Byte till X

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
tehjimos
Teslaägare
Inlägg: 1066
Blev medlem: 17 dec 2015 04:22
Ort: Stockholm

Re: Byte till X

Inlägg av tehjimos »

mati skrev:
Ni glömmer en sak och det är utseendet. Inte sällan kommer folk och kommenterar vilken snygg bil Model S är. Jag tvivlar på att det någonsin kommer att hända med en X. Visst har den coola dörrar, men snygg är den inte. Vem var det som sa att den påminner om en flodhäst...? :lol:
Får mer kommentarer med X än vår förra S, just pga av vingarna(som alltid öppnas så fort man lägger i park ;) )... senast idag fick vi tumme upp av en gubbe som gick över gatan. Händer flera gånger per vecka.

Nedan är vår gamla S och vår nya X.... Jag tycker personligen S är snyggare.. men inte så att X är ful.
dasdawdasdadawdsss.png
bild Tesla_000000.jpeg
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
255 000km på mätaren Juli 2023.
instagram.com/tehjimos
Användarvisningsbild
Monark1954
Teslaägare
Inlägg: 1012
Blev medlem: 25 mar 2016 10:02
Ort: Umeå

Re: Byte till X

Inlägg av Monark1954 »

Mr_Welfare skrev:
Jag har en S90D och funderar på att byta till X om ett år när nuvarande leasing är slut. Någon som har erfarenhet av förbrukning med cyklar på dragkroken? Är egentligen dragkroken jag vill åt samt sexsäteskonfigurationen som ser nice ut. Jag kör en del långa resor ner till kontinenten och undrar om det nya batteripacket är så mycket bättre (100 kWh) som Teslas representanter vill få det att låta som? Hoppas naturligtvis på en uppgradering av batterierna under året innan beställningen... ;)
Våra inställningar i A Better Routplanner.
Ref. Consumtion vid 110 km/h, 280 Wh/km. Utan cyklar har vi 250 Wh/km.
Ref. Speed 120%
Max speed. 140 km/h egen val för att få beräkningen rätt.
Kalibrerat in under 800 mil t.o.r till Italien förra sommaren med två cyklar varan en damcykel med korg, stående på hjulen på ett cykelställ som står på kroken.
Läs mer under Tesla/Supercharger/långresor. T.ex.
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 1&start=60
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Användarvisningsbild
far1far2
Teslaägare
Inlägg: 693
Blev medlem: 16 okt 2015 17:13
Ort: Ronneby

Re: Byte till

Inlägg av far1far2 »

Smutt skrev:
Vad vill du ha för S85?
700 tkr.
X100 lev.14/8-18.
Skriv svar