Tänk vad olika man använder sin bil! Själv använder jag typ 2 kabel varje vecka och chademon iaf varje månad. Att åka långt utan dessa skulle vara mycket stressande. Bästa räckvidds-försäkringen som finns!Verdi skrev:När behöver man egentligen en egen typ 2? Jag lyckades bli av med min nu. Skickade med den med min gamla och räknade med att jag skulle få en med den nya... Men icke. Dock har jag aldrig använt den. Har en Chademo-adapter som jag heller aldrig använt.
Är det i typ parkeringshus och på stora parkeringar med elbilsplatser? Brukar det vara gratis? Är det inte gratis känns det mest dyrt och besvärligt.
Leverans om en dryg månad
Moderator: Redaktion
Re: Leverans om en dryg månad
Model S P85DL+
Re: Leverans om en dryg månad
Nej jag åker inte långt (30+ mil) så ofta. Jag laddar bara hemma och på jobbet förutom på sommarsemestern då jag använde SuC och destinationsladdning på ett hotell vi bodde på.mans71 skrev:Tänk vad olika man använder sin bil! Själv använder jag typ 2 kabel varje vecka och chademon iaf varje månad. Att åka långt utan dessa skulle vara mycket stressande. Bästa räckvidds-försäkringen som finns!Verdi skrev:När behöver man egentligen en egen typ 2? Jag lyckades bli av med min nu. Skickade med den med min gamla och räknade med att jag skulle få en med den nya... Men icke. Dock har jag aldrig använt den. Har en Chademo-adapter som jag heller aldrig använt.
Är det i typ parkeringshus och på stora parkeringar med elbilsplatser? Brukar det vara gratis? Är det inte gratis känns det mest dyrt och besvärligt.
Ni som vanemässigt laddar publikt utanför SuC-nätet. Hur ser en typisk rutt ut? Kör ni långt och där det ej finns SuC? Eller laddar ni lite utanför ICA Maxi eller IKEA bara för att det går, trots att ni egentligen inte behöver?
På flera sätt är det bättre miljönytta att låta de stackars hybriderna småladda lite här och där. Vi som kör Tesla klarar oss ändå i regel.
Re: Leverans om en dryg månad
Jag laddar alltid om jag tror mig få mer än 30km på tiden jag är parkerad. Jag har ju ingen hemmaladdning så det är enorma tillskott. När jag är på långresa använder jag ofta typ2 i Alingsås (vid Alingsås Energi) samt vid Gekås där man får 230V 32A. I övrigt är det SuC som gäller på dessa resor.
Inte allt för sällan använder jag en Fortumladdare när jag parkerar, då behövs dock ingen sladd. Återigen är detta för att jag inte har hemmaladdning.
Inte allt för sällan använder jag en Fortumladdare när jag parkerar, då behövs dock ingen sladd. Återigen är detta för att jag inte har hemmaladdning.
P85D svart/svart med gratis SuC
Re: Leverans om en dryg månad
Blev uppringd av Tesla igår och han sa slutet av nov eller början på dec och nu står det på My Tesla Nov 19 - Nov 26MrX skrev:Hmm...jag verkar ligga några dagar efter dig, och Alexander på leveransavdelningen sa slutet av november eller en bit in i december. Fortsätt gärna att uppdatera här när din status ändras.mgorgis skrev:Nu har bilen kommit till Tilburg så leveransen kommer närmare och närmare men är det någon som vet hur lång tid det skulle ta innan man får bilen? jag vet att det beror på...men ungefär?
Re: Leverans om en dryg månad
Ah. Då kan jag sikta på en vecka senare ungefär då. Ifall det fortfarande är ett sånt glapp mellan våra bilar.mgorgis skrev:Blev uppringd av Tesla igår och han sa slutet av nov eller början på dec och nu står det på My Tesla Nov 19 - Nov 26MrX skrev:Hmm...jag verkar ligga några dagar efter dig, och Alexander på leveransavdelningen sa slutet av november eller en bit in i december. Fortsätt gärna att uppdatera här när din status ändras.mgorgis skrev:Nu har bilen kommit till Tilburg så leveransen kommer närmare och närmare men är det någon som vet hur lång tid det skulle ta innan man får bilen? jag vet att det beror på...men ungefär?
Referral-länk för 9000 SEK rabatt och fri supercharging: http://---. Kolla gärna in min kostnadskalkylator vid företagsleasing på http://www.goingtesla.se/kostnadskalkylator