Suck

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Elmil
Teslaägare
Inlägg: 566
Blev medlem: 02 jan 2017 19:18
Ort: Smedjebacken
Referralkod: ts.la/mats11813

Re: Suck

Inlägg av Elmil »

Advocatus Diabolo skrev:
OMD! :shock:
:mrgreen: :lol: :lol:
Model 3 LR 2019
14.9 kWp solceller
Användarvisningsbild
pegs
Teslaägare
Inlägg: 1026
Blev medlem: 21 dec 2014 22:05
Ort: Kisa

Re: Suck

Inlägg av pegs »

"Stand off"?
Upp till leverans är det väl "bara" att önska Tesla GFY och avbeställa (dock kostar det 30 000kr i förlorad handpenning)?
Efter en sådan grej tar man kanske inte samma bilhandlare i handen igen. Men det finns ju andra bilmärken.

Det är möjligt att Tesla vill läsa avtalet som en advokat, när det passar dom, och komma undan med det i varje enskilt fall, men det kanske inte är så klok kundvård?
Handlar ju lite om dom vill betrakta varje såld bil som en engångshändelse eller om dom vill bygga en långvarig relation.

Intressanta liknelser i den här tråden :-)
- likna Tesla vid en Trabant
- och den dagen det finns flera likvärdiga elbilar med dagen då Berlinmuren föll
ouch..

PS. Är passionerad Teslaförare, men få saker kan få mig att "gå nuts" som deras sätt att behandla en efter att man skrivit på.
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Advocatus Diabolo
Inlägg: 87
Blev medlem: 16 dec 2016 21:15

Re: Suck

Inlägg av Advocatus Diabolo »

pegs skrev:

Intressanta liknelser i den här tråden :-)
- likna Tesla vid en Trabant
- och den dagen det finns flera likvärdiga elbilar med dagen då Berlinmuren föll
ouch..
Muren föll / alternativen kom till marknaden och en undermålig produkt dog sotdöden.
Nu flaggas det för ett laddnätverk bland de blivande konkurrenterna, så när den kommer så är ytterligare en del av muren riven. Hade konkurrenterna kört på med bulldozer mot muren, istället för bara dela ut små huggmejslar (e-Golf, Ionic, Zoe, etc), så hade muren varit riven för länge sedan och omställningen redan varit här. :)
(Fast detta var duktigt off track) :evil: ... -Sorry
Användarvisningsbild
MrX
Teslaägare
Inlägg: 161
Blev medlem: 22 jul 2016 11:59
Kontakt:

Re: Suck

Inlägg av MrX »

Kan ju passa på att nämna att dom monterar på det i Holland och att det inte skulle ge några förseningar.
Referral-länk för 9000 SEK rabatt och fri supercharging: http://---. Kolla gärna in min kostnadskalkylator vid företagsleasing på http://www.goingtesla.se/kostnadskalkylator
Verdi

Re: Suck

Inlägg av Verdi »

pegs skrev:
"Stand off"?
Upp till leverans är det väl "bara" att önska Tesla GFY och avbeställa (dock kostar det 30 000kr i förlorad handpenning)?
Efter en sådan grej tar man kanske inte samma bilhandlare i handen igen. Men det finns ju andra bilmärken.

Det är möjligt att Tesla vill läsa avtalet som en advokat, när det passar dom, och komma undan med det i varje enskilt fall, men det kanske inte är så klok kundvård?
Handlar ju lite om dom vill betrakta varje såld bil som en engångshändelse eller om dom vill bygga en långvarig relation.

Intressanta liknelser i den här tråden :-)
- likna Tesla vid en Trabant
- och den dagen det finns flera likvärdiga elbilar med dagen då Berlinmuren föll
ouch..

PS. Är passionerad Teslaförare, men få saker kan få mig att "gå nuts" som deras sätt att behandla en efter att man skrivit på.

Tesla är inte ensamma om att klanta sig. En bekant beställde en BMW 540i Touring och blev lovad leverans i juni i år. Han har fortfarande inte fått bilen och ingen vet när den kan tänkas dyka upp. BMW blev tydligen tagna på sängen av dieselskandalen och hade väl räknat med att majoriteten av framförallt touring-modellerna skulle säljas med dieselmotor. Så leveranstiden blev snabbt 12+ månader. Tror de är på väg att räta upp det hela nu så de flesta får sin bil i vinter.

