Serviceincident

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Re: Serviceincident

Inläggav Teslaägare ovelundkvist » 27 jun 2018 08:30

Enligt SC Bredden finns ingen permanent åtgärd än, så även nya bilar har det.
Användarvisningsbild
ovelundkvist
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Gustafsson » 27 jun 2018 08:42

Gillar kommentaren "vilket ledde till att en ny motor behövde beställas", som om det gällde vilken gummipackning som helst. Någon hade uppenbarligen en dålig dag på jobbet minst sagt...
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver.
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare

Inläggav Teslaägare mahulkp » 27 jun 2018 08:43

ovelundkvist skrev:Enligt SC Bredden finns ingen permanent åtgärd än, så även nya bilar har det.
Enligt SC Mölndal har min MX fått de nya uppdaterade drivaxlarna. Kört 2 mån och 1000 mil sedan bytet, helt vibrationsfritt än så länge
MY X: X P90DL 7-sits helsvart, alla options
Model 3 reservation x 2
Användarvisningsbild
mahulkp
Teslaägare

Inläggav Teslaägare danni » 27 jun 2018 09:02

Ja, det är ju lite synd när det går käpprätt, men det kommer det också göra då och då. Jag brukar alltid säga att det viktiga, det som definierar ett företag, är hur man hanterar det när det väl går käpprätt. Och jag tycker Tesla hanterar det här bra, jag uppskattar verkligen ärligheten istället för vaga undanflykter. Jag hade blivit mycket mer nervös om de sagt att de behöver ha bilen en hel vecka istället för en dag som var planerat utan att säga varför. De är ärliga med vad som hänt, och då känner jag också att de kommer vara ärliga med att fixa vad de ställt till.
Model X P100D / obsidian black / ultra white / kolfiber / 22" Onyx / all utrustning
Få fri supercharging vid beställning av en Tesla: http://ts.la/danni1257
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare

Inläggav Teslaägare hed » 27 jun 2018 09:07

danni skrev:Ja, det är ju lite synd när det går käpprätt, men det kommer det också göra då och då. Jag brukar alltid säga att det viktiga, det som definierar ett företag, är hur man hanterar det när det väl går käpprätt. Och jag tycker Tesla hanterar det här bra, jag uppskattar verkligen ärligheten istället för vaga undanflykter. Jag hade blivit mycket mer nervös om de sagt att de behöver ha bilen en hel vecka istället för en dag som var planerat utan att säga varför. De är ärliga med vad som hänt, och då känner jag också att de kommer vara ärliga med att fixa vad de ställt till.

Håller med!
SLAVE I: MS 100D levererad 2018-06-12, Pearl White, Premium pack, 21" twin turbine, cream interiör + kolfiber. Har chademo att låna ut.
Användarvisningsbild
hed
Teslaägare

Inläggav Teslaägare ellerstrom » 27 jun 2018 09:42

Håller också med. Fel kan alla göra, men att stå för dem verkar oftast vara svårare. Såklart trist för dig Danni, men SC Mölndal ska ha en eloge för att de var ärliga i sitt svar.
Model X P100D | Obsidian Black | 22" Onyx | Svarta ventilerade säten | Kolfiber | All utrustning
http://ts.la/niklas6767
Användarvisningsbild
ellerstrom
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Hanm » 27 jun 2018 09:48

mahulkp skrev:
ovelundkvist skrev:Enligt SC Bredden finns ingen permanent åtgärd än, så även nya bilar har det.
Enligt SC Mölndal har min MX fått de nya uppdaterade drivaxlarna. Kört 2 mån och 1000 mil sedan bytet, helt vibrationsfritt än så länge

Intressant, jag fick nya drivaxlar i början av April, men de sa det var en mellanlösning som skulle minska vibrationer så länge. Och även om det blev mycket bättre är det långt ifrån hur det var på min Model S (och lånebilen jag nyligen hade föresten). Hoppas verkligen detta lösas permanent snart.
Model X 100D Premium | Deep Blue Metallic | 22" Black Onyx | All Black Leather 6-Seat interior
http://ts.la/hansmartin8521
Användarvisningsbild
Hanm
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Patrik83 » 27 jun 2018 10:56

danni skrev:Ja, det är ju lite synd när det går käpprätt, men det kommer det också göra då och då. Jag brukar alltid säga att det viktiga, det som definierar ett företag, är hur man hanterar det när det väl går käpprätt. Och jag tycker Tesla hanterar det här bra, jag uppskattar verkligen ärligheten istället för vaga undanflykter. Jag hade blivit mycket mer nervös om de sagt att de behöver ha bilen en hel vecka istället för en dag som var planerat utan att säga varför. De är ärliga med vad som hänt, och då känner jag också att de kommer vara ärliga med att fixa vad de ställt till.

Tråkigt att höra dock om din bil. Men det löser allt åt dig. Ärlighet vara helt klart längst. SCs personal har väldigt bra service och kundbemötande.
Model S P100D - 2018
Model X 100D - 2016
Model S 75D - 2016
Model S 85 - 2014

Få fri supercharging vid beställning av en Tesla: http://ts.la/patrik6775
Användarvisningsbild
Patrik83
Teslaägare

Inläggav Teslaägare tehjimos » 27 jun 2018 13:53

Mistafrizz skrev:
hed skrev:Fan vad jobbigt :(
Vad är tvättbrädeproblemet?

Det som gör livet med X väldigt tråkigt.

Bra med ärligt svar - i Stockholm rycker dom bara på axlarna åt problemet.

Är jävligt besviken på SC Stockholm.

Vi har då raka motsatsen över 2,5 års bemötande med dussintal ärenden där... inget annat än utmärkt bemötande. Dom har skickat med flera gratisprylar(interiörvintermattor, touch-up färg, mutterkåpor), alltid trevliga och ett skönt gäng. Vad har hänt i ditt fall?
Föredetta bilen: Model S85 -14
Nuvarande : Model X P90D -17 digital chaufför (AP2), stora dunka dunka systemet, istids-paket, bogser-paket, 22" turre-fälgar, gräddglass-vit!

instagram.com/tehjimos för våra äventyr med X:en
Användarvisningsbild
tehjimos
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Mistafrizz » 27 jun 2018 14:55

tehjimos skrev:
Mistafrizz skrev:
hed skrev:Fan vad jobbigt :(
Vad är tvättbrädeproblemet?

Det som gör livet med X väldigt tråkigt.

Bra med ärligt svar - i Stockholm rycker dom bara på axlarna åt problemet.

Är jävligt besviken på SC Stockholm.

Vi har då raka motsatsen över 2,5 års bemötande med dussintal ärenden där... inget annat än utmärkt bemötande. Dom har skickat med flera gratisprylar(interiörvintermattor, touch-up färg, mutterkåpor), alltid trevliga och ett skönt gäng. Vad har hänt i ditt fall?

Inget fel på trevligheten - men det hjälper inte när bilen ej är ok.

Jag har idag eskalerat det, så återkommer med en redogörelse när bilen är i ordning.

Den får stå hemma på sommarsemester så länge.
Model X 90d (uttagen december 2016) - allt utom det berömda draget.

2015 Nissan Leaf Tekna
Användarvisningsbild
Mistafrizz
Teslaägare

FöregåendeNästa

Återgå till Model X