädersäten.
Dessutom 100k lägre i pris än vad jag beställt.
Så det fick bli en röd. Man kan alltid ta mellanskillnaden och wrapa, om man vill byta färg tänker jag.

Jag vill inte ha en referral... :P
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare
Inlägg: 1538
Blev medlem: 24 jan 2015 18:49

Re: Köpa X, referrals

Inlägg av Feddan »

manks skrev:
Just my 2 cents!

Ap tycker jag ÄR Tesla, så det hade jag absolut inte valt bort.

Sedan hade jag valt mellan dessa 2 säteskonfigurationer.
7sits går helt bort om man absolut inte behöver alla sittplatserna.

6sits för den luftiga känslan, samt gör 3 radens platser användbara.
5sits för att ha möjlighet att helt fälla andra raden.

Batteristorlek beror helt på körmönster, många klarar sig med minsta batteriet. Men en resande säljare bör nog välja det största.
Jag håller helt med men jag hade inte tagit en 5-sätes variant, då kan man lika gärna köra Model S tycker jag.
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare
Inlägg: 3188
Blev medlem: 15 feb 2015 18:58
Ort: Enskede

Re: Köpa X, referrals

Inlägg av Leo »

Funderar du på att använda dragkroken lite mer köp stort batteri!
Nu: BMW i4 eDrive40 700mil, Seat Mii 800mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Användarvisningsbild
Hyted
Teslaägare
Inlägg: 520
Blev medlem: 14 jan 2017 21:57
Ort: Mariestad

Re: Köpa X, referrals

Inlägg av Hyted »

Feddan skrev:
manks skrev:
Just my 2 cents!

Ap tycker jag ÄR Tesla, så det hade jag absolut inte valt bort.

Sedan hade jag valt mellan dessa 2 säteskonfigurationer.
7sits går helt bort om man absolut inte behöver alla sittplatserna.

6sits för den luftiga känslan, samt gör 3 radens platser användbara.
5sits för att ha möjlighet att helt fälla andra raden.

Batteristorlek beror helt på körmönster, många klarar sig med minsta batteriet. Men en resande säljare bör nog välja det största.
Jag håller helt med men jag hade inte tagit en 5-sätes variant, då kan man lika gärna köra Model S tycker jag.
En 5 sätes model X kan inte på något sätt liknas vid en model s tycker jag.

Man åker helt annorlunda i en model X mot en S.
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Köpa X, referrals

Inlägg av e5m1r »

Nu har jag en S men om jag skulle skaffa en X så är det AP som ligger högt upp liksom hela grejen med tesla
Total autonomi skulle jag skippa tills det fungerar
6 säten så får man mer utrymme längst bak
Blå är riktigt snygg på X
22 är klart snyggare men inte riktigt värda pengar med tanke på att man ger 20” + pengar beg marknaden är stor i Norge så det kan du alltid köpa i efterhand
Batteri...
X drar markant mer än S så om man ska hårddra det lite så motsvarar en X90 en S75 om man tänker räckvidd

Person vars länk du vill använda kontaktar du på PM

Edit:
Glömde säga X är sjukt dyr i förmån och att 9.000kr rabatt försvinner sista oktober
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Hyted
Teslaägare
Inlägg: 520
Blev medlem: 14 jan 2017 21:57
Ort: Mariestad

Re: Köpa X, referrals

Inlägg av Hyted »

aandesh skrev:
Hallå!
Är ny här och kommer lägga en beställning på en X snart och undrar om någon vill ge sin referral så jag får ta del av rabatt och unlimited supercharge!?

Har ni några favoriter kring extrautrustning? Eller bara allmänna tips till en nybörjare i ev världen.
Du har PMBild
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Köpa X, referrals

Inlägg av Bjelke »

Många som menar att AP är hela grejen med Tesla men för mig har det aldrig känts så, för mig är hela grejen =

Stora batterier = rejäl räckvidd, snygg som satan!, sanslös prestanda och enorma utrymmen.
Supercharger-laddarna kom lite senare men är nu oxo en av dom absolut största fördelarna med Tesla.

That's it, och det får man på alla varianter som finns att köpa av Tesla idag! :)

AP kan vara trevlig på "rätt" vägar men inget jag skulle betala för idag (speciellt inte förrens AP 2blivit mkt bättre än AP 1).