Men det är ju inte tal om några särskilt frikostiga ersättningar. Tror dock man fick avboka utan kostnad. Men inga fria lånebilar under väntetiden, inga prissänkningar osv. Tesla erbjuder väldigt mycket bättre service tycker jag. Var det inte nån här på forumet som fick en låne-Tesla i 5 veckor som han fick köra runt Europa med på semestern? Nåt sånt har jag aldrig hört talas om från andra märken. Då är man hänvisad till sitt försäkringsbolag och om man tecknat extraförsäkring för hyrbilsersättning.
Advocatus Diabolo
Inlägg: 87
Blev medlem: 16 dec 2016 21:15

Re: Suck

Inlägg av Advocatus Diabolo »

MrX skrev:
Kan ju passa på att nämna att dom monterar på det i Holland och att det inte skulle ge några förseningar.
Då kan jag passa på att nämna att även Tesla läser detta forum.
Så som oftast, så är negativ publicitet lite som "Pandoras Ask". Inte något man vill skall gläntas på i det offentliga. Bättre att kannibalisera en annan bil, så du stillas från vidare för Tesla negativa inlägg. Att diskutera problemen offentligt var vägen som funkade denna gång. Du fick prio! Grattis!
Men denna sak borde ha skötts snyggare. Hade du fått snabb och korrekt info, hade du då inte varit tillfreds från allra först början, allt annat givet samma? Hade du då skrivit något om leveransproblemet?
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6516
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Suck

Inlägg av Tars »

Walker skrev:
Advocatus Diabolo skrev:
MrX skrev:
Kan ju passa på att nämna att dom monterar på det i Holland och att det inte skulle ge några förseningar.
Då kan jag passa på att nämna att även Tesla läser detta forum.
Så som oftast, så är negativ publicitet lite som "Pandoras Ask". Inte något man vill skall gläntas på i det offentliga. Bättre att kannibalisera en annan bil, så du stillas från vidare för Tesla negativa inlägg. Att diskutera problemen offentligt var vägen som funkade denna gång. Du fick prio! Grattis!
Men denna sak borde ha skötts snyggare. Hade du fått snabb och korrekt info, hade du då inte varit tillfreds från allra först början, allt annat givet samma? Hade du då skrivit något om leveransproblemet?
Läser Tesla? :shock:
Då vill jag att de/ni läser följande:
FIXA
D
R
A
G
K
R
O
K
TILL
MODEL S!!!!!!
Hehe, ja, det är många som vill det
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Advocatus Diabolo
Inlägg: 87
Blev medlem: 16 dec 2016 21:15

Re: Suck

Inlägg av Advocatus Diabolo »

[/quote]
Läser Tesla? :shock:
Då vill jag att de/ni läser följande:
FIXA
D
R
A
G
K
R
O
K
TILL
MODEL S!!!!!![/quote]

Är du tokig :?: Kannibalisera försäljningen av Mod X... NEVER EVER!
Dragkrok på endabilen är en lokal Nordisk Nyck för snåljåpar! I stora landet i väster köper man sig en extra bil och då en STOR sådan för sina dragbehov, typ en "MegaTruck" med flak och plats för tjocka släkten.
Där är har X en sportslig att konkurrera med drag. Men att köra S med släp vore ju lika fånigt som att köra Mc med släp.
Snacka om renommé - downer...
Ni håller väl med?! :D :lol:
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6516
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Suck

Inlägg av Tars »

Advocatus Diabolo skrev:
Läser Tesla? :shock:
Då vill jag att de/ni läser följande:
FIXA
D
R
A
G
K
R
O
K
TILL
MODEL S!!!!!![/quote]

Är du tokig :?: Kannibalisera försäljningen av Mod X... NEVER EVER!
Dragkrok på endabilen är en lokal Nordisk Nyck för snåljåpar! I stora landet i väster köper man sig en extra bil och då en STOR sådan för sina dragbehov, typ en "MegaTruck" med flak och plats för tjocka släkten.
Där är har X en sportslig att konkurrera med drag. Men att köra S med släp vore ju lika fånigt som att köra Mc med släp.
Snacka om renommé - downer...
Ni håller väl med?! :D :lol:[/quote]

Bild
Den va bra.
Finns att eftermontera dragkrok på s:en, men det är inte lagligt att haka på något släp. Cykel går fint.
Jag har dock 4 km till tippen, så jag chansar.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
pegs
Teslaägare
Inlägg: 1026
Blev medlem: 21 dec 2014 22:05
Ort: Kisa

