0.9mm plåt att lägga på asfalten så domkraftens hjul kan rulla. 2t domkraft från biltema 149kr. Halv hockeypuck från XXL. Två pry-tools att peta av mutterskydden med. 21mm hylsa. Billig momentnyckel.
Chockerande löst man ska dra muttrarna på teslan. Antar att något är ömtåligt någonstans.
Winter is coming
Moderator: Redaktion
Re: Winter is coming
175nm är det litet jämförelsevis? Att det är ganska lite absolut, det är det, de flesta som testar med momentnyckel inser det, att de flesta gummiverkstäder drar för kung och fosterland med 400-500 helt sjukt men de är för att kunden måste komma tillbaks
ms 76132 "Eleamore"
- lator
- Teslaägare
- Inlägg: 4193
- Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
- Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.
Re: Winter is coming
De flesta biltillverkare rekommenderar mellan 110 och 140 Nm. 175 anser jag vara rejält mycket...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
- tobbeturbo
- Teslaägare
- Inlägg: 267
- Blev medlem: 28 aug 2016 16:19
- Ort: Sthlm/Nkpg
Re: Winter is coming
Hade bokat tid på vianor i Norrköping och specifikt frågat om de kan byta däck på tesla, och ja det kunde dom.
Åkte dit, de kollade på den i en halvtimme, kol upp o sa att det kan de ju inte. Liften klarar inte, bilen kommer gå av...
Jahopp sa jag. Ringt en annan firma nu, frågade specifikt om de kan byta på tesla, och de kunde dom, så vi får väl se på måndag då, om de fortfarande kan...
Så tips: bryt inte av bilen på mitten. Eller nåt...
Åkte dit, de kollade på den i en halvtimme, kol upp o sa att det kan de ju inte. Liften klarar inte, bilen kommer gå av...
Jahopp sa jag. Ringt en annan firma nu, frågade specifikt om de kan byta på tesla, och de kunde dom, så vi får väl se på måndag då, om de fortfarande kan...
Så tips: bryt inte av bilen på mitten. Eller nåt...
Referral: http://---
Re: Winter is coming
Vintern är här. Har runt 300 i förbrukning på min X. Vinterdäcken är inte på ännu. Range mode on såklart.
P85D svart/svart med gratis SuC