Winter is coming

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Winter is coming

Inlägg av Remuz »

0.9mm plåt att lägga på asfalten så domkraftens hjul kan rulla. 2t domkraft från biltema 149kr. Halv hockeypuck från XXL. Två pry-tools att peta av mutterskydden med. 21mm hylsa. Billig momentnyckel.

Chockerande löst man ska dra muttrarna på teslan. Antar att något är ömtåligt någonstans.
P85D svart/svart med gratis SuC
12man
Teslaägare
Inlägg: 3030
Blev medlem: 21 jun 2014 13:40
Ort: Norrviken, Sollentuna

Re: Winter is coming

Inlägg av 12man »

175nm är det litet jämförelsevis? Att det är ganska lite absolut, det är det, de flesta som testar med momentnyckel inser det, att de flesta gummiverkstäder drar för kung och fosterland med 400-500 helt sjukt men de är för att kunden måste komma tillbaks
ms 76132 "Eleamore"
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Winter is coming

Inlägg av lator »

De flesta biltillverkare rekommenderar mellan 110 och 140 Nm. 175 anser jag vara rejält mycket... :shock:
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
tobbeturbo
Teslaägare
Inlägg: 267
Blev medlem: 28 aug 2016 16:19
Ort: Sthlm/Nkpg

Re: Winter is coming

Inlägg av tobbeturbo »

Hade bokat tid på vianor i Norrköping och specifikt frågat om de kan byta däck på tesla, och ja det kunde dom.
Åkte dit, de kollade på den i en halvtimme, kol upp o sa att det kan de ju inte. Liften klarar inte, bilen kommer gå av...
Jahopp sa jag. Ringt en annan firma nu, frågade specifikt om de kan byta på tesla, och de kunde dom, så vi får väl se på måndag då, om de fortfarande kan...

Så tips: bryt inte av bilen på mitten. Eller nåt...
Referral: http://---
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Winter is coming

Inlägg av Remuz »

Vintern är här. Har runt 300 i förbrukning på min X. Vinterdäcken är inte på ännu. Range mode on såklart.
P85D svart/svart med gratis SuC
Skriv svar