Re: Suck

Inlägg av pegs »

MrX skrev:
Kan ju passa på att nämna att dom monterar på det i Holland och att det inte skulle ge några förseningar.
Ok. Så det har löst sig så att du får din krock alltså och i tid desutom?
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Suck

Inlägg av Svenssons »

pegs skrev:
Ok. Så det har löst sig så att du får din krock alltså och i tid desutom?
Tror inte man vill ha en krockad bil som nyleverans även ifall den kommer i tid...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Suck

Inlägg av Bjelke »

Svenssons skrev:
pegs skrev:
Ok. Så det har löst sig så att du får din krock alltså och i tid desutom?
Tror inte man vill ha en krockad bil som nyleverans även ifall den kommer i tid...
:lol: jobbigt läge lixom....
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
pegs
Teslaägare
Inlägg: 1026
Blev medlem: 21 dec 2014 22:05
Ort: Kisa

Re: Suck

Inlägg av pegs »

Svenssons skrev:
pegs skrev:
Ok. Så det har löst sig så att du får din krock alltså och i tid desutom?
Tror inte man vill ha en krockad bil som nyleverans även ifall den kommer i tid...
Ja, ja :-) Han har inte bilen säkert på garageuppfarten ännu.

Såklart kroook jag menade ;-)
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Användarvisningsbild
pegs
Teslaägare
Inlägg: 1026
Blev medlem: 21 dec 2014 22:05
Ort: Kisa

Re: Suck

Inlägg av pegs »

Tars skrev:
Walker skrev:
Advocatus Diabolo skrev:
MrX skrev:
Kan ju passa på att nämna att dom monterar på det i Holland och att det inte skulle ge några förseningar.
Då kan jag passa på att nämna att även Tesla läser detta forum.
Så som oftast, så är negativ publicitet lite som "Pandoras Ask". Inte något man vill skall gläntas på i det offentliga. Bättre att kannibalisera en annan bil, så du stillas från vidare för Tesla negativa inlägg. Att diskutera problemen offentligt var vägen som funkade denna gång. Du fick prio! Grattis!
Men denna sak borde ha skötts snyggare. Hade du fått snabb och korrekt info, hade du då inte varit tillfreds från allra först början, allt annat givet samma? Hade du då skrivit något om leveransproblemet?
Läser Tesla? :shock:
Då vill jag att de/ni läser följande:
FIXA
D
R
A
G
K
R
O
K
TILL
MODEL S!!!!!!
Hehe, ja, det är många som vill det
Jo, tror dom skulle få se en spik i försäljningen om det hände.
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Advocatus Diabolo
Inlägg: 87
Blev medlem: 16 dec 2016 21:15

Re: Suck

Inlägg av Advocatus Diabolo »

Jo, självklart. -I lilla Sweeeeden ja. :P
Advocatus Diabolo
Inlägg: 87
Blev medlem: 16 dec 2016 21:15

Re: Suck

Inlägg av Advocatus Diabolo »

Walker skrev:
Advocatus Diabolo skrev:
Jo, självklart. -I lilla Sweeeeden ja. :P
Även i grannlandet.
Inte i det sydvästra i alla fall. :(
Advocatus Diabolo
Inlägg: 87
Blev medlem: 16 dec 2016 21:15

Re: Suck

Inlägg av Advocatus Diabolo »

Walker skrev:
Advocatus Diabolo skrev:
Walker skrev:
Advocatus Diabolo skrev:
Jo, självklart. -I lilla Sweeeeden ja. :P
Även i grannlandet.
Inte i det sydvästra i alla fall. :(
Hur visste du att jag tänkte på Dannmark? :shock: Landet är ju vida kännt för att sälja tusen gånger tusentals teslor. :roll: (obs ironi!)
Ja, det var tider det. Fast där var det ju upp som en sol och ner som en pannkaka. Ack vad fort det kan gå. Antalet sålda Teslor i olika länder (de med Tesla försäljning) kanske speglar "Jante-index" i respektive land?

Rösta rätt i nästa val!
Användarvisningsbild
pegs
Teslaägare
Inlägg: 1026
Blev medlem: 21 dec 2014 22:05
Ort: Kisa

Re: Suck

Inlägg av pegs »

Walker skrev:
Advocatus Diabolo skrev:
Jo, självklart. -I lilla Sweeeeden ja. :P
Även i grannlandet.
Dom har redan haft sin spik :-)
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Skriv svar