Skillnad mellan autopilot och total självkörningsförmåga

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Skillnad mellan autopilot och total självkörningsförmåga

Inlägg av Bjelke »

Kulingen skrev:
Smutt skrev:
Kulingen skrev:
En skillnad till (kanske) är när/om total självkörningsförmågan kommer vilket pris det blir då för det? Det kan vara så att priset för att få det i efterhand blir högre?!
Alltså hur ska den kunna köra själv? Den kan ju inte göra rent kameror och pga den använder kameror hur ska den se nåt i mörker med halvljuset?
Jag tycker min bil känner av linjerna fast bilen är smutsig och det är mörkt ute
Ja för att se dom behövs ju bara kamera i vindrutan och den rengörs ju av torkarna, men resten blir det värre med...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Kulingen
Teslaägare
Inlägg: 2184
Blev medlem: 15 jul 2017 22:15
Ort: Västervik

Re: Skillnad mellan autopilot och total självkörningsförmåga

Inlägg av Kulingen »

Bjelke skrev:
Kulingen skrev:
Smutt skrev:
Kulingen skrev:
En skillnad till (kanske) är när/om total självkörningsförmågan kommer vilket pris det blir då för det? Det kan vara så att priset för att få det i efterhand blir högre?!
Alltså hur ska den kunna köra själv? Den kan ju inte göra rent kameror och pga den använder kameror hur ska den se nåt i mörker med halvljuset?
Jag tycker min bil känner av linjerna fast bilen är smutsig och det är mörkt ute
Ja för att se dom behövs ju bara kamera i vindrutan och den rengörs ju av torkarna, men resten blir det värre med...
Då gick det upp ett ljus, man får väl sätta fast mini torkare överallt då :shock:
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn
http://---
Skriv svar