Jag häller över till 1-liters-flaskor, har fullständigt tröttnat på slaskande med trattar å annat skit (som typ kräver 3 armar oxo, iaf när det är mörkt ute)
Men rutan poppar väl inte upp av sig själv eller??? För mig visas bara den lilla röda ikonen längst uppe. Vill man veta vad det betyder så får man peka på ikonen. Konstigt egentligen. Bilen är ju annars inte rädd för att visa en massa varningar och fel i lilla skärmen. Häromdagen poppade titt som tätt en varning upp som påstod att park-assist inte fungerar. Och då kan man ju undra vad jag ska göra med den informationen när jag kör på en motorväg. Det hade däremot varit ganska trevligt om spolarvätskeevarningen hade visats på samma sätt. Säkert två olika personer som har skrivit respektive kod.
Det kom ett pling från bilen och den röda triangeln dök upp, och som du sa om man trycker på den så kommer varningen upp. Det borde ju komma upp en varning i lilla skärmen men klart åker man väldigt länge med den röda triangeln i stora fönstet så tycket jag att man har dålig uppsikt.
Hur funkar det om man tex har en permanent (typ) varning uppe redan? Tex när autopiloten gett upp, för den varningen ligger ju kvar hela tiden lixom...
Hamnar då andra (tex spolarvätska) "bakom" den, eller?
Tänkte på det i morse för då var AP-funktionerna på semester ute i galaxen nånstans...typ.
Det går ju inte åt lika mycket spolarvätska som i riktiga bilar som även har strålkastarspolning. Jag har väl fyllt på två gånger hittills. Så sett är just påfyllandet inte ett jätteproblem tycker jag.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Jag har åkt in på Circle K ett par gånger och fyllt på från deras spolvätskepump. Dyrt men bekvämt!
Måste bara spy galla över Teslas apdåliga spolning: det är tre områden på framrutan som i princip håller sig snustorra från spolarvätska! Är det ngn mer som ser detta?
Jag har tänkt bygga om/till spolmunstycken direkt på torkararm/-blad så spolet kommer dit det ska!
Sänt från min äppelskrutt...!
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!
Ja, det är i princip bara området precis där det skvätter ut vatten som blir rena, dvs rakt fram neråt där man tittar ut genom rutan. I mitten blir det ett tjockt lager av saltgegga kvar. Likadant i de övre delarna av rutan. Jag kör manuellt med fönsterputs, flera gånger dagligen.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Sprutmunstyckena är feldesignade, ej justerbara. Det kanske går att hitta andra, ställbara, munstycken på skroten?
Sänt från min äppelskrutt...!
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!
Pratar ni om facelift eller pre facelift
Min bil pre facelift har bra stråle som täcker hela rutan men bara nör bilen kör sakta i högre fart så är det lögn att få nåt på rutan
Jag hade nyligen en lånebil facelift och den hade två strålar från varje munstycke funkade bättre i hastighet med var inte rätt inställda så stora delar var snustorra
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Nästa fråga är väl om någon lyckats få i någon spolarvätska i en model S men tanke på hur illa placerad påfyllningen är?
Det är lite knepigt med stor dunk, det får erkännas. Den första decilitern handlar mycket om självförtroende. Tvekar du så missar du hålet.
I övrigt så blir jag mer och mer övertygad om att min bil är en riktig lyckträff. Har inga problem med spolarvätskan och torkarna heller. Inte värre än på de bilar jag haft förut iaf.