Summa summarium: du får en grym bil oavsett vilken du satsar på ;)

Övriga tips har redan nämnts så jag har eg inget annat att tillägga om det...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Köpa X, referrals

Inlägg av HelectriC »

Zoidberg skrev:
AGCF skrev:
Jag beställde precis en X75D

Valde:
6 sits
Svart interiör
Kolfiberdekor
Blå lack
AP

Valde bort
Premium eftersom jag aldrig använt stolsvärmen bak och det andra kunde jag vara utan.
Full självkörningsförmåga eftersom det ändå inte finns än.

Min kod står i signaturen

Har en model S med 85 kWh batteri i dag men eftersom jag bara en gång på tre år utmyttjat hela batteriet så klarar jag mig med 75 tänker jag.
Jag beställde först en X75D
AP, 6 sits, Blå... ganska snikutrustad men fullt duglig.

Men så fann jag en röd X75D på teslas demo-sida.
AP, 6 sits, Röd, Premium, svarta lädersäten.
Dessutom 100k lägre i pris än vad jag beställt.
Så det fick bli en röd. Man kan alltid ta mellanskillnaden och wrapa, om man vill byta färg tänker jag.

Jag vill inte ha en referral... :P
Jasså, ska du byta till X? När är det dags? Fasen, du byter ju Tesla lika ofta som vissa underkläder ;)
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6503
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna

Re: Köpa X, referrals

Inlägg av Tars »

HelectriC skrev:
Zoidberg skrev:
AGCF skrev:
Jag beställde precis en X75D

Valde:
6 sits
Svart interiör
Kolfiberdekor
Blå lack
AP

Valde bort
Premium eftersom jag aldrig använt stolsvärmen bak och det andra kunde jag vara utan.
Full självkörningsförmåga eftersom det ändå inte finns än.

Min kod står i signaturen

Har en model S med 85 kWh batteri i dag men eftersom jag bara en gång på tre år utmyttjat hela batteriet så klarar jag mig med 75 tänker jag.
Jag beställde först en X75D
AP, 6 sits, Blå... ganska snikutrustad men fullt duglig.

Men så fann jag en röd X75D på teslas demo-sida.
AP, 6 sits, Röd, Premium, svarta lädersäten.
Dessutom 100k lägre i pris än vad jag beställt.
Så det fick bli en röd. Man kan alltid ta mellanskillnaden och wrapa, om man vill byta färg tänker jag.

Jag vill inte ha en referral... :P
Jasså, ska du byta till X? När är det dags? Fasen, du byter ju Tesla lika ofta som vissa underkläder ;)
Trodde det va min slogan! Bild
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

http://---

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
Zoidberg
Teslaägare
Inlägg: 977
Blev medlem: 19 jul 2014 14:45
Ort: Frillesås

Re: Köpa X, referrals

Inlägg av Zoidberg »

dags att börja byta underkläder oftare? ;)
Förlåt. OT...
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare
Inlägg: 1538
Blev medlem: 24 jan 2015 18:49

Re: Köpa X, referrals

Inlägg av Feddan »

Zoidberg skrev:
dags att börja byta underkläder oftare? ;)
Förlåt. OT...
Vet inte hur mycket längre vi kommer On topic, trådstartaren har 10x fler länkar än hen behöver :lol:
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Användarvisningsbild
aandesh
Teslaägare
Inlägg: 25
Blev medlem: 05 okt 2017 09:11

Re: Köpa X, referrals

Inlägg av aandesh »

Vilket Community!
Stort tack för alla svar och tips.

Håller med när det kommer till AP'n, högsta nivån känns lite onödig just nu men att kunna slappna av lite extra i bilen känns som en bekvämlighet jag gärna har.

Jag gillar att de har slagit ihop Premium paketet med ljud/köldpaket osv, känns mer motiverat att välja den då, rattvärme på vintern kommer jag ha svårt att vara utan. Och Ljudet är något jag gärna har men hade nog valt bort om det var ett fristående paket.

Ang batteristorlek är jag kluven, hur är era upplevelser kring att ladda bilen på vägen eller när ni åker bort? Hur laddar ni hemma? Har ni extra strömstyrka tillvalt till bilen? Hur är distans ångesten som alla pratar om?

Uppskattar verkligen alla era svar, Kul att vara här och hoppas att få vara en Tesla ägare snart!
X100D
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Köpa X, referrals

Inlägg av e5m1r »

aandesh skrev:
Vilket Community!
Stort tack för alla svar och tips.

Håller med när det kommer till AP'n, högsta nivån känns lite onödig just nu men att kunna slappna av lite extra i bilen känns som en bekvämlighet jag gärna har.

Jag gillar att de har slagit ihop Premium paketet med ljud/köldpaket osv, känns mer motiverat att välja den då, rattvärme på vintern kommer jag ha svårt att vara utan. Och Ljudet är något jag gärna har men hade nog valt bort om det var ett fristående paket.

