Följ sprickan med en pennspets, då brukar man hitta ett stenskott till slut. Jag har råkat ut för flera sprickor på min. 1 gång bara vecka efter den nya monterades. Har nog bytt ruta 5-6ggr nu. Alla har haft ett litet stenskott någonstans längs sprickan. Sen kan jag nog tycka att de borde hålla bättre ändå.Satellite65 skrev:Min ruta har dock inte spruckit pga. stenskott (hittar inte ett enda märke som tyder på yttre påverkan) och därav min oro.Remuz skrev:4000mil tog det innan min ruta gick åt. Ryds u Täby är de enda som byter och enligt dom är det fortfarande rejält sparsmakat med byten på model X. Rutan verkar tämligen hållbar. Dessutom är tydligen folk duktiga rent generellt på att laga stenskotten direkt så man undviker sprickor.
Gällande själva bytet så har jag snackat med Tesla som hänvisar mig till Ryds Bilglas i Upplands väsby samt att kameran för APn sedan måste kalibreras av SC och det är det som gör det hela lite tråkigt...
Äldre bilar verkar man ju byta glaset på för att det är svårt att se genom (blästrat) men nya bilar spricker.