Försäkring och serviceplan

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

vigge50
Inlägg: 7461
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Försäkring och serviceplan

Inlägg av vigge50 »

mgorgis skrev:
Vad finns det för serviceplan att välja på? Jag trodde att man gör service/genomgång en gång per år och betalar för varje sån .

Är det någon sorts rabatterat förköp? Man måste väl göra service för att kunna behålla garantier på bilen?
Här är deras service planer, blir lite billigare ifall du köper det på en gång istället för varje besök för sig.

https://www.tesla.com/sv_SE/support/maintenance-plans
Användarvisningsbild
mgorgis
Teslaägare
Inlägg: 711
Blev medlem: 06 aug 2017 22:12

Re: Försäkring och serviceplan

Inlägg av mgorgis »

Ok så ingen service varje år = ingen återköpsgaranti! Då är det bäst att köpa servicen då för att inte riskera något :D
Användarvisningsbild
tbjorn81
Teslaägare
Inlägg: 82
Blev medlem: 22 jul 2016 22:20

Re: Försäkring och serviceplan

Inlägg av tbjorn81 »

Har idag protector och det är tecknat mot mitt företag som äger bilen. Protector skickade brev till mig och meddelade att de bara kommer försäkra privatägda Tesla framöver så från 20171201 måste jag ha en annan försäkringspartner.

Har nu kollat med IF och Länsförsäkringar (värmland).
Länsförsäkringar skulle kosta 8417:- /år
IF skulle kosta 4857:- /år

Hyfsad skillnad skulle jag säga....

Protector kan fortsätta försäkra säger de men då mot mig som privatperson, men då jag inte äger bilen så funkar inte det. Det skulle kosta ca 11000:-

Det är en X60D jag har som nu rullat 4600 Mil på 11 månader (IDAG :)).
Verdi

Re: Försäkring och serviceplan

Inlägg av Verdi »

tbjorn81 skrev:
Har idag protector och det är tecknat mot mitt företag som äger bilen. Protector skickade brev till mig och meddelade att de bara kommer försäkra privatägda Tesla framöver så från 20171201 måste jag ha en annan försäkringspartner.

Har nu kollat med IF och Länsförsäkringar (värmland).
Länsförsäkringar skulle kosta 8417:- /år
IF skulle kosta 4857:- /år

Hyfsad skillnad skulle jag säga....

Protector kan fortsätta försäkra säger de men då mot mig som privatperson, men då jag inte äger bilen så funkar inte det. Det skulle kosta ca 11000:-

Det är en X60D jag har som nu rullat 4600 Mil på 11 månader (IDAG :)).

Man kan faktiskt försäkra bilar som man inte äger. :)
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9339
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Försäkring och serviceplan

Inlägg av bylund »

Frågan är bara vilken nytta man har av det vid skada...
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Skriv svar