Leveranstid X?

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
far1far2
Teslaägare
Inlägg: 693
Blev medlem: 16 okt 2015 17:13
Ort: Ronneby

Leveranstid X?

Inlägg av far1far2 »

Ni som köpt ny X *(eller bytt från S)-hur lång leveranstid för X-en? Fick min order bekräftad idag-har blivit lovad leverans i augusti! Faan trot-eller?
X100 lev.14/8-18.
vigge50
Inlägg: 7441
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Leveranstid X?

Inlägg av vigge50 »

Grattis :)
Nu pratade Tesla tidigare att de från och med Q3 skulle sluta anpassa produktion efter leverans men jag skulle gissa på augausti eller kanske september för din bil. Vad har du beställt?
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19530
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Leveranstid X?

Inlägg av Bjelke »

Låter ju nästan som om dom har hittat en lagerbil med rätt spec ju :)
Eller en jäkla tur med produktions-ordning typ...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
far1far2
Teslaägare
Inlägg: 693
Blev medlem: 16 okt 2015 17:13
Ort: Ronneby

Re: Leveranstid X?

Inlägg av far1far2 »

vigge50 skrev:
Grattis :)
Nu pratade Tesla tidigare att de från och med Q3 skulle sluta anpassa produktion efter leverans men jag skulle gissa på augausti eller kanske september för din bil. Vad har du beställt?
En alldeles helt vanlig X100 med enda tillval Deep Blue Metallic. I stort sett allt annat är ju standard på den. Min prio 1 var drag. Sen följer ju t ex luftfjädring, dubbelladdare mm med . Skulle jag haft en S med samma utrustning hade den blivit dyrare och inget drag! Den ökade förbrukningen får man väl ta. Har ju gratis SUC tack vare att jag använde min egen ref.länk. Sålde min S85 på 2 dagar!! Fick 150 t mer än om jag bytt in mot Tesla!! :D :D
X100 lev.14/8-18.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Leveranstid X?

Inlägg av danni »

Med en så enkel spec är ju sannolikheten hyfsat hög att det går att lösa en identisk lagerbil före dess. Håll ögonen öppna på Teslas sida för lagerbilar och be en säljare hjälpa dig hålla koll. Det går att switcha en beställning från nybil till lagerbil utan att man förlorar något på det.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
vigge50
Inlägg: 7441
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Leveranstid X?

Inlägg av vigge50 »

far1far2 skrev:
vigge50 skrev:
Grattis :)
Nu pratade Tesla tidigare att de från och med Q3 skulle sluta anpassa produktion efter leverans men jag skulle gissa på augausti eller kanske september för din bil. Vad har du beställt?
En alldeles helt vanlig X100 med enda tillval Deep Blue Metallic. I stort sett allt annat är ju standard på den. Min prio 1 var drag. Sen följer ju t ex luftfjädring, dubbelladdare mm med . Skulle jag haft en S med samma utrustning hade den blivit dyrare och inget drag! Den ökade förbrukningen får man väl ta. Har ju gratis SUC tack vare att jag använde min egen ref.länk. Sålde min S85 på 2 dagar!! Fick 150 t mer än om jag bytt in mot Tesla!! :D :D
Vad kostar mer på en Model S? Även Model S har den större laddaren och luftfjädring som standard så om du köper en Model X med fem säten så är den ända skillnaden i funktionalite dragkrok och bakdörrarna. Räckvidden på en Model X 100D är nog inte mycket bättre än en Model S 75D i högre hastigheter.
Användarvisningsbild
far1far2
Teslaägare
Inlägg: 693
Blev medlem: 16 okt 2015 17:13
Ort: Ronneby

Re: Leveranstid X?

Inlägg av far1far2 »

danni skrev:
Med en så enkel spec är ju sannolikheten hyfsat hög att det går att lösa en identisk lagerbil före dess. Håll ögonen öppna på Teslas sida för lagerbilar och be en säljare hjälpa dig hålla koll. Det går att switcha en beställning från nybil till lagerbil utan att man förlorar något på det.
Tack för ytterligare ett värdefullt tips. Grejen är bara att jag får inte loss tillräckligt med pynt före 18/8, så egentligen har jag ingen större brådska. Får väl njuta av min ljuuuuuvliga deepblue 007 så länge. Behöver inte leverera den förrän jag fått leveransbesked på X-en!
X100 lev.14/8-18.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19530
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Leveranstid X?

Inlägg av Bjelke »

far1far2 skrev:
danni skrev:
Med en så enkel spec är ju sannolikheten hyfsat hög att det går att lösa en identisk lagerbil före dess. Håll ögonen öppna på Teslas sida för lagerbilar och be en säljare hjälpa dig hålla koll. Det går att switcha en beställning från nybil till lagerbil utan att man förlorar något på det.
Tack för ytterligare ett värdefullt tips. Grejen är bara att jag får inte loss tillräckligt med pynt före 18/8, så egentligen har jag ingen större brådska. Får väl njuta av min ljuuuuuvliga deepblue 007 så länge. Behöver inte leverera den förrän jag fått leveransbesked på X-en!
Rackarns lämpligt arrangemang! :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
evilirish
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 01 nov 2016 18:42
Ort: Skåne

Re: Leveranstid X?

Inlägg av evilirish »

Ca 2,5månad tog det för min, från trycket på köp-knappen tills jag rullade ut från Malmö SC.
Användarvisningsbild
lcf
Teslaägare
Inlägg: 22
Blev medlem: 12 apr 2018 22:04
Ort: Tyresö

Re: Leveranstid X?

Inlägg av lcf »

Beställde min (P100D, grå, gråa fälgar, svart inredning, premium, eap) den 29/3, gick i produktion 1/5, fick den igår (25/6).

Man kan dra bort en vecka typ då reg skyltarna var försenade. Kunde ha hämtat ut den förra veckan men var utomlands.

Räkna med 3 månader. Om leverans är i slutet på ett kvartal anstränger de sig extra för att leverera i tid.
2018 MX P100D
Skriv svar