Leverans om en dryg månad

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2331
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: Leverans om en dryg månad

Inlägg av mans71 »

Verdi skrev:
När behöver man egentligen en egen typ 2? Jag lyckades bli av med min nu. Skickade med den med min gamla och räknade med att jag skulle få en med den nya... Men icke. Dock har jag aldrig använt den. Har en Chademo-adapter som jag heller aldrig använt.

Är det i typ parkeringshus och på stora parkeringar med elbilsplatser? Brukar det vara gratis? Är det inte gratis känns det mest dyrt och besvärligt.
Tänk vad olika man använder sin bil! Själv använder jag typ 2 kabel varje vecka och chademon iaf varje månad. Att åka långt utan dessa skulle vara mycket stressande. Bästa räckvidds-försäkringen som finns!
Model S P85DL+
Verdi

Re: Leverans om en dryg månad

Inlägg av Verdi »

mans71 skrev:
Verdi skrev:
När behöver man egentligen en egen typ 2? Jag lyckades bli av med min nu. Skickade med den med min gamla och räknade med att jag skulle få en med den nya... Men icke. Dock har jag aldrig använt den. Har en Chademo-adapter som jag heller aldrig använt.

Är det i typ parkeringshus och på stora parkeringar med elbilsplatser? Brukar det vara gratis? Är det inte gratis känns det mest dyrt och besvärligt.
Tänk vad olika man använder sin bil! Själv använder jag typ 2 kabel varje vecka och chademon iaf varje månad. Att åka långt utan dessa skulle vara mycket stressande. Bästa räckvidds-försäkringen som finns!
Nej jag åker inte långt (30+ mil) så ofta. Jag laddar bara hemma och på jobbet förutom på sommarsemestern då jag använde SuC och destinationsladdning på ett hotell vi bodde på.

Ni som vanemässigt laddar publikt utanför SuC-nätet. Hur ser en typisk rutt ut? Kör ni långt och där det ej finns SuC? Eller laddar ni lite utanför ICA Maxi eller IKEA bara för att det går, trots att ni egentligen inte behöver?

På flera sätt är det bättre miljönytta att låta de stackars hybriderna småladda lite här och där. Vi som kör Tesla klarar oss ändå i regel.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5967
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Leverans om en dryg månad

Inlägg av Remuz »

Jag laddar alltid om jag tror mig få mer än 30km på tiden jag är parkerad. Jag har ju ingen hemmaladdning så det är enorma tillskott. När jag är på långresa använder jag ofta typ2 i Alingsås (vid Alingsås Energi) samt vid Gekås där man får 230V 32A. I övrigt är det SuC som gäller på dessa resor.

Inte allt för sällan använder jag en Fortumladdare när jag parkerar, då behövs dock ingen sladd. Återigen är detta för att jag inte har hemmaladdning.
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
mgorgis
Teslaägare
Inlägg: 711
Blev medlem: 06 aug 2017 22:12

Re: Leverans om en dryg månad

Inlägg av mgorgis »

MrX skrev:
mgorgis skrev:
Nu har bilen kommit till Tilburg så leveransen kommer närmare och närmare :D men är det någon som vet hur lång tid det skulle ta innan man får bilen? jag vet att det beror på...men ungefär? :)
Hmm...jag verkar ligga några dagar efter dig, och Alexander på leveransavdelningen sa slutet av november eller en bit in i december. Fortsätt gärna att uppdatera här när din status ändras.
Blev uppringd av Tesla igår och han sa slutet av nov eller början på dec och nu står det på My Tesla Nov 19 - Nov 26 :D
Användarvisningsbild
MrX
Teslaägare
Inlägg: 161
Blev medlem: 22 jul 2016 11:59
Kontakt:

Re: Leverans om en dryg månad

Inlägg av MrX »

mgorgis skrev:
MrX skrev:
mgorgis skrev:
Nu har bilen kommit till Tilburg så leveransen kommer närmare och närmare :D men är det någon som vet hur lång tid det skulle ta innan man får bilen? jag vet att det beror på...men ungefär? :)
Hmm...jag verkar ligga några dagar efter dig, och Alexander på leveransavdelningen sa slutet av november eller en bit in i december. Fortsätt gärna att uppdatera här när din status ändras.
Blev uppringd av Tesla igår och han sa slutet av nov eller början på dec och nu står det på My Tesla Nov 19 - Nov 26 :D
Ah. Då kan jag sikta på en vecka senare ungefär då. Ifall det fortfarande är ett sånt glapp mellan våra bilar.
Referral-länk för 9000 SEK rabatt och fri supercharging: http://---. Kolla gärna in min kostnadskalkylator vid företagsleasing på http://www.goingtesla.se/kostnadskalkylator
Skriv svar