Ang batteristorlek är jag kluven, hur är era upplevelser kring att ladda bilen på vägen eller när ni åker bort? Hur laddar ni hemma? Har ni extra strömstyrka tillvalt till bilen? Hur är distans ångesten som alla pratar om?

Uppskattar verkligen alla era svar, Kul att vara här och hoppas att få vara en Tesla ägare snart!
Husvagnssemester faller nog bort med 75
Annars är det nog lugnt
Du behöver stanna lite längre vid varje supercharger än med 100 sen finns det säkert nån sträcka där det inte finns supercharger längst vägen och man åker tur retur ( om jag hade x75 idag så skulle jag inte kunna köra värnamo göteborg t/r utan att ladda nånstans) detta kommer dock vara mindre problem då fler superchargers byggs hela tiden
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Köpa X, referrals

Inlägg av Bjelke »

Med exakt samma argument skulle jag valt premium.
Ladda på resor blir oftast med Supercharger vilket funkar sanslöst bra! :) och ganska ofta på publika stolpar (typ 2) vilket oxo funkar bra om man stannar en stund :)
Hemma kör jag med Teslas egna Wall charger som dessutom är mycket prisvärd, kör då mest på typ 8 Ampere...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Hyted
Teslaägare
Inlägg: 520
Blev medlem: 14 jan 2017 21:57
Ort: Mariestad

Re: Köpa X, referrals

Inlägg av Hyted »

Batteristorleken beror på var du bor och hur ditt körmönster normalt ser ut.

Hemma laddar du klart smidigast med Teslas wallconnector.

Jag brukar själv alltid stoppa i kabeln varje natt oavsett hur mycket jag har kvar och sedan laddar den med start vid midnatt upp till 70%.

Det klarar jag mig på nästan alltid.

Ska jag lite längre eller känner mig tveksam ökar jag bara till 80 eller 90%.

Någon ångest har jag hittills inte känt av!

Beställer du en ny bil nu så får du uppgraderade laddaren som klarar 16,5kw som mest.
Användarvisningsbild
Jensa
Teslaägare
Inlägg: 817
Blev medlem: 01 apr 2016 16:26

Re: Köpa X, referrals

Inlägg av Jensa »

Kul att du är på gång att beställa en Tesla! 8-) du kommer inte ångra ditt val men tänk noga igenom dina behov och hur ditt körmönster ser ut. Vore intressant att veta varför du väljer en X framför S? :)

Ett tips för att välja referral, alla Teslaägare har en länk och de flesta här på forumet har länken i sin signatur (i dator eller padda syns signaturen) Lycka till! :P
Senast redigerad av Jensa, redigerad totalt 1 gånger.
2016 Model S 75
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare
Inlägg: 3188
Blev medlem: 15 feb 2015 18:58
Ort: Enskede

Re: Köpa X, referrals

Inlägg av Leo »

Har nu kört elbil i 4år och Tesla i 2,5år.
Hemmavid är batteristorlek i princip irrelevant på Tesla. Alla storlekar funkar i vardagen för de allra flesta.

På långresor om man kör längs SuC-vägar spelar batteristorleken nästan ingen roll heller då man kan välja någon minuts längre laddning med mindre batteri. För att kunna "hoppa över" en SuC måste du i princip upp på 100 batteri oavsett S eller X.

Så fort du lämnar dessa stråk blir batteristorleken allt viktigare!

Visst det byggs andra laddnätverk MEN där kan man nästan alltid bara snabbladda med EN bil åt gången.

Finns nog många påskfirare som kallt RÄKNAR med att enkelt/snabbt kunna snabbladda på ett sånt ställe på väg till fjälls.

Kommer att bli sjukt mycket gnäll/knorr i bilen om man kommer till ett sånt ställe med 3st Tesla före som alla ska ladda minst 45min... vid de begränsade gasmackarna i Stockholm blev det tom slagsmål för 8år sen då det var många i kö....

Så för mig är räckvidd viktigast. Det man TROR kommer bli några minuter extra vid andra laddare än SuC kan fort bli timmar. Eller ännu värre den kan ju vara trasig också, eller vägra starta. Inte allt för ovanligt tyvärr enligt min erfarenhet. Men det blir allt bättre!

Pratar vi släp, takbox, snöslask så kan man bli förvånad av den ökande förbrukningen som det gör.
Senast redigerad av Leo, redigerad totalt 1 gånger.
Nu: BMW i4 eDrive40 700mil, Seat Mii 800mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Skriv svar