Kan fluga trigga larmet?

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
evilirish
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 01 nov 2016 18:42
Ort: Skåne

Re: Kan fluga trigga larmet?

Inlägg av evilirish »

På camping för att gå på Borgholm Brinner (lite dåligt namnvalet i dessa tider) och bilj*veln drar igång larmet vid 7. Argh!
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Kan fluga trigga larmet?

Inlägg av Mickep »

Är larm ens användbart? Folk blir mest irriterad på falsklarmen. Avskräckande? Undersökningar visar att folk inte bryr sig. Och gör det det ör det för att ta reda på vilken som är ägaren så de kan säga några väl vagda ord till denne.
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2331
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: Kan fluga trigga larmet?

Inlägg av mans71 »

Bengt skrev:
För några veckor sedan gick larmet på min bil när jag lyfte på laddsladden för att sätta i den. Luckan hann inte ens att öppnas, och ingen rörde bilen.
Råkade idag ut för liknande i Falkenberg skrea strand idag. I samma ögonblick jag tryckte på lås-upp knappen på laddaren så började en svart Tesla framför mig att pipa. Kändes som den reagerade på strömspik eller nåt...
Model S P85DL+
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Kan fluga trigga larmet?

Inlägg av bylund »

Mickep skrev:
Är larm ens användbart? Folk blir mest irriterad på falsklarmen. Avskräckande? Undersökningar visar att folk inte bryr sig. Och gör det det ör det för att ta reda på vilken som är ägaren så de kan säga några väl vagda ord till denne.
Jag gillar framför allt att man får en notis om larmet går. Och hör man larmet hemma är det väl praktiskt.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
rasky
Teslaägare
Inlägg: 11
Blev medlem: 23 mar 2018 11:33

Re: Kan fluga trigga larmet?

Inlägg av rasky »

Har haft det här problemet flera gånger den här sommaren. Larmet går helt av sig självt. Riktigt irriterande: inte ens då jag aktivt stängt av larmet innan verkar man kunna vara säker; vid flera tillfällen har larmet gått även då.

Efter att ha läst lite på amerikanska forum verkar det här kunna ha att göra med att någon av dörrarna inte är hundraprocentigt stängd. Provade därför vid något tillfälle att öppna och stänga samtliga dörrar och då upphörde mycket riktigt problemet (just vid det tillfället alltså). Blir nog till att ringa service om detta.
Användarvisningsbild
Sofie
Teslaägare
Inlägg: 594
Blev medlem: 05 mar 2014 05:42
Ort: Örebro

Re: Kan fluga trigga larmet?

Inlägg av Sofie »

Denna sommar har bilen larmat många gånger, ser jag i min mobil. Men bilen tutar inte längre, den blinkar dock som den skall. Har larmet ett eget signalhorn?
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Kan fluga trigga larmet?

Inlägg av bylund »

Ja, även om säkerhetspaketet krävs för egen siren om bilen är från den tiden då det var valbart. Om jag minns rätt innebar det egen ljudkälla, eget batteri och extra sensorer till larmet.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Sofie
Teslaägare
Inlägg: 594
Blev medlem: 05 mar 2014 05:42
Ort: Örebro

Re: Kan fluga trigga larmet?

Inlägg av Sofie »

bylund skrev:
Ja, även om säkerhetspaketet krävs för egen siren om bilen är från den tiden då det var valbart. Om jag minns rätt innebar det egen ljudkälla, eget batteri och extra sensorer till larmet.
Då har nog den tutan tutat färdigt i sommar, för Numera är den ljudlös.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19557
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Kan fluga trigga larmet?

Inlägg av Bjelke »

Sofie skrev:
bylund skrev:
Ja, även om säkerhetspaketet krävs för egen siren om bilen är från den tiden då det var valbart. Om jag minns rätt innebar det egen ljudkälla, eget batteri och extra sensorer till larmet.
Då har nog den tutan tutat färdigt i sommar, för Numera är den ljudlös.
Min larmade på bilprovning och då funkade iaf tutan, så nu min funkar iaf :lol:
Jag har gamla med säkerhetspaketet från när det var valbart...
Kan man trigga larmet själv för att testa tuta mm? Typ sitta still i bilen och låsa? (I baksätet då)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Sofie
Teslaägare
Inlägg: 594
Blev medlem: 05 mar 2014 05:42
Ort: Örebro

Re: Kan fluga trigga larmet?

Inlägg av Sofie »

:oops: i
Bjelke skrev:
Sofie skrev:
bylund skrev:
Ja, även om säkerhetspaketet krävs för egen siren om bilen är från den tiden då det var valbart. Om jag minns rätt innebar det egen ljudkälla, eget batteri och extra sensorer till larmet.
Då har nog den tutan tutat färdigt i sommar, för Numera är den ljudlös.
Min larmade på bilprovning och då funkade iaf tutan, så nu min funkar iaf :lol:
Jag har gamla med säkerhetspaketet från när det var valbart...
Kan man trigga larmet själv för att testa tuta mm? Typ sitta still i bilen och låsa? (I baksätet då)



När barnen är kvar i bilen blinkar den så festligt och glatt,.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19557
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Kan fluga trigga larmet?

Inlägg av Bjelke »

Sofie skrev:
:oops: i
Bjelke skrev:
Sofie skrev:
bylund skrev:
Ja, även om säkerhetspaketet krävs för egen siren om bilen är från den tiden då det var valbart. Om jag minns rätt innebar det egen ljudkälla, eget batteri och extra sensorer till larmet.
Då har nog den tutan tutat färdigt i sommar, för Numera är den ljudlös.
Min larmade på bilprovning och då funkade iaf tutan, så nu min funkar iaf :lol:
Jag har gamla med säkerhetspaketet från när det var valbart...
Kan man trigga larmet själv för att testa tuta mm? Typ sitta still i bilen och låsa? (I baksätet då)



När barnen är kvar i bilen blinkar den så festligt och glatt,.
Och även då utan tuta alltså?
Då är det nog något som är lite pruttigt med tutan